Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nyt eroaisin, en enää ikinä haluaisi avopuolisoa!

Vierailija
07.04.2023 |

Otsikossa tärkein jo tulikin. Todella raskasta kun ei saa hetkenkään rauhaa, ja kaikki kumppanit ja puolisot olleet aina jotenkin raskasta seuraa kun ollaan liikaa yhdessä - siis esimerkiksi nyt vaikka et nykyinen puoliso kitisee siitä että laitan hänen mielestään liikaa suolaa OMAAN RUOKAANI! Tai liikaa voita leivälle, tai kun en ota puhelinta mukaan kävelylle, syön liikaa kasviksia (jep).. Tuntuu kuin en vielä 31 vuotiaanakaan ole aikuinen, joka saa itse päättää asioista, vaan jatkuvasti saan huomauttelua typeristä! Ymmärtäisin edes hiukan jos olis veriarvoissa häikkää, joisin tms mutta olen täysin terve, raitis, savuton jne! Nii ja sellainen kans että maksan meidän yhteisen sähkölaskun, mutta en saisi pestä pyykkiä muuta kuin pikaohjelmalla, enkä käyttää muutenkaan sähköä omiin, kumppanin mielestä turhiin, asioihin. Kyse kuitenkinnvain muutamista kympeistä kuussa!! Oonko ainoa, joka on ihan kypsä tällaiseen.. Tavallaan pikkujuttuihin, mutta niin hermoja raastavaa! En IKINÄ ota enää uutta puolisoa, jos tästä päätän lähteä!!

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen mies neuvoi vierestä, miten pyykit pitää ripustaa. Hän myös luennoi minulle, miten riisi pitää keittää. Olin tehnyt riisiruokia vuosia, hän ei kertaakaan. Hän tuli perässäni korjaamaan tiskikoneen täyttämisen oikein. En enää ikinä muuta kenenkään kanssa yhteen.

Vierailija
22/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki kumppanit ja puolisot", eli kuinka monta sulla on oikein ehtinyt olla 31 vuoden ikään mennessä?

Kolme vakavaa parisuhdetta ollut. Näistä kahdesta ekasta näki heti että tämmöistä on, tää avioliitto alkanu olla sitä vasta viime vuodet.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan poika/mies ei ole tehnyt minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen.

T31

Otan osaa suruunne.

Vierailija
24/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki kumppanit ja puolisot", eli kuinka monta sulla on oikein ehtinyt olla 31 vuoden ikään mennessä?

Kolme vakavaa parisuhdetta ollut. Näistä kahdesta ekasta näki heti että tämmöistä on, tää avioliitto alkanu olla sitä vasta viime vuodet.

Ap

Ja silti päätit lisääntyä nykyisen kanssa? Trauma perinnön eteenpäin pistämistä.

Vierailija
25/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset eroa?

Yhteinen talo ja lapsia, tuntuu typerältä "pikkujuttujen" takia miettiä eroa. Vaikka varmaan se on jossain vaiheessa edessä??

Ap

Miksi teit tälle helmelle lapsia?

Ennen oli asiat paremmin, kun kävi töissä ei mm. nähty niin usein. Hermot on nyt totaalisen kireenä kokoajan, kun vaimoni on myös kotona (tää homma jatkunu joku 2v vasta, oltu yhdes 10v). Itse oon aina tehny töitä kotoa käsin.

Ap

Kuvailit normi parisuhteen. Tuota se on. Joku vaan veti kolmannelle kierrokselle. Valista lapsia ettei pidä toistaa äidin virheitä.

Vierailija
26/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja silti päätit lisääntyä nykyisen kanssa? Trauma perinnön eteenpäin pistämistä.

No katoku ei ollu kristallipalloo, et akka sekoo kun nuorin on 5v. Eikä oo keskustelun pointtina nyt lapset.

Ap

Vierailija
27/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en koskaan ottaisi avopuolisoa, mutta aviopuolison voisin ottaa, jos nykyinen kuolee ennen mua.

Vierailija
28/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50v ja mun mieheni käyttäytyy kuin olisi isäni. Niin mua on aina miehet kohdelleet.

Eikö sinua kyllästytä sellainen??

Ap

Tottakai kyllästyttää. Eipä siihen ainakaan puhuminen auta.

Vierailija
29/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset eroa?

Yhteinen talo ja lapsia, tuntuu typerältä "pikkujuttujen" takia miettiä eroa. Vaikka varmaan se on jossain vaiheessa edessä??

Ap

Ennen oli asiat paremmin, kun kävi töissä ei mm. nähty niin usein. Hermot on nyt totaalisen kireenä kokoajan, kun vaimoni on myös kotona (tää homma jatkunu joku 2v vasta, oltu yhdes 10v). Itse oon aina tehny töitä kotoa käsin.

Ap

Kuvailit normi parisuhteen. Tuota se on. Joku vaan veti kolmannelle kierrokselle. Valista lapsia ettei pidä toistaa äidin virheitä.

Teen parhaani lasten suhteen. Parisuhdetta en enää ikinä halua, jos se kerran on tällaista. Joku vakituinen seksisuhde vois olla jees. Ehkä. Oma käsi siinäki varmaan paras! Alan ymmärtää erakoita!

Ap

Vierailija
30/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän (diagnosoimaton?) mt tapaus. Lähde kun vielä pääset.

Vierailija
31/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en koskaan ottaisi avopuolisoa, mutta aviopuolison voisin ottaa, jos nykyinen kuolee ennen mua.

Niin, siis aviossa ollaan mekin mutta saman katon alla ei tällaista jaksais kattoa. Pakko