Jos nyt eroaisin, en enää ikinä haluaisi avopuolisoa!
Otsikossa tärkein jo tulikin. Todella raskasta kun ei saa hetkenkään rauhaa, ja kaikki kumppanit ja puolisot olleet aina jotenkin raskasta seuraa kun ollaan liikaa yhdessä - siis esimerkiksi nyt vaikka et nykyinen puoliso kitisee siitä että laitan hänen mielestään liikaa suolaa OMAAN RUOKAANI! Tai liikaa voita leivälle, tai kun en ota puhelinta mukaan kävelylle, syön liikaa kasviksia (jep).. Tuntuu kuin en vielä 31 vuotiaanakaan ole aikuinen, joka saa itse päättää asioista, vaan jatkuvasti saan huomauttelua typeristä! Ymmärtäisin edes hiukan jos olis veriarvoissa häikkää, joisin tms mutta olen täysin terve, raitis, savuton jne! Nii ja sellainen kans että maksan meidän yhteisen sähkölaskun, mutta en saisi pestä pyykkiä muuta kuin pikaohjelmalla, enkä käyttää muutenkaan sähköä omiin, kumppanin mielestä turhiin, asioihin. Kyse kuitenkinnvain muutamista kympeistä kuussa!! Oonko ainoa, joka on ihan kypsä tällaiseen.. Tavallaan pikkujuttuihin, mutta niin hermoja raastavaa! En IKINÄ ota enää uutta puolisoa, jos tästä päätän lähteä!!
Kommentit (87)
Älkää erotko. Istukaa alas ja keskustelkaa. Menkää parisuhdeneuvontaan.
Olette tosiaan liian paljon keskenänne. Käykää välillä ulkona. Se kirjasto on ihan hyvä vaihtoehto.
Teillä on jokin vaihe meneillään mikä johtuu juurikin siitä, että olette aivan liikaa yhdessä. Jatkakaa terapiaa, ihan lastenkin vuoksi. Myöhemmin huomaatte, että nämä ovat aivan pikkujuttuja, mitkä johtuvat jostain ihan muusta. Oletko muuten ilkeä vaimollesi tai sanotko jotain häntä ärsyttävää? Vaikuttaa siltä, että hänkin sanoo noita asioita sinulle ihan vaan koska ei osaa tuoda isompia asioita esille. Kommunikaatio on opeteltava asia. Muuta ensin itse asennettasi ja tyyliä jolla puhut vaimollesi niin huomaat, että hänkin rentoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset eroa?
Yhteinen talo ja lapsia, tuntuu typerältä "pikkujuttujen" takia miettiä eroa. Vaikka varmaan se on jossain vaiheessa edessä??
Ap
Kerro ja uhriudu nyt vielä, että mies oli niiiiin ihana suhteen alussa, ennen taloa ja lapsia?
Kyllä mulla oli kuule tää talo jo ennen vaimoo ja akka sekos kun nuorin lapsista 5v ja (vaimo) jäi työttömäks. Siitä asti ollu. Sitä ennen kyllä ihan oikeesti meni kivasti!!
Ap
Älä jätä miestäsi, koska olet itse onneton trolli ja miehesi samanlainen. Sovitte yhteen asuessanne Porvoossa.
Eli työttömänä elää enemmän tai vähemmän sinun rahoillasi koska perheen pääasiallinen elättäjä olet kuitenkin ja valittaa. Valittaa myös miten teet kotityöt ja kuluttaa harrastuksiinsa satoja euroja. Työttömänä. Joo menisi nainen vaihtoon sillä aivan varmasti vaihtamalla paranisi tai oma elämänlaatu paranisi siitäkin saisi tuollaisen ulkoistettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset eroa?
Yhteinen talo ja lapsia, tuntuu typerältä "pikkujuttujen" takia miettiä eroa. Vaikka varmaan se on jossain vaiheessa edessä??
Ap
Kerro ja uhriudu nyt vielä, että mies oli niiiiin ihana suhteen alussa, ennen taloa ja lapsia?
Tuon ap:n puoliso on ensinnäkin nainen kuten jo käynyt ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on jokin vaihe meneillään mikä johtuu juurikin siitä, että olette aivan liikaa yhdessä. Jatkakaa terapiaa, ihan lastenkin vuoksi. Myöhemmin huomaatte, että nämä ovat aivan pikkujuttuja, mitkä johtuvat jostain ihan muusta. Oletko muuten ilkeä vaimollesi tai sanotko jotain häntä ärsyttävää? Vaikuttaa siltä, että hänkin sanoo noita asioita sinulle ihan vaan koska ei osaa tuoda isompia asioita esille. Kommunikaatio on opeteltava asia. Muuta ensin itse asennettasi ja tyyliä jolla puhut vaimollesi niin huomaat, että hänkin rentoutuu.
Itte oisin jatkanu, mutta vaimo ei enää halunnu. Rakastan mun vaimoa todella paljon, vaan nää pikkujutut käy hermoille. Todellakin ongelmat alkoi kun vaimo jäi työttömäksi. Eikä oo sitte mitään hommia saanu, pieni kylä jne. Kai ne pelkää et saatais lisää mukuloita. Vaimolla liian vähän tekemistä tai jotain, kun jaksaa ees kiinnittää huomiota noin typeriin asioihin. Itte koitan olla puhumatta oikein mitään enää, kun aina menee riitelyks. Itte en omien hommien takia voi lähtee esim. viikonloppureissuille kavereiden kans mitä muut tekee. Vaimoa taas ei kiinnosta lähteä vaikka maksaisin reissun ja hoitaisin lapset ja kaiken. Ihan tuntuu pattitilanteelta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 50v ja mun mieheni käyttäytyy kuin olisi isäni. Niin mua on aina miehet kohdelleet.
Koskaan ei ole liian myöhäistä erota ja alkaa elää itselleen, ilman miehiä.
T. Just eronnut nainen 52v.
Vierailija kirjoitti:
Shirly-Elizabeth kirjoitti:
Minulla on ollut vain ihania suhteita. Johtuukohan sinusta, että sinua ei kohdella kuin prinsessaa? Minua on aina kohdeltu. 😊
En kaipaa mitään erityiskohtelua, ihan vain sitä että saan olla rauhassa omassa kotonani, tehdä omat elämänvalintani. Ehkä vedän puoleen sekopäisiä, kontrollifriikkejä naisia sitten??
Ap
Naisia?
Vierailija kirjoitti:
Eli työttömänä elää enemmän tai vähemmän sinun rahoillasi koska perheen pääasiallinen elättäjä olet kuitenkin ja valittaa. Valittaa myös miten teet kotityöt ja kuluttaa harrastuksiinsa satoja euroja. Työttömänä. Joo menisi nainen vaihtoon sillä aivan varmasti vaihtamalla paranisi tai oma elämänlaatu paranisi siitäkin saisi tuollaisen ulkoistettua.
Käytännössä joo kaikki kulut maksan minä. Vaimon työkkärirahat menee sen harrastukseen ja johonkin osareihin, mitä se on shoppaillut. En ees tiedä, heh. Netti laskun se maksaa ja oman puhelinlaskun. Lapsia vaan koitan ajatella. Ja väkisin toki sitäki että teen tosiaan töitä maataloudessa.. Meniskö kodin ja lasten lisäksi oma työpaikka, elanto, jonka oon omalla rahalla pystyyn pistänyt jo ennen vaimoa. Ei ihan pikkujutuista viitis alkaa eroa viritteleen vaikka vituttaahan tää jo niin että itkettää!
Ap
Jätä toi narsku. Ei ole normaalia lähelläkään, mutta kontrollointi on narsismia.
Ja vaikka mulla on täydellinen parisuhde, niin parasta on asua erillään.
Vierailija kirjoitti:
Jätä toi narsku. Ei ole normaalia lähelläkään, mutta kontrollointi on narsismia.
Ja vaikka mulla on täydellinen parisuhde, niin parasta on asua erillään.
Voi kun voiskin asua erillään vaimon kans. Ehkä vuokraan sille asunnon kylältä. Suostuiskohan muuttamaan sinne? Ehkä ehdotan ainakin ennen eroa, jos ei muu auta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset eroa?
Ap
Kyllä mulla oli kuule tää talo jo ennen vaimoo ja akka sekos kun nuorin lapsista 5v ja (vaimo) jäi työttömäks. Siitä asti ollu. Sitä ennen kyllä ihan oikeesti meni kivasti!!
Ap
Okei, eli työttömyys stressaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset eroa?
Ap
Ap
Okei, eli työttömyys stressaa?
Ei ole olemassa hyvää syytä käyttäytyä kamalasti toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä joo kaikki kulut maksan minä. Vaimon työkkärirahat menee sen harrastukseen ja johonkin osareihin, mitä se on shoppaillut. En ees tiedä, heh. Netti laskun se maksaa ja oman puhelinlaskun. Lapsia vaan koitan ajatella. Ja väkisin toki sitäki että teen tosiaan töitä maataloudessa.. Meniskö kodin ja lasten lisäksi oma työpaikka, elanto, jonka oon omalla rahalla pystyyn pistänyt jo ennen vaimoa. Ei ihan pikkujutuista viitis alkaa eroa viritteleen vaikka vituttaahan tää jo niin että itkettää!
Ap
Miksi ne kaikki menisi?
Ongelmat siis johtuu siitä, että vaimo jäi työttömäksi, uutta työtä ei paikkakunnallanne käytännössä tule saamaan ja hänen päänuppi ei kestä työttömyyttä eikä sitä, että ei voi saada uutta työtä vaan tulee olemaan ikuisesti työtön. Koska sinä et halua muuttaa paikkakunnalle, jossa vaimolle olisi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No huh, paljonko tienaat, että kaikki kulut maksat ja vaimo törsää työkkärin rahat itseensä? Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmat siis johtuu siitä, että vaimo jäi työttömäksi, uutta työtä ei paikkakunnallanne käytännössä tule saamaan ja hänen päänuppi ei kestä työttömyyttä eikä sitä, että ei voi saada uutta työtä vaan tulee olemaan ikuisesti työtön. Koska sinä et halua muuttaa paikkakunnalle, jossa vaimolle olisi töitä.
Vaimo on ihan vapaa muuttamaan jos haluaa. Minä en toisen töiden perässä ala juosta ja luopuisin siinä sitte omasta elämäntyöstä joka ollut jo ennen vaimoa, ja lapsiltakin lähtis lapsuudenkoti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Törkeää kontrollointia ja nillitystä vaimolta. Ei sitä mikään oikeuta. Eikä voi vaatia miestä jättämään rakentamaansa elantoaan. Menkööt nainen kauemmas töihin sitten. Mielellään eron kera, koska ei kuullosta ihan aarteelta tämä nainen.