Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies laittaa pippuria IHAN JOKAISEEN ruokaan vaikka olen sanonut etten tykkää tulisesta..

Vierailija
07.04.2023 |

ÄRSYTTÄÄ..Kun ei voi huomioida toisen ruokatottumuksia/toiveita.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika ärsyttävää jos sitä on liikaa.

Ex-anopintekele kun teki kastikkeen, niin siinä ui varmaan toista pussillista maustepippureita. Ei ole hyvää.

Tai kun ex toi kerran jotain meetvurstin kantapaloja jotka oli pyöritelty mustapippurissa, sitä rapsuttelin isot kasat pois niistä että edes vähän vähenisi, aika hurja maku jäi jäljellekin kyllä.

Vierailija
22/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama probleema. Toki pippuri ei ole tulista, mutta itse en siitä tykkäää.. ja mies tykkää noo nyt meillä on ollut jo vuosia pippurimylly ruokapöydässä Eli pistää sitten vain omaan ruokaansa pepperit... problem solved

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pippuri ole tulista.

Vierailija
24/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det blir rätt tråkig mat om allt som någon inte gillar lämnas bort. Jag brukar rätt långt ignorera sådana preferenser i köket. Salt och peppar brukar man dock låta var och en sätta själv till vid matbordet. Samma gäller ingredienser som t.ex kapris, då den tillsätts som sista ingredienser med riven ost på en pasta.

Vierailija
25/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan ap:n tuskan, moni bulkkilounasravintolan "kokki" kuvittelee, että kasvisruoka kuuluu maustaa kilolla pippuria. Ei maistu muulta kuin pistävältä pippurilta.

Vierailija
26/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinun ole pakko tiemmä sitä syödä jos et tykkää?

Vierailija
27/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika ärsyttävää jos sitä on liikaa.

Ex-anopintekele kun teki kastikkeen, niin siinä ui varmaan toista pussillista maustepippureita. Ei ole hyvää.

Tai kun ex toi kerran jotain meetvurstin kantapaloja jotka oli pyöritelty mustapippurissa, sitä rapsuttelin isot kasat pois niistä että edes vähän vähenisi, aika hurja maku jäi jäljellekin kyllä.

No vooi, kuulostaa kamalilta kokemuksilta..!

Vierailija
28/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippuri ei ole tulinen mauste, joten varmaan miehesi ei ole ymmärtänyt, että sekään ei käy. Sano mieluummin, että et pidä vahvasti maustetusta ruuasta, tai mausteista lainkaan.

Vierailija
29/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onnistutaan kokkaamaan niin, että sekä gluteenitonta , että suolatonta ruokavaliota noudattavalle  useimmat ruuat sopivat. Mausteisesta ruuasta tykätään kyllä molemmat.

Vierailija
30/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on kaikki hyvin jos isoin ongelma on liika pippuri ruoassa, joten iloitkaamme tästä hetkestä.

Vierailija
31/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutoinkaan ymmärrä tätä suomalaisten villitystä ylimaustaa kaikki ruoka. Ruoan pitää maistua raaka-aineiltaan eikä mausteilta! Pippuria tungetaan joka ruokaan, niin että suu palaa, kaikki löyhkäävät kynsilaukalta. Ennen riitti pieni hyppysellinen suolaa ruokaan kuin ruokaan.

Vierailija
32/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei pippuri ole tulista? No kyllä se on ihan hirveetä kun ruoka on niin ylipippurista ettei syömään pysty. Kyllä pippurikin suussa polttelee kun sitä on liikaa. Kohtuus kaikessa.

Mulla on kaveri joka tekee ihan överipippurista ruokaa eikä se ole hyvää kun ei muuta maista kuin sen pippurin.

Chili on toinen mauste jota en ymmärrä jos sitä on liikaa. Sama suolan kanssa.

Mieheni tunkee chiliä joka paikkaan. Sama mies valittaa muille perheenjäsenille siitä kun pitää ketsuppia pistää niin paljon makaronilaatikkoon ettei itse ruoka maistu. Itse hän kuorruttaa samat ruuat chileillä ja habaneroilla niin ettei muu maistu kun saakelinmoinen polte.

Sano ap sille miehelle että lisää omaan annokseensa pippuria eikä myrkytä koko ruokaa koska kaikki ei överimaustetusta tykkää.

Vierailija
33/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka kokkaa päättää.

Tee ap itse useammin ruokaa niin saat sellaista kun tykkäät.

Vierailija
34/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on kaikki hyvin jos isoin ongelma on liika pippuri ruoassa, joten iloitkaamme tästä hetkestä.

Kuka sanoi että tuo on ap:n isoin ongelma?

Itsekö et ikinä valita mistään arkipäivän asiasta?

Vierailija
35/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka kokkaa päättää.

Tee ap itse useammin ruokaa niin saat sellaista kun tykkäät.

No ei kyllä olisi tullut mieleenkään laittaa jalapenoa entisen naisystävän ruokaan kun hän ei tulisesta välitä, kutsutaan huomioonottamiseksi.

Vierailija
36/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muutoinkaan ymmärrä tätä suomalaisten villitystä ylimaustaa kaikki ruoka. Ruoan pitää maistua raaka-aineiltaan eikä mausteilta! Pippuria tungetaan joka ruokaan, niin että suu palaa, kaikki löyhkäävät kynsilaukalta. Ennen riitti pieni hyppysellinen suolaa ruokaan kuin ruokaan.

Ennen oli ennen, eikä paremmasta tiedetty. Nykyään suomalaisillakin on onneksi mahdollisuus tehdä hyvää ruokaa.

Vierailija
37/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ymmärtää ihan liikaa kun miehet ei ota naisia huomioon. Jos mies ei ota naista huomioon, siitä pitää olla konkreettisia tuntuvia seurauksia miehelle. Esim ero. Ei se muuten opi ja turha ärsyttävän kanssa elämäänsä jakaa.

Nyt vähän itsenäisyyttä kehiin, naiset. 

Vierailija
38/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten suut...ei saa olla mausteita nyyh

Vierailija
39/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ,ei saa maistua millekkään..ei mtn makua

Vierailija
40/41 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pippuri, eriryisesti valkopippuri, on tulista ja pilaa koko ruuan jos sitä on liikaa. Sillä saa tavallisenkin jauhelihakastikkeen tuliseksi niin että koko perhe henkäilee ja rukoilee vettä

Ja kyllä, mieheni teki ja taisi vihdoinkin oppia, kun olen tuosta liiasta valkopippurista 10 vuotta maininnut. Ja pyytänyt, ettei ainakaan mun pihviin sitä laittaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä