Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies kertomaan mikä on vialla?

Vierailija
08.04.2023 |

Miehen käytös on muuttunut kahden kuukauden aikana merkittävästi. Tekee pitkää työpäivää, aina on kiire. Perheen kanssa ei jää juurikaan aikaa mitä viettää. Mies on kireällä tuulella, eikä suostu keskustelemaan, mikä on vialla. Välillä hermostuu jos koitan antaa läheisyyttä arjessa. Välillä kimpaantuu ihan yhtä äkkiä, saattaa alkaa tiuskimaan tai huutamaan. Kääntää kaiken aina minun syyksi.

Mitä tässä voi olla tehtävissä? Ero? Eniten pohdin onko hänellä toinen.

Kommentit (1105)

Vierailija
261/1105 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkean kuuloista, erityisesti lasten kannalta.

Taattua av-kamaa.

Wanna be wt -meininkiä.

Huoh.

Vierailija
262/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin tänään lasten kanssa omilta vanhemmiltani. Olin sanonut, että sillä välin mies saa olla kotona rauhassa ja miettiä ratkaisujaan.

No, kun saimme lapset nukkuun, hän onkin ollut minua kohtaan nyt todella mukava. Tuli halaamaan ja pyytelemään anteeksi. Kysyin mistä hän pyytää anteeksi. Kuulemma siitä, että hän on ollut kiukkuinen. Kysyin suoraan , haluatko erota? Hän ei antanut vastausta!!! Tuntuu, että sekoan kohta. Sanoin, että haluan vain yhden vastauksen, onko hän tosissaan eron kanssa sain taas vastauksen, että hän on ajatellut sitä vaihtoehdoksi "tilanteeseemme". Kun ei edes kerro syytä mikä hiertää.. -ap

Tuttua huttua, ensin kohdellaan toista surkeasti ja sitten ollaan mielin kielin pari päivää ja sanotaan, ettemmänyt tarkottanukaan mitään. Ja surkea kohtelu jatkuu. Joko ei tiedä mitä haluaa tai tietää, muttei uskalla tehdä päätöstä. Yksi vaihtoehto on pelkkä huomion haku, jotkut tykkäävät draamasta ja erouhkauksilla testaavat, lähteekö toinen taistelemaan suhteen puolesta, niillä ei kyllä ole kaikki kotona.

Voi olla, että mies jättää eropäätöksen vaimon harteille. On nyt avannut suunsa ja todennäköisesti huono käytös alkaa taas muutaman päivän sisään.

Voi myös olla, että erokortti on vallankäyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taisi tulla katumapäälle

Vierailija
264/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy että voitko sä nyt sitten alkaa etsiä uutta kumppania? Tajuaako mies oikeasti tämän, mitä mahdollinen ero tuo tullessaan.

Vierailija
265/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy että voitko sä nyt sitten alkaa etsiä uutta kumppania? Tajuaako mies oikeasti tämän, mitä mahdollinen ero tuo tullessaan.

Ei hän taida ymmärtää. Olen nyt pyytänyt, että miettii paperille valmiiksi kaiken, mikä pitää sopia jos eron ottaa. Lastenvalvojasta alkaen

Vierailija
266/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa että miehelle pitää ilmoittaa hyvin selkeästi että joko hän alkaa viedä ero-asiaa eteenpäin taikka sitten ei siitä enää mainitse kertaakaan. Ei ole mitään monen päivän taikka viikon välitilaa milloinka toista rokotetaan löysässä hirressä!!!

Vierailija
267/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin tänään lasten kanssa omilta vanhemmiltani. Olin sanonut, että sillä välin mies saa olla kotona rauhassa ja miettiä ratkaisujaan.

