Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö työkkärille, että soittaa firmoihin ja kysyy töitä vai pitääkö ne olla kirjallisia hakemuksia avoimeksi ilmoitettuihin paikkoihin?

Vierailija
08.04.2023 |

Tietääkö joku? Eli jos soittaa alan firmojen hlöstöpäälliköille tai pomoille ja kysyy olisiko teillä tarjota töitä, niin riittääkö neljä sellaista puhelua kattamaan vaaditut neljä työhakemusta kuussa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistetaanko nuo hakemukset jotenkin? Vai voiko siihen vaan laittaa että juu olen hakenut Alepaan töihin vaikka ei olisi hakenut?

Kirjoitat työkkärin sivuille firman nimen mihin soitit ja tietysti päivämäärän se on sitten työkkärin vastuulla tarkastaa asia.

Vierailija
42/48 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto riittää. Ainakin niin sanoi juuri työkkärin infossa mieshenkilö. Muutosneuvottelujen takia pitivät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Voi myös käydä yrityksessä kysymässä, sekin kelpaa.

Riittääkö jos käy firman upko-ovella kuikuilemassa? Lopputuloshan melkein sama kuin vaivaamalla firman työntekijöitä visiitillä. 

Vierailija
44/48 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistetaanko nuo hakemukset jotenkin? Vai voiko siihen vaan laittaa että juu olen hakenut Alepaan töihin vaikka ei olisi hakenut?

Ei tarkisteta. Miten niitä edes voitaisiin tarkistaa?

Niinpä. Tätä olen ihnetellyt. On kuitenkin tietosuojat oltava niin kunnossa ettei firmat ainakaan saa kertoa kuka heille on soittanut tai hakemuksia lähettänyt. 

Vierailija
45/48 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin, olen soittanut työnantajille kysyäkseni töitä, firman nimi ja soittoaika on te virkailijalle riittänyt. Olen myös tallentanut ko.puhnum jos kysyvät on jotain faktaa

Vierailija
46/48 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä ole aikaa vastata 500 000 työttömän puheluihin. Tee mielummin avoin, lyhyt ja huono hakemus sähköpostitse jos mielummin tuet otat

No niistä 500000 työttömästä 450000 ei edes yritä etsiä töitä, ei tartte pelätä puheluita

Vierailija
47/48 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/48 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kirjallinen hakemus sähköpostilla, jää todiste itsellesi. En luottaisi työkkäriin, vaikka puhelinhakemusmenettelyyn muka suostuisivatkin, todistustaakka jää sinulle sana sanaa vastaan tilanteessa. Pelaa varman päälle. Tallenna hakemukset ja vastaukset. Ei se ole suuri vaiva, mutta sen tekemättä jättämisestä voi tulla suuri riesa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä