Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Batman Subilla nyt: Michael Keaton on tavis-Batman!

Vierailija
04.07.2023 |

Miksi Michael Keaton näytteli Batmania, vaikka hän oli tylsä taviksen näköinen mies. Ei komeutta eikä karismaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan isoissa toimintaelokuvissa oli tapana käyttää esiintyjiä jotka osasivat myös näytellä oikeasti Stallone, Gibson, Willis, Ford, Keaton ym. Ei ollut digitekniikkaa joten ottoja ja muokkausmahdollisuuksia ei ollut rajattomasti.

2/15 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitää olla Chris Hemsworth tai Jason Momoa. Ulkonäkö ratkaisee. 

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut hirveän pitkä ja raamikas, mutta jonkin verran keskivertoa komeampi kasvoista. Ei tuolle tasolle muuten pääse Hollywoodissa. 

4/15 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaapa jotain 40-luvun leffoja, siellä oli sankarina joku 60-vuotias tutiseva vanhus puvussa ja hatussa ja naisnäyttelijä joku pyörtyilevä parikymppinen tsirbula. Aika paljon on edetty niistä ajoista. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/15 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusivat tehdä nimenomaan häiriintyneeltä vaikuttavan Bruce Waynen-Batmanin. Ensimmäinen vaihtoehto oli ollut Bill Murray.

Vierailija
6/15 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruce Willis onnistui Die Hardissa vaikka oli tv-koomikko, joten sen rohkaisemana valitsivat toisen koomikon Batmaniksi vastalauseista huolimatta ja elokuva oli jättimenestys.

Vierailija
7/15 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Batmanin pitäisi olla komea? Minusta on pikemminkin tylsää, että niin usein nykyään elokuvien pääosat menee ulkonäön perusteella. Eikö voisi olla ihan tavallisen näköisiä ihmisiä, myös naisia, niissä. Eurooppalaisissa onkin, mutta Hollywood-tuotoksissa ei koskaan. Ellei sitten ole jonkin sortin vitsi, että joku on vaikka vähän pullukka.

Vierailija
8/15 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Keaton on komea. Tai ainakin minun tyyppiä. En tykkää yhtään näistä Hemswortheista ja Cavilleista ja muista hyvin geneerisen näköisistä korstoista.

Vierailija
9/15 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Keaton on komea. Tai ainakin minun tyyppiä. En tykkää yhtään näistä Hemswortheista ja Cavilleista ja muista hyvin geneerisen näköisistä korstoista.

Monet nykytähdet eivät osaa näytellä ja heidät valitaan ainoastaan ulkonäön perusteella. Se pitää paikkaansa. :(

Ennen arvostettiin persoonaa.

T: tuntematon 

Vierailija
10/15 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Animaatiosarjojen Bruce Waynestahan on tehty kunnon bodattu laatikkoleuka.

Vierailija
11/15 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kävin lapsena katsomassa tämän elokuvateatterissa vuonna 1989. Jack Nicholson oli Jokeri. Tuohon aikaan Suomessa oli jonkinlainen Batman-buumi, ainakin markkinointiin liittyvää sälää oli myynnissä paljon ja asiasta kohkattiin.

Itse elokuvaan olin pettynyt. Se tuntui lapsena tylsälle. Olin varmaan syntynyt 10-15 vuotta liian aikaisin, koska myöhemmin - aikuisena - tykkäsin Marvelin elokuvista ja niiden toteutuksesta. Ne toi sarjakuvat paremmin valkokankaalle, vaikka ei tietenkään pystyneet ihan täysin kopioimaan sitä.

Vierailija
12/15 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subman Babilla.

Vierailija
13/15 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun kävin lapsena katsomassa tämän elokuvateatterissa vuonna 1989. Jack Nicholson oli Jokeri. Tuohon aikaan Suomessa oli jonkinlainen Batman-buumi, ainakin markkinointiin liittyvää sälää oli myynnissä paljon ja asiasta kohkattiin.

Itse elokuvaan olin pettynyt. Se tuntui lapsena tylsälle. Olin varmaan syntynyt 10-15 vuotta liian aikaisin, koska myöhemmin - aikuisena - tykkäsin Marvelin elokuvista ja niiden toteutuksesta. Ne toi sarjakuvat paremmin valkokankaalle, vaikka ei tietenkään pystyneet ihan täysin kopioimaan sitä.

Oli tosi iso buumi kaikkialla muuallakin.

Vierailija
14/15 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silti paras Batman. Bale on naurettava pullisteleva puupökkelö, joka ei osaa näytellä. Keaton vetää friikin roolin Batman Returnsissä paljon paremmin.

Vierailija
15/15 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marvel ei tykännyt Burtonin Batman-elokuvista siksi, että ne olivat liian vaikeita, synkkiä ja harmaasävyisiä lapsille. Marvel yrittikin pakottaa Burtonin tekemään mustavalkoisemman jatko-osan, mutta Burton suostui vain jos sai tehdä elokuvan täysin omilla ehdoillaan. Yhden kerran Marvel suostuikin.

Jatko-osa oli sitten ensimmäistäkin vähemmän sankarillinen ja vieläkin synkempi ja harmaasävyisempi. Jatko-osassa Burton hävitti Batmanin sankarillisuudesta loputkkin ja korosti Batmanin friikkiä puolta. Batman onkin elokuvassa lähinnä yksi friikeistä.

Se oli Marvelille liikaa ja Burton vaihtui Noel Schumacheriin, joka suostui tekemään ne Marvelin haluamat sopivan lapselliset supersankarielokuvat, joidem nimissä myydä Batman-aterioita mäkkäreissä.

Keaton luki Foreverin kässärin, totesi sen sysipaskaksi ja lapselliseksi ja kieltäytyi roolista. Tilalle tuli Val Kilmer ja sen uskomattoman aneeminen suoritus Batmanina onkin sen varmasti sen uran huonoin rooli.