Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voin parhaiten kun olen yksin

Vierailija
08.04.2023 |

"Ystävät" aiheuttavat useimmiten vaan epämukavaa oloa ja ärtynyttä mieltä. Onko tämä oire jostain vai olenko todella vaan erakko? En oikein edes kaipaa ketään, ei tule mieleenkään esim. soittaa kenellekään tai pyytää kauppoihin mukaan. Yhden miesystävän kanssa oli tosin ihan kivaa käydä retkillä ja matkoilla, niitä aikoja välillä kaipaan.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pääsiäisen yksin. Ihanaa.

Miten saat ajan kulumaan?

Kirjoitan romaania, kuuntelen äänikirjoja, käyn kävelyllä, istuskelen pihalla ja siivouksen, teen kotitöitä, luen viikon lehdet rauhassa . Pääsiäinen loppuu kesken!

Kuten sanoin, kesken loppuu!

Vierailija
82/83 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, joka viihtyy kaikista parhaiten yksin. Töissä joudun olemaan muiden ihmisten kanssa jopa liikaakin tekemisissä.

Vapaalla ollessani haluan olla kokonaan yksin.

En kaipaa kenenkään seuraa ikinä. Puuhailen omia juttuja jne. 🙂😄N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille, jotka jaksoitte jakaa ajatuksianne kysyttyäni, vaikka teittekin sen pitkin hampain.

Ymmärrän hyvin esitettyjä asioita. Olen itsekin enemmän yksin kuin seurassa ja rima on korkealla, mutta toisaalta nautin aidosti ystävistäni, koska he ovat tarkkaan valittuja.

Lähipiirissä on paljon myös epätervettä erakkoutta, enkä itse pysty näkemään sitä sen terveempänä kuin älytöntä takertumistakaan. Itsestäkin mietin siksi tarkkaan, toiminko terveesti vai en ja raja on todella häilyvä.

Toksisten suhteiden jälkeen tulee vahva tarve eristäytyä pitkäksi aikaa.

Miksi erakkous on mielestäsi epätervettä? Minulle se on osittain jopa keino suojella itseäni. Olen kiltti ja miellyttämisenhaluinen, joten joudun äkkiä "ystävien" määräilemäksi ja hyväksikäyttämäksi.

Ap

Jos hoitaisit noi ongelmat kuntoon, pystyisit normaaleihin ja hyviin ihmissuheisiin, joissa ei tulla riistetyksi tai pahoinpidellyksi. Nyt suojaat itsesi niin tehokkaasti, että lapsi menee pesuveden mukana.

Ihmisen hormonitoiminta ja hermosto on rakennettu toimimaan yhteisön jäsenenä. Yleisesti katsottuna eristäytyminen on yhtä epäterveellistä ja tappavaa kuin tupakointi.

Ymmärrän, että sinulla on tarve suojautua, olen itsekin c-ptsd-sairastunut pitkäkestoisesta henkisestä väkivallasta.

"Jos hoitaisit noi ongelmat kuntoon", aika hauska heitto ihmiseltä jolla on omatkin asiat päin prinkkalaa

Joo, siis tiedän enkä peittele, että asiat ovat huonosti ja paljon olen jo tehnyt ja vielä on myös paljon tekemättä. Oli varmaan huolimattoman tökerösti muotoiltu tuo, mutta mielestäni pitää paikkansa monen osalta. Sopii ap:hen ja joku toinenkin tuohon jo ilmottautui.

Jos joku on vaikka koulukiusattu rankasti ja eristäytyy niin mielestäni täyttä puppua hymistellä, että joo kiva sulla elää loppuelämäsi yksin, kun siltä tuntuu sen sijaan, että voisi yrittää hoitaa itseään paremmalle tasolle. Mitä sitten, kun joku erakko sairastuu kunnolla? Tarvitsee tukea tai apua jossain? Ja jäähän elämästä ihan sairaan paljon ihanaa kokematta ja näkemättä.

>>

Mitä sitten, kun joku erakko sairastuu kunnolla? Tarvitsee tukea tai apua jossain? Ja jäähän elämästä ihan sairaan paljon ihanaa kokematta ja näkemättä.

Tätä en oikein käsitä. Eihän kaikilla vain ole ketään ystäviä tai sukulaisiakaan, jotka välittäisivät. Siitähän tuossa on perimmiltään kyse. Monellakaan ei ole ystäviä, vaikka itse haluaisi. Samoin onpaljon sinkkuja, jotka eivät ole löytäneet kumppania kovasta yrittämisestä huolimatta. Yksin on mentävä eteenpäin. Ja totuttava siihen, että kaikki nyt vain eivät voi saada ja kokea kaikkea "ihanuutta", ei ainakaan tässä elämässä.

Nimenoaan tuo, että "Mitä sitten, kun joku erakko sairastuu kunnolla? Tarvitsee tukea tai apua jossain?".

No sitten minä sairastun kunnolla ja joudun selviämään siitä yksin.

Kuten tähänkin mennessä jo lapsesta saakka.

Onneksi alkavassa täti-iässä voi tarvittaessa ostaa palveluita kuten ruokakuljetuksen kotiin.

N40