Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö työkkärille, että soittaa firmoihin ja kysyy töitä vai pitääkö ne olla kirjallisia hakemuksia avoimeksi ilmoitettuihin paikkoihin?

Vierailija
08.04.2023 |

Tietääkö joku? Eli jos soittaa alan firmojen hlöstöpäälliköille tai pomoille ja kysyy olisiko teillä tarjota töitä, niin riittääkö neljä sellaista puhelua kattamaan vaaditut neljä työhakemusta kuussa?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää.

Vierailija
22/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa myös yrityksiin/työnantajille, joilla ei ole avointa työpaikkaa. Kysyt vaan jostain yrityksestä, että olisiko teillä tarjota työtä omalla alallasi. Yhteyshenkilön tai yrityksen nimen kirjaat sinne työkkärin sivuille, ja mitä työtä kysyit. Päivämäärähän sinne pitää kanssa kirjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos laitan neljän kaupan ilmoitustaululle laput, jossa ilmoitan hakevani töitä?

Mikään ei estä sinua tekemästä niin, mutta tuskin ne työkkärille kelpaisivat.

Vierailija
24/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin on kun menet rekryfirman sivuille ja teet esittelyn itsestäsi. Tämän jälkeen vaan klikkaat neljää työpaikkaa. Minäkin hain eilen rekryfirman sivujen kautta sellaista työpaikkaa joka oli laitettu hakuun jo 2 kuukautta sitten. Yksi klikkaus ja olin hakenut yhtä työpaikkaa.

Vierailija
25/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu omasta TE-toimiston virkailijastasi. Mulla on vaatimus kaksi hakemusta, alussa sanottiin, että avoimet hakemukset käyvät. Kuukauden päästä virkailija soitti ja sanoi saaneensa tarkennuksia, eli toinen hakemus täytyy olla yksilöity. Puoliso on pitkällä lomautuksella ja hänen vaatimus on yksi hakemus, koska hänen alallaan töitä ei juurikaan ole. Hänen virkailijansa ei ollut kuullutkaan vaihtoehdosta, että avoimet hakemukset ylipäänsä kävisivätkään. Revipä tuosta sitten.

Miten virkailija muka ei tiedä kun työkkärin sivuilla lukee että avoimet hakemukset käy.

Osa virkailijoista ei tiedä kaikkia sellaisia asioita jotka heidän pitäisi teitää.

Vierailija
26/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö se SINULLE ?

Vierailija
27/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu omasta TE-toimiston virkailijastasi. Mulla on vaatimus kaksi hakemusta, alussa sanottiin, että avoimet hakemukset käyvät. Kuukauden päästä virkailija soitti ja sanoi saaneensa tarkennuksia, eli toinen hakemus täytyy olla yksilöity. Puoliso on pitkällä lomautuksella ja hänen vaatimus on yksi hakemus, koska hänen alallaan töitä ei juurikaan ole. Hänen virkailijansa ei ollut kuullutkaan vaihtoehdosta, että avoimet hakemukset ylipäänsä kävisivätkään. Revipä tuosta sitten.

Miten virkailija muka ei tiedä kun työkkärin sivuilla lukee että avoimet hakemukset käy.

No laitapa tänne linkki siitä sivusta, missä tuo tieto on yksityiskohtaisesti mainittu. Yleensäkin näiden toimistojen sivut ovat kryptisiä jo muutenkin ja monesti pikagooglaus antaa vain Uudenmaan TE-toimiston sivuja ja nehän eivät kerro muun maan tilanteesta.

Vierailija
28/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistetaanko nuo hakemukset jotenkin? Vai voiko siihen vaan laittaa että juu olen hakenut Alepaan töihin vaikka ei olisi hakenut?

Vierailija
29/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laitapa tänne linkki siitä sivusta, missä tuo tieto on yksityiskohtaisesti mainittu. Yleensäkin näiden toimistojen sivut ovat kryptisiä jo muutenkin ja monesti pikagooglaus antaa vain Uudenmaan TE-toimiston sivuja ja nehän eivät kerro muun maan tilanteesta.

Sama laki koskee kaikkia alueita.

Vierailija
30/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen puhelimessa kertonut työkkärin virkailijalle hakeneeni kolmea paikkaa joihin olen osa-aikatyöläisenä velvoitettu, hän on kirjannut ylös ja se on riittänyt. Olisin siis aivan hyvin voinut keksiä päästäni ja se olisi mennyt läpi.

Vierailija
31/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittamalla voit saada työpaikan.

Hakemuksella hyvin epätodennäköisesti.

Ei päde asiantuntijatason tehtäviin.

Vierailija
32/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistetaanko nuo hakemukset jotenkin? Vai voiko siihen vaan laittaa että juu olen hakenut Alepaan töihin vaikka ei olisi hakenut?

Ei tarkisteta. Miten niitä edes voitaisiin tarkistaa?

Vierailija
33/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos laitan neljän kaupan ilmoitustaululle laput, jossa ilmoitan hakevani töitä?

Eikö ole helpompaa vain spämmätä se kaupan iomoitustaulun teksti neljään random työpaikkaan? Sen sijaan, että kirjoittaa käsin tekstit, kävelee neljään eri kauppaan viemään ne ja kiinnittää ilmoitustaululle. Ja eiväthän nuo mitään virallisia työpaikkoja ole - jos joku vaikka haluaisikin maksaa sinulle koiran ulkoiluttamisesta kerran viikossa, niin ei tämä ole sellainen työpaikka, josta puhutaan kun puhutaan työllistymisestä. Tuo on vain naapuriapua ja puuhastelua - josta sivumennen sanoen ei kannata työkkäriin mainita, jos sellaista harrastaakin.

Vierailija
34/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ymmärtänyt mitään. LAITA SEN SIVUN LINKKI, JOSSA TÄMÄ AVOIMIEN HAKEMUSTEN KELPAAMINEN VELVOITTEEN TÄYTTYMISEKSI RIITTÄÄ. Aivan, epäilen, että et ole sitä itsekään löytänyt.

Vierailija
35/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ymmärtänyt mitään. LAITA SEN SIVUN LINKKI, JOSSA TÄMÄ AVOIMIEN HAKEMUSTEN KELPAAMINEN VELVOITTEEN TÄYTTYMISEKSI RIITTÄÄ. Aivan, epäilen, että et ole sitä itsekään löytänyt.

Kyllä ne kelpaa vaikka kuinka riehut.

Itse teen pelkkiä avoimia hakemuksia. Työkkäristä kehotettiin näin tekemään koska avoimia paikkoja ei ole.

Vierailija
36/36 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut myös paljon avoimia hakemuksia eri sivustojen kautta, ihan asiallisesti, ei ole kuulunut mistään mitään. Tässä iässä tämä te-kyykytys on jokseenkin pelleilyä. 

Avoimet sinänsä täyttävät hakuvelvoitetta, virkailijan kuuluu tietää.

Ja sellaiset työnhakijaprofiilit, myös Linkedin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan