Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä, jotka suorastaan elävät negatiivisuudesta

Vierailija
08.04.2023 |

Ja elämän suola on se, että pääsee haukkumaan ja arvostelemaan muita. Jokaisesta asiasta kaivetaan esille huonot puolet ja aivan kaikesta löytyy valittamisen aihetta.

Jos vaikka sanoo, että "ihana auringonpaiste tänään", niin ankeinen vastaa siihen "no on todella joo! mulle tulee heti migreeni ja ikkunatkin näyttää niin likaisilta ja mikään aurinkosuojavoide ei mun kasvoille käy ja ikävä tuulikin on ja pölyistäkin, niin silmät kutiaa ja siitepölyäkin ilmassa"

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän puolen koko suku. Jos esimerkiksi sanon käyneeni kävelyllä niin kommentti on heti, etten vaan nyt kävelisi liikaa. Kaikesta, aivan kaikesta saadaan kaivettua negatiivinen puoli esille. Todella raskasta seuraa.

Vierailija
42/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuollaisen kanssa ollut naimisissa yli 30- vuotta. Välillä lievästi ketuttaa.

Tätä muuten ihmettelen ja säälin: näiden myrkkyihmisten puolisoiden jaksamista. En ymmärrä, miten sietävät, kun minä kuormitun pahasti jo siitä vartista, minkä juttelen myrkkytyypin kanssa.

Minäkin olen tätä ihmetellyt. Mainitun entisen ystäväni on kyllä ollut vaikeaa löytää kumppania. Hän on kaunis ja saa aina seuraa, mutta seuralaiset myös kaikkoavat pian kuvioista. Ei itse ilmeisesti ymmärrä asioiden yhteyttä. Hän siis aloittaa negatiivisen vellomisen hyvin nopeasti uusienkin tuttavuuksien kanssa.

Mistä tiedät että velloo uusien tuttavuuksien kanssa? Oletko vieressä kuuntelemassa?

On itse kertonut mistä ovat keskustelleet, ja että nimenomaan odottaa uusilta treffikumppaneilta myötäelämistä hänen (loputtomissa) vastoinkäymisissään ja ongelmissaan. On hyvin loukkaantunut, jos toinen ei osoita tarpeeksi empatiaa.

Jos ihminen on kokenut elämässään traumaattista niin on ihan suotavaa, että uusi mies on empaattinen. Ei se tarkoita, että tutullasi olisi koko ajan joku kriisi päällä. Oletkohan jotenkin väärin lukenut hänen sanomisiaan ja teet niistä oman johtopäätöksen?

Kyllä hänellä on koko ajan jokin kriisi päällä. Jos ei ole uutta, niin sitten kaivelee ja toistelee samoja vanhoja asioita vuodesta toiseen. Tunnen hänet vuosien ajalta. Nythän oli kyse siitä, että on myös uusien tuttavuuksien kanssa samanlainen, ja sitten katkeroituu siitä lisää, kun ei mikään tapailu jatku alkua pidemmälle.

Tunnut nauttivan draamasta. Jos mulla olisi raskas ystävä ottaisin etäisyyttä. Pakottaako ystäväsi vapauttamaan aikaa juuri hänelle tyyliin veitsellä uhaten? Ellei, sanot ettei nyt sovi.

Olen se, joka puhuu entisestä ystävästään. Entisestä. Ja on entinen juuri siksi, etten todellakaan jaksa jatkuvaa draamaa ja negatiivisuutta.

Kummasti tunnut tietävän uusista kavereista. En mäkään tiedä 10 vuoden takaisten frendien menemisiä. Miksi pitäisi?

Mikähän ongelma sinulla nyt on? Tunnistitko itseäni kuvauksestani ja meni defenssit päälle? En ole kertonut, kuinka kauan ystävyyden päättymisestä on enkä sitä, onko meillä esim. yhteisiä tuttuja ja ympyröitä, joiden kautta tiedän ettei mikään ole muuttunut.

Lähinnä ihmetyttää muiden kautta elävät ihmiset. Aika outoa korvat höröllä imeä ex-tuttavan kuulumisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla kaikki antifasistit mitä niitten elämää on tässä nyt seurannut!

Vierailija
44/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aloittajan esimerkki auringosta voisi olla minun suustani. En todellakaan nauti auringosta, koska palan niin herkästi, etten voi käytännössä oleskella ulkona kovin pitkiä aikoja. Tämä on minusta vastaavaa kuin helteestä tai pakkasista valittaminen.

Joskus olen törmännyt ihan todella negatiivisiin ihmisiin, joilla on aina joka asiaan joku latistava kommentti. Kun kysyn vaikka matkasta, jossa tämä ihminen oli käynyt, hän muistaa heti sanoa kaikki ne asiat, jotka matkalla menivät pieleen, vaikka pääosin reissu olisi ollut hyvinkin onnistunut. Tai jos kysyn lapsista, hän moittii omat lapsensa, vaikka nämä ovat ihan tolkun ihmisiä. Mikään ei ikinä suju, vaikka olisi kuinka kiva juttu ollut, niin tällainen supernegatiivinen kaivaa aina sen synkimmän detaljin sieltä.

Vierailija
45/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla heihin törmää jatkuvasti.

Tosielämässä tiedän ainakin muutaman tutun pitävän minua tuollaisena. Minua, joka löydän huumoria lähes kaikesta ja jotain hyvää kaikista, mutta tykkään pohdiskella myös nykyisen maailmanmenon epäkohtia ja olen etenkin sarkasmin ja itseironian suuri ystävä. :D Toki eihän kaikkien kanssa huuumorintaju tai luonteet ylipäätään voi osua yksiin. :D Sitä myös pidetään negailuna, jos sanon tekeväni jotain eri tavalla kuin he tai kerron tekeväni kulutuspäätöksiä omien eettisten arvojeni pohjalta. :D

Vierailija
46/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni. Nuorempana oli vielä siedettävissä määrin tota negatiivisuutta, mutta vanhemmiten ( nyt 70+ ) ei mikään ole ikinä hyvin. Ei siellä jaksaisi käydäkään kuuntelemassa valituksia kaikesta.

Vierailija
47/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla heihin törmää jatkuvasti.

Tosielämässä tiedän ainakin muutaman tutun pitävän minua tuollaisena. Minua, joka löydän huumoria lähes kaikesta ja jotain hyvää kaikista, mutta tykkään pohdiskella myös nykyisen maailmanmenon epäkohtia ja olen etenkin sarkasmin ja itseironian suuri ystävä. :D Toki eihän kaikkien kanssa huuumorintaju tai luonteet ylipäätään voi osua yksiin. :D Sitä myös pidetään negailuna, jos sanon tekeväni jotain eri tavalla kuin he tai kerron tekeväni kulutuspäätöksiä omien eettisten arvojeni pohjalta. :D

Kyllähän siitä kaaos seuraa, jos ei tee juuri samalla tavoin. :D

Lähinnä vaikuttaa olevan epäselvää se, että vaikka hyväksyykin esimerkiksi polyamorian, ei kuitenkaan koe kyseistä suhdemuotoa omalla kohdallaan hyväksi vaihtoehdoksi jne.  Jokaisella on arvonsa ja etiikkansa ja se ettei esimerkiksi varallisuudesta johtuen pysty valitsemaan kulutuspäätöksiään eettisten periaatteidensa ja arvomaailman mukaisesti, on ennemminkin henkilökohtainen ristiriita, kuin seikka johon ystävien ja perheen olisi asiallista puuttua. Tai esimerkiksi alkoholin kulutukseen puuttuminen sillä perusteella, että vaaditaan absolutismia vaikkei sinällänsä ole arvojen vastaista nauttia viinistä, vaan terveydellisistä seikoista johtuen harvemmin juon alkoholia. Sitä en ole vielä keksinyt miksi kahvista vaaditaan luopumaan. 

Vierailija
48/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isän puolen koko suku. Jos esimerkiksi sanon käyneeni kävelyllä niin kommentti on heti, etten vaan nyt kävelisi liikaa. Kaikesta, aivan kaikesta saadaan kaivettua negatiivinen puoli esille. Todella raskasta seuraa.

Näitä vastaavia: "Älä nyt laihduta, kun kuitenkin lihot takaisin."

Vierailija
49/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen vanha akka.

Vierailija
50/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tindermies taas kerran. En halunnut nähdä uudestaan kun alkoi pahoittaa mielensä vähän kaikesta. Kaikkeen löytyi joku yllättävä negatiivinen tulokulma. Raskasta seuraa tuommoinen. Ei jaksa.

Vierailija
51/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava on haukkunut vuosikausia naapuriaan jokaiselle, joka vaan jaksaa kuunnella. Kiukkua niin täynnä, että toisinaan alkaa rähisemään pienestä tuntemattomillekin. Ei ole koskaan tyytyväinen kuin hetken ja sitten keksii uusia vaatimuksia. Rasittava ja pahanilkinen ihminen. 

Vierailija
52/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni. Nuorempana oli vielä siedettävissä määrin tota negatiivisuutta, mutta vanhemmiten ( nyt 70+ ) ei mikään ole ikinä hyvin. Ei siellä jaksaisi käydäkään kuuntelemassa valituksia kaikesta.

Tänään käytiin kuitenkin. Lapseni kehui saaneensa ison pääsiäismunan kummiltaan. Isoisän vastaus siihen oli, että "aijaa, hyvä etten ostanut yhtään munaa kun noin paljon suklaata syötte muutenkin. Ei oikeastaan kyllä tullut mieleenkään, että pitäisi mitään ostaa. "

Silleen, et onko ihan kaikkea pakko sanoa ääneen. Lapsillekin tulee paha mieli kommenteista.

Vierailija
53/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuollaisen kanssa ollut naimisissa yli 30- vuotta. Välillä lievästi ketuttaa.

Tätä muuten ihmettelen ja säälin: näiden myrkkyihmisten puolisoiden jaksamista. En ymmärrä, miten sietävät, kun minä kuormitun pahasti jo siitä vartista, minkä juttelen myrkkytyypin kanssa.

Minäkin olen tätä ihmetellyt. Mainitun entisen ystäväni on kyllä ollut vaikeaa löytää kumppania. Hän on kaunis ja saa aina seuraa, mutta seuralaiset myös kaikkoavat pian kuvioista. Ei itse ilmeisesti ymmärrä asioiden yhteyttä. Hän siis aloittaa negatiivisen vellomisen hyvin nopeasti uusienkin tuttavuuksien kanssa.

Mistä tiedät että velloo uusien tuttavuuksien kanssa? Oletko vieressä kuuntelemassa?

On itse kertonut mistä ovat keskustelleet, ja että nimenomaan odottaa uusilta treffikumppaneilta myötäelämistä hänen (loputtomissa) vastoinkäymisissään ja ongelmissaan. On hyvin loukkaantunut, jos toinen ei osoita tarpeeksi empatiaa.

Jos ihminen on kokenut elämässään traumaattista niin on ihan suotavaa, että uusi mies on empaattinen. Ei se tarkoita, että tutullasi olisi koko ajan joku kriisi päällä. Oletkohan jotenkin väärin lukenut hänen sanomisiaan ja teet niistä oman johtopäätöksen?

Kyllä hänellä on koko ajan jokin kriisi päällä. Jos ei ole uutta, niin sitten kaivelee ja toistelee samoja vanhoja asioita vuodesta toiseen. Tunnen hänet vuosien ajalta. Nythän oli kyse siitä, että on myös uusien tuttavuuksien kanssa samanlainen, ja sitten katkeroituu siitä lisää, kun ei mikään tapailu jatku alkua pidemmälle.

Tai sitten on vain sinun kanssa tuollainen?

Joskus seura tekee kaltaisekseen.

Vierailija
54/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtiimissäni on kaksi tälläistä henkilöä. Todella rasittavia energiasyöppöjä. Negatiivisuus tarttuu.

Kiitos Koronan ja siitä alkaneiden etätöiden, ei tarvitse olla enää juurikaan tekemisissä livenä näiden kanssa. Ihanaa. Töissä on etäkahvitunti mutta en juurikaan siihen osallistu kun nämä negatiiviset tapaukset ovat siellä aina tuntojaan purkamassa ja kaatamassa omia paskojaan muiden niskaan.

Vierailija
55/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2.5 kk niin päivä alkaa lyhenemään

Vierailija
56/56 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kokoomus- ja perussuomalaiset poliitikot. Kaikki on aina päin peetä ja hallituskaudella oli sitä ja tätä ettei saatu köyhiä, sairaita, työttömiä ja vähän palkkaa saavia tapettua nälkään ja sairauksiin. Kun on nuo kommunistit ja ituhipit jarruttamassa politiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan