Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?
Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.
Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.
Kommentit (1105)
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan lisää lapsia tee, ellet halua jäädä "lisälapsenkin" kanssa yksinhuoltajaksi. Mies on varoittanut tunteestaan, että haluaisi olla enemmän yksin. Kaikki saattaa olla pian ohi. En ihmettelisi vaikka tuollainen mies lähtisi vaimon ollessa raskaana.
Jep, täysin samaa mieltä.
Mies on nyt paljastanut todelliset fiilikset tuon kaiken kuorrutuksen alta.
Oo nyt tuntosarvet pystyssä jatkossa.
Toi mies nimittäin tulee jossain kohtaa lähtemään ihan ilmoitusluontoisesti sitten.
Ja toisen naisen takia. Hänellä on haku varmasti päällä koko ajan. Ehkä tämänhetkinen hoito ei oikein natsaa ja siksi pallottelee teitä.
Palaa hetkeksi kotiin, katso miten nyt huomioi teidät paremmin. Pidät kirjaa kauanko jaksaa olla "uusi minä"
Ehdottomasti käyt kyttäämässä mitä mies touhuaa, missä viettää aikaansa ja kenen kanssa. Onko se edes yötä omassa kodissaan? Et sä muuten saa tietää mikä on homman nimi. Ei se sitä tule välttämättä ikinä kertomaan jos olisi joku viritys menossa! Mites whatsappi, roikkuuko siellä mihinkä aikoihin?
Vierailija kirjoitti:
Ap tutulta kuulostaa.
Mun mies ei lähtenyt heti vastaavanlaisessa tilanteessa.
Asia lakaistiin maton alle.
Olin silti jatkuvasti varpaillani ja sieltähän se pommi sitten tipahti muutamaa vuotta myöhemmin, eli oli toinen nainen ja halusi erota samantien puhumatta ja lähti vain.
Avioliittoa oli reilut 15 vuotta takana. Että silleen. Lapsetkin jätti.
Ei ap, et voi enää ikinä täysin luottaa mieheen. Sillä on taatusti tällä hetkellä jotain vispilänkauppaa jonkun muun kanssa.
Eli noin monta vuotta pystyi elämään tuon asian kanssa :( kyllä siinä on varmasti mieli kovilla kun pyörittää kahta eri elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tutulta kuulostaa.
Olin silti jatkuvasti varpaillani ja sieltähän se pommi sitten tipahti muutamaa vuotta myöhemmin, eli oli toinen nainen ja halusi erota samantien puhumatta ja lähti vain.
Ei ap, et voi enää ikinä täysin luottaa mieheen. Sillä on taatusti tällä hetkellä jotain vispilänkauppaa jonkun muun kanssa.
Eli noin monta vuotta pystyi elämään tuon asian kanssa :( kyllä siinä on varmasti mieli kovilla kun pyörittää kahta eri elämää.
Kyllä. Neljä vuotta vielä jatkettiin kuin mitään ei olisi tapahtunut (silloin kun halusi yhtäkkiä täysin puskista eron ja oli 6 kk käyttäytynyt juuri kuin ap:n mies).
Ja sitten pudotti sen pommin ja häipyi puhumatta. Että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ainakaan lisää lapsia tee, ellet halua jäädä "lisälapsenkin" kanssa yksinhuoltajaksi. Mies on varoittanut tunteestaan, että haluaisi olla enemmän yksin. Kaikki saattaa olla pian ohi. En ihmettelisi vaikka tuollainen mies lähtisi vaimon ollessa raskaana.
Toi mies nimittäin tulee jossain kohtaa lähtemään ihan ilmoitusluontoisesti sitten.
Ja toisen naisen takia. Hänellä on haku varmasti päällä koko ajan. Ehkä tämänhetkinen hoito ei oikein natsaa ja siksi pallottelee teitä.
En voi olla varma onko toinen nainen kuvioissa tässä tapauksessa, mutta onhan se vähän erikoista , jos ei ole mitään pahaa riitelyä tms ja vain miehen käytös tuollaista huonoa ja haluaakin eron vaimostaan sekä perheestään. Siis voiko aikuinen ihminen haluta niin paljon omaa aikaa, että laittaa sen oman ajan jopa lastensa edelle.
Käyt kotona mukamas hakemassa unohtuneen lompakon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tutulta kuulostaa.
Kyllä. Neljä vuotta vielä jatkettiin kuin mitään ei olisi tapahtunut (silloin kun halusi yhtäkkiä täysin puskista eron ja oli 6 kk käyttäytynyt juuri kuin ap:n mies).
Ja sitten pudotti sen pommin ja häipyi puhumatta. Että silleen.
Meillä myös sama tarina. Ja sama kuin ap:lla. Miehellä oli ollut jo vuoden ajan salasuhde työkaveriin. Siis kolmen lapsen yksinhuoltajaan. Lyön vetoa että ap:n miehellä on toinen nainen. Ja mies ei tunnusta ennen kuin ap käräyttää rysän päältä tai saa käsiinsä muita kirjallisia todisteita.
Exän mukaan perhe minun kanssa ei antanut mitään. Lisäksi karjui kurkku suorana, että ei voi sietää kun olen niin rauhallinen luonteeltani ja minun pitäisi olla räiskyvä luonne.
Siinä meni meidän 5- henkinen perhe ja 24 vuoden avioliitto päreiksi. Meidän kolme teiniä eivät ole innostuneet isänsä uusperhekuvioista. Minä en ole halunnut olla exän kanssa missään tekemisissä eron jälkeen.
Ex itkee nyt kylillä kun en halua olla hänen kaverinsa enää.
Mikä miehiin menee 40-50 vuoden iässä kun sekoavat? Mun ex on akateeminen ja johtavassa asemassa suuressa yrityksessä mutta järki näyttää kadonneen taivaan tuuliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi olla varma onko toinen nainen kuvioissa tässä tapauksessa, mutta onhan se vähän erikoista , jos ei ole mitään pahaa riitelyä tms ja vain miehen käytös tuollaista huonoa ja haluaakin eron vaimostaan sekä perheestään. Siis voiko aikuinen ihminen haluta niin paljon omaa aikaa, että laittaa sen oman ajan jopa lastensa edelle.
Usko jo, sillä on toinen nainen. Ainakin henkisellä tasolla, vaikka mitään fyysistä ei olisi vielä tapahtunut!
Ja tuohon mustattuun kommentoin: ei voi! Mies haluaa paljon omaa aikaa sen uuden salarakkaan kanssa!!! Ja jos hommat etenee, tunteet molemmanpuolisia, niin sinä ja lapset sitten jäätte kuin nalli kalliolle.
Mies nyt eka koeajaa tän uuden hoidon, eikä siksi vielä jätä teitä. Koska eihän hän yksin voi jäädä.
Sitten, jos hoito on hyvä, alkaa vakava puntarointi, että jättääkö teidät ja häipyy uuden matkaan. Nyt jo kyllä vaikuttaa siltä, että mies on jo tuossa puntarointivaiheessa, nimittäin hän on heittänyt jo erokortin pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Käyt kotona mukamas hakemassa unohtuneen lompakon.
Tai jonkun lelun mieluummin, jota lapset ovat vinkuneet mummolaan.
Oishan ap huomannu unohtuneen lompakon jo evakkopäivänä numero yksi.
Voit antaa vain kaikkesi, ja se riittää, mihin riittää.
Minun miehelläni oli samat oireet. Syy oli toinen nainen.
Tää on kuin pettäjän ohjekirjasta tää ap:n tarina.
Ei pettämisestä johtuvat miehen käytös ja oireet ole mitään rakettitiedettä, mitä olis vaikee tulkita. Ihan on helppo laskee yks plus yks.
Sitä ei vaan millään haluais uskoo omasta kullasta tällasta petturuutta....ja siksi haluaa keksiä miljoona muuta syytä miehen käytökselle kuin toinen nainen.
Ap, tuu sit päivittelee ku oot yöllä käyny stalkkaa asuntonne.
Mies vastaa mitä on mielessään.
Tsemppiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla toinen tai sitten mies on ihastunut toiseen. Jo pelkkä ihastuminen toiseen naiseen voi tehdä miehestä etään ja äksyilevän, koska mies kokee, että jotenkin pettää ihastustaan, jos antaa oman vaimonsa kosketella itseään, pussailla, jne. Kuulostaa toki sairaalta, koska todellisuudessahan mies pettää omaa vaimoaan, mutta mies ajattelee pettävänsä toista naistaan. Vaimosta on tullut itsestäänselvyys, jota saa kohdella miten vain - koska onhan "vaimo hirveä nalkuttava kana". Tai jos vaimo ei oikeasti ole tällainen, niin mies luo tilanteista, joissa kenestä tahansa naisesta voi tulla tällainen "nalkuttava vaimoke".
Tätä keskustelua on ollut vaikeaa lukea, koska AP ei vaikuta pitävän puoliaan kunnolla ja ei vaadi mieheltään selitystä - vaan alistuu sille, että mies ei vaan puhu ja kiertelee. Kiinnostaisi myös tietää, miten AP ottaa asian puheeksi ja miten puhuu miehelleen.
Kiitän tuosta mieltä avaavasta teoriastasi siitä, että se pettäjä kokeekin olevansa uskoton sille uudelle, jos on aviopuolisonsa kanssa ja on siitä syystä etäinen ja vttumainen, outo ja tiuskiva.
Välinpitämätön lasten kasvatuksen suhteen eikä kerro mikä vialla.
Olen kokenut tuollaisen yhtäkkisen muutoksen puolisossani muinoin enkä nähin päiviin asti ole ymmärtänyt, että miksi minua piti inhota ja jopa syyttää uskottomuudesta, kun itse oli ollut.
Ne ajat olivat helvettiä, hän särki sydämeni ja itkin paljon.
Olemme jatkaneet yhdessä ja asia on puitu silloin aikanaan, mutta koskaan en unohda sitä, vaikken siitä enää lupaukseni mukaan puhukaan.No menneet ovat menneitä ja tulee niitä hyviäkin vuosia, riippuu siitä miten jaksaa.
Sinunkin kannattaisi ymmärtää, että suhteessanne mikään ei ole oikeasti muuttunut parempaan suuntaan, jos kumppanisi on kiristänyt sulta lupauksen olla puhumatta siitä miten syvästi hän on sinua loukannut ja rikkonut. Sulla on oikeus omaan kokemukseesi ja jos se ei suhteeseenne mahdu, niin olet väärässä suhteessa. Ovimattona ei kenenkään pidä olla väkivaltaisessa suhteessa. Tuo siis on henkistä väkivaltaa. Rakkautta ja oman kumppanin arvostamista se ei ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä voi olla toinen tai sitten mies on ihastunut toiseen. Jo pelkkä ihastuminen toiseen naiseen voi tehdä miehestä etään ja äksyilevän, koska mies kokee, että jotenkin pettää ihastustaan, jos antaa oman vaimonsa kosketella itseään, pussailla, jne. Kuulostaa toki sairaalta, koska todellisuudessahan mies pettää omaa vaimoaan, mutta mies ajattelee pettävänsä toista naistaan. Vaimosta on tullut itsestäänselvyys, jota saa kohdella miten vain - koska onhan "vaimo hirveä nalkuttava kana". Tai jos vaimo ei oikeasti ole tällainen, niin mies luo tilanteista, joissa kenestä tahansa naisesta voi tulla tällainen "nalkuttava vaimoke".
Tätä keskustelua on ollut vaikeaa lukea, koska AP ei vaikuta pitävän puoliaan kunnolla ja ei vaadi mieheltään selitystä - vaan alistuu sille, että mies ei vaan puhu ja kiertelee. Kiinnostaisi myös tietää, miten AP ottaa asian puheeksi ja miten puhuu miehelleen.
Kiitän tuosta mieltä avaavasta teoriastasi siitä, että se pettäjä kokeekin olevansa uskoton sille uudelle, jos on aviopuolisonsa kanssa ja on siitä syystä etäinen ja vttumainen, outo ja tiuskiva.
Välinpitämätön lasten kasvatuksen suhteen eikä kerro mikä vialla.
Olen kokenut tuollaisen yhtäkkisen muutoksen puolisossani muinoin enkä nähin päiviin asti ole ymmärtänyt, että miksi minua piti inhota ja jopa syyttää uskottomuudesta, kun itse oli ollut.
Ne ajat olivat helvettiä, hän särki sydämeni ja itkin paljon.
Olemme jatkaneet yhdessä ja asia on puitu silloin aikanaan, mutta koskaan en unohda sitä, vaikken siitä enää lupaukseni mukaan puhukaan.No menneet ovat menneitä ja tulee niitä hyviäkin vuosia, riippuu siitä miten jaksaa.
Sinunkin kannattaisi ymmärtää, että suhteessanne mikään ei ole oikeasti muuttunut parempaan suuntaan, jos kumppanisi on kiristänyt sulta lupauksen olla puhumatta siitä miten syvästi hän on sinua loukannut ja rikkonut. Sulla on oikeus omaan kokemukseesi ja jos se ei suhteeseenne mahdu, niin olet väärässä suhteessa. Ovimattona ei kenenkään pidä olla väkivaltaisessa suhteessa. Tuo siis on henkistä väkivaltaa. Rakkautta ja oman kumppanin arvostamista se ei ainakaan ole.
Niin ja kuten sanoit, et ikinä tuu unohtaa sitä. Siellä toi miehen uskottomuus kyllä hiertää välejänne niin pitkään, kuin yhdessä ootte. Vaikkakin sitten alitajuisesti, kun hyshys, asiasta ei puhuta ja se on lakaistu tonne maton alle.
Mä haluaisin ihan toden teolla kuulla näiltä toisilta naisilta mitä heidän päissään liikkuu, kun aloittavat suhteen naimisissa olevan miehen kanssa, ja jolla on vaikka pieniä lapsia. Lisänä vielä siihen jos tietäisivät, miten mulkvistimaisesti ja halveksivasti nämä miehet alkavat heidän takiaan kohdella vaimoaan. Vieläkö se salarakkauden kohde tuntuisi ihanan romanttiselta mieheltä?
Jos vaikka oletetaan, että Ap:n mies olisi aloittanut suhteen työpaikalla olevan naisen kanssa, eli nainen täysin varmasti tietäisi, että mies on naimisissa ja on pieniä lapsia. Mikä hitto saa tuon naisen aloittamaan suhteen?
Nyt varsinkin kun itsekin olen tullut todella törkeästi petetyksi ja huonosti kohdelluksi exän taholta (hänellä ei ollut aikomustakaan tunnustaa tai kertoa kakkosnaisestaan), en ikimaailmassa voisi alkaa suhaamaan varatun miehen kanssa. Ihan sama vaikka en tietäisi miehen puolisosta mitään, ja ei muka tuntuisi missään loukata tuntematonta ihmistä, en ikinä kykenisi sellaiseen. Jo nyt on varmaa, että en enää ikinä muuta kenenkään miehen kanssa yhteen.
Suosittelen stalkkaamista.
Eli hiivit kotiin viikonloppuna salaa, niin ettei kuule, kun astut ovesta sisään.
Olet muka vanhemmillasi eikä mies tajua, että voit tulla käymään yöllä kotona, olethan lasten kanssa siellä vanhemmillasi nääs.
Ties vaikka ois niin röyhkee, että se muija ois teillä tuona yönä.
Voit myös saada hänet kiinni, kun lurittelee lemmenjuttuja kännykkään.