No, kun saimme lapset nukkuun, hän onkin ollut minua kohtaan nyt todella mukava. Tuli halaamaan ja pyytelemään anteeksi. Kysyin mistä hän pyytää anteeksi. Kuulemma siitä, että hän on ollut kiukkuinen. Kysyin suoraan , haluatko erota? Hän ei antanut vastausta!!! Tuntuu, että sekoan kohta. Sanoin, että haluan vain yhden vastauksen, onko hän tosissaan eron kanssa sain taas vastauksen, että hän on ajatellut sitä vaihtoehdoksi "tilanteeseemme". Kun ei edes kerro syytä mikä hiertää.. -ap

Siis ihanko oikeasti sinulle pitää kertoa joku yksittäinen syy, kun koko avioliitto hiertää. Ja mitä teet, jos mies sanoo syyksi, että sinun ammattisi. Vaihdatko ammattia vai mitä teet?

Vierailija
268/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan samanlainen silloin kun töissä on stressiä ja sen takia nukun huonosti. Ahdistaa ja suututtaa kun mies tuntuu koko ajan vaativan  jotain - läheisyyttä, hellyyttä, keskustelemista ja mitä kaikkea muuta. Antaisi olla rauhassa kun näkee, että en ole sillä tuulella. Mies tietää hyvin, että työni on joskus pelkkää helvettiä mutta hän ei anna rauhaa vaan koko ajan pitäisi keskustella. 

Vierailija
269/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän taida ymmärtää. Olen nyt pyytänyt, että miettii paperille valmiiksi kaiken, mikä pitää sopia jos eron ottaa. Lastenvalvojasta alkaen

Miksi ihmeessä? Ei eroon tarvita mitään muuta kuin avioerohakemus ja 6 kk kuluttua virallinen ositus. Lastenvalvoja ei ole pakollinen. Mies voi ilmoittaa, että maksaa 170 e/kk/lapsi ja sinä joko hyväksyt sen tai otat itse yhteyttä lastenvalvojaan.

Vain nainen tekee erosta hankalan.

Vierailija
270/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Miehiltä menee se pää sekaisin jos on paljon asioita tehtävänä. Eivät osaa organisoida. Se putkiaivoisuus on todella hyvä sana.

Niinkö? Miehetkö sitä uupumusta itkee joka paikassa?

Vierailija
271/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan samanlainen silloin kun töissä on stressiä ja sen takia nukun huonosti. Ahdistaa ja suututtaa kun mies tuntuu koko ajan vaativan  jotain - läheisyyttä, hellyyttä, keskustelemista ja mitä kaikkea muuta. Antaisi olla rauhassa kun näkee, että en ole sillä tuulella. Mies tietää hyvin, että työni on joskus pelkkää helvettiä mutta hän ei anna rauhaa vaan koko ajan pitäisi keskustella. 

Olet tyypillinen suorittaja-akka.

Vierailija
272/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttua huttua, ensin kohdellaan toista surkeasti ja sitten ollaan mielin kielin pari päivää ja sanotaan, ettemmänyt tarkottanukaan mitään. Ja surkea kohtelu jatkuu. Joko ei tiedä mitä haluaa tai tietää, muttei uskalla tehdä päätöstä. Yksi vaihtoehto on pelkkä huomion haku, jotkut tykkäävät draamasta ja erouhkauksilla testaavat, lähteekö toinen taistelemaan suhteen puolesta, niillä ei kyllä ole kaikki kotona.

No ap:han on valmis taisteluun liiton puolesta ja korjaa kaiken, kunhan mies kertoo eron syyn. Paljon terveempää olisi ryhtyä itse miettimään sitä, mikä on seuraava askel ja miten eron jälkeen asiansa järjestää.

Vierailija
273/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Ei eroon tarvita mitään muuta kuin avioerohakemus ja 6 kk kuluttua virallinen ositus. Lastenvalvoja ei ole pakollinen. Mies voi ilmoittaa, että maksaa 170 e/kk/lapsi ja sinä joko hyväksyt sen tai otat itse yhteyttä lastenvalvojaan.

Vain nainen tekee erosta hankalan.

Jos puoliso on hankala, on ihan hyvä mennä lastenvalvojalle. Jos nytkään ei voi mieheensä luottaa.

