Mistä tietää onko kaunis? Miten sen voi määritellä, mistä sen voi ymmärtää?
Minulla ei ole hajuakaan miltä näytän yleiskuvainnoilisesti muiden mielestä. Määrittelevätkö kauniiksi vai vähemmän kauniiksi.
Kun katson itseäni peilistä, niin olen omasta mielestäni nätti, joskus kaunis, laitettuna jopa seksikäs ehkä. Saan tosi kivoja kuvia otettua jos jaksan vaivautua.
On myös kehuttu kauniiksi useammalta taholta mutta silti on vaikeaa sanoa olenko sitä oikeasti vai en. Jos se on vain ollut jotain kehua vain kohteliaisuudesta. Miehet taas koska ovat miehiä.
Olen brunette, tummat hiukset ja silmät.
Kun ei näe itseään kuten muut näkevät. On vaikea sanoa omasta ulkonäöstä mitään.
Kommentit (47)
Ei se jää epäselväksi, jos on kaunis, koska sitä kuulee lapsesta ja nuoresta asti ja vielä vanhempanakin.
Jos kuulet viikottain eri ihmisiltä olevasi kaunis, silloin varmasti aika monen mielestä oletkin.
Itse olen kuullut muutaman kerran elämässäni, eli oletan olevani ihan perusnättitasoa.
Minulla oli nuorena olematon itsetunto ja pidin itseäni rumana. Minua iskettiin paljon ja jos oli komea mies niin kuvittelin että oli pottuilua. Ihan tosissaan ajattelin että kiusallaan tai piloillaan kehuivat. Vasta myöhemmin kun itsetunto ja varmuus kasvoi niin tajusin että kyllä ne kehut ja huomio oli ihan tosissaan.
Että kyllä voi olla myös vain epätietoinen omasta ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan huomauttaa että valokuvat eivät todellakaan kerro koko totuutta. Välillä painaa omaakin itsetuntoa kun mielestäni minä ja puolisoni emme näytä valokuvissa useinkaan ihmeen hyviltä. Mutta ihmiset tuijottivat meitä kun olimme viimeksi kahvilassa, niin kyllä siitä tietää että tyytyväinen pitää olla.
Naiselle helpoin mittari tietää omasta kauneudesta löytyy siitä kuinka paljon miehet katselevat sinua ohikulkijana. Ja varsinkin kesällä sama koskee miehiäkin. Ja mitä paremmannäköiset vastakkaisen sukupuolen edustajat sinua vähänkin katselevat, niin sitä kauniimpi tai komeampi olet. Ja tämän sanon ihan kokemusasiantuntijana, koska olen kokenut myös sen kun ihmiset eivät katso.
Huomaan että komeatkin miehet katsovat, joskus pitkäänkin, mutta jostain syystä vain rumat tulevat kyselemään treffeille. Mitähän tästä pitäisi päätellä... -Ei ap
Varmaan ne komeat miettivät mitä oikein kyyläät. Rumat tulkitsevat sinut tasoisekseen.
No en kyylää, kyllä ne ovat olleet ne miehet jotka ovat kyylänneet :D
Friikkejäkin kyylätään.
Sä nyt yrität vakuuttaa mut siitä etteivät missään nimessä ole voineet katsoa kiinnostuneena. Väittäisin aika suurella kokemuksella tunnistavani kiinnostuneen katseen, eli et onnistu.
Kyllä minuakin on komeat miehet aika monta kertaa katselleet pitkään, mutta eivät ole treffeille pyytäneet. Itselläni ei ole mitään illuusioita omasta ulkonäöstäni, jotkut ihmiset vaan tykkää katsella kaikkia.
-eri
Mulla se "illuusio" on tullut siitä, kun olen kuullut "kauneudestani" niin monta kertaa ja milloin missäkin, ettei se edes tunnu enää miltään. Teen asiakaspalvelua ja jos yksikin työpäivä olisi ettei joku mainitsisi ulkonäöstäni, se olisi yllätys. Mutta kai suohirviönkin näköisiä sit kehutaan tällä tavalla, kun palstan mukaan sellainen olen.
En löytänyt yhtään kommenttia suohirviöstä tästä ketjusta omasi lisäksi.
Eikös toi friikki ollut vähän siihen suuntaan? Ja kyllähän sä nyt itsekin huomaat noista kommenteista että tässä pyritään vakuuttelemaan kuinka ruma olen. Siis todellakin minua edes näkemättä.
Älä välitä. Suomessa on lähes rikos olla kaunis.
Kateellisten ininää, ei muuta.
Kaikki ovat kauniita, paitsi jos on sisältä ruma.
Mun mielestä taas oikeasti kaunista ei kukaan uskolla lähestyä. Seksikästä tai eri tavalla nättiä taas uskoltaa. Mutta jos on lumoavan kaunis niin kukapa uskoltaa? Mun sisko oli nuorena mielestäni tosi kaunis, ja eipä hänelle lähestymisiä tullut, hankki sitten miehen ulkomailta.