VANTAALLA SUSIA
Kommentit (6)
Vierailija:
Hyvä! Jospa kehäkolmosen sisälläkin..
No niin viherpiipertäjät joulolla susia puolustamaan ;)
No edelleenkin olen sitämieltä että kaikki elukat maahamme mahtuu.
-mamma maalta-
olekkaan pelkästään hysteerisiä susienvihaajia, vaan peloille on ollut ihan realistinen syy. (Tietenkään en oikeasti toivo että kenellekään käy huonosti, mutta toivon että tämä herättää ihmisiä tajuamaan tilanteen.)
Jos susia liikkuu jo kaupungeissakin, kuvitelkaa mikä tilanne on maaseudulla..!
ymmärtänyt tuota että miksi niitä susia niin hanakasti suojellaan, kanta on jo kasvanut niin ettei niitä mikään sukupuutto uhkaa vaikka harventaisikin vähän reilummin, ymmärrän hyvin itä-suomessa asuvia, karhutkaan eivät taida olla niin vaarallisia kuin sudet (itse olen karhuun lenkkipolulla törmännyt, antoi sentään perääntyä, ties miten olisi suden kanssa käynyt), vaikka ihmiset luonnolta vievätkin elintilaa koko ajan enemmän, niin sitä se evoluutio on, villieläinten kanta tulee pitää sen kokoisena ettei siitä ole meille ihmisille vaaraa, ei kukaan halua lastaan suden syötäväksi, jokaikinen viherpeippo tai mikä lieneekän peruisi puheensa susien puolustamisesta jos se hänet itsensä raatelisi.
Käsittääkseni karhut on syöneet suomalaisia viimesen sadan vuoden aikana, toisin kun sudet
Vantaan Sotungissa nähtiin susia tiistaiaamuna. Kolme eri ihmistä näki susien liikkuvan aivan asutuksen lähellä. Erään havainnon mukaan susia olisi ollut kolme. Vantaan riistanhoitoyhdistyksen toiminnanohjaaja Martti Palokas kävi varmistamassa jäljet tiistai-iltana.
" Kyllä ne näyttävät olevan suden jäljet. Jälki on noin kymmenen senttiä pitkä ja seitsemän senttiä leveä. Myös sudelle tyypilliset kynnenjäljet erottuivat pellosta. Lähistöllä oli myös pienempiä jälkiä" , Palokas kertoi.
Sudet nähtiin ensimmäisen kerran sunnuntai-iltana. " Hämmästyttävää oli, että ne olivat olleet keskellä hyvin tiheää asutusta. Mahdollisesti ne ovat pyrkimässä länteen päin, mutta eivät heti löytäneet sopivaa reittiä asutuksen läpi" , Palokas arveli.
Sudet oli nähty Tuliniementie, Nurmitien ja Solatien tuntumassa.
Uudenmaan riistanhoitopiirin riistapäällikön Reijo Oravan mukaan Uudellamaalla on tehty kesän ja syksyn aikana ennätyksellisen paljon havaintoja susista. " Ne ovat todennäköisesti Itä-Suomen laumoista eronneita nuoria eläimiä, jotka etsivät itselleen reviiriä" , Orava sanoi.