Vierailija
274/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap:han on valmis taisteluun liiton puolesta ja korjaa kaiken, kunhan mies kertoo eron syyn. Paljon terveempää olisi ryhtyä itse miettimään sitä, mikä on seuraava askel ja miten eron jälkeen asiansa järjestää.

Mies on heittänyt ilmoille ehdotuksen erosta, mies ei ole tehnyt lopullista päätöstä.

Vierailija
275/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti vielä sanoa että miehelle pitää ilmoittaa hyvin selkeästi että joko hän alkaa viedä ero-asiaa eteenpäin taikka sitten ei siitä enää mainitse kertaakaan. Ei ole mitään monen päivän taikka viikon välitilaa milloinka toista rokotetaan löysässä hirressä!!!

Tätä mieltä minä myös. Erokortti ei ole sellainen, mitä voi vilauttaa kun miestä sattuu ärsyttämään jokin asia mitä ei kerro.

Vierailija
276/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään välitilaa. Joko erotaan tai jatketaan. Ne on vaihtoehdot. Jos mies haluaa erota, et voi estää. Se on surullista, jos toinen haluaisi jatkaa, mutta mies päättää.

Vierailija
277/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulemma kokee , että kaipaa omaa aikaa enemmän ja sitä, että voisi olla yksin ja siksi on ajatellut eroa. Hän nyt jää miettimään mitä haluaa. Onko tämä nyt sitten oikein roikottaa minua kauankin hänen mietteissään?

Vierailija
278/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulemma kokee , että kaipaa omaa aikaa enemmän ja sitä, että voisi olla yksin ja siksi on ajatellut eroa. Hän nyt jää miettimään mitä haluaa. Onko tämä nyt sitten oikein roikottaa minua kauankin hänen mietteissään?

Haluaa perheestä eroon, että saisi omaa aikaa enemmän, mutta ei sitten kuitenkaan ota eroa.

Vierailija
279/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa päivänselvältä, että miehellä on toinen nainen.

Joka tapauksessa on miehen onalla vastuulla huolehtia kommunikaatiosta ja tunteistaan, se ei ole vaimon tehtävä olla vastuussa miehen käytöksestä ja tunteista.

En pysty käsittämään niitä, jotka periaatteessa eivät ota eroa tilanteessa, jossa parisuhde on todella huono ja alkaa pilata elämää, vaan odottavat toisen ottavan. Kärsimyksen maksimointia oikein. Se ei edes ole muiden silmissä parempi ihminen, joka jätetään, vaan epäilyttävämpi, kaikki ajattelevat hänen olleen niin huono puoliso, että tuli jätetyksi.

Jos olisin ap, hankkisin asianajajan, jonka neuvoilla eroaisin ja laittaisin omaisuuden jakoon, hankkisin oman asunnon ja muuttaisin pois ja varausin lastenvalvojalle ajan huoltajuussopimukseen. Miksi pitäisi pilata oma ja lasten elämä roikkumalla löyhässä hirressä?

Vierailija
280/1105 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on toinen nainen, niin kiusallasikaan et itse eroa. Anna roikkua siinä mihin on itsensä laittanut. Heität sitten vasta helvettiin, kun toinen nainen on kyllästynyt odottamaan ja jättänyt sen. Eihän sekään nyt kauaa saamatonta nahjusta siedä. Keksit itsellesi kivaa tekemistä ja nakitat ukkoparan lastenhoitoon.

Näin juuri. Jos et itse halua erota niin älä ainakaan ota eroa. Hoitakoot mies asian kun on aloittanut. Hän yrittää, että sinä ottaisit eron.

Miksi helkutissa? Miksi pitäisi kilpailla sillä, kumpi ottaa eron?

Se ei ole kenenkään ulkopuolisen mielestä jalompi osapuoli, joka jätetään. Yleensä siinä epäillään olevan vikaa. Lisäksi jos miehellä paljastuu kesällä uusi suhde, niin kaikki ymmärtävät 1 +1, mistä oli kyse.

Minå todella ottaisin eron ja niin tehokkaasti ja nopeasti, että mies jåisi ihmettelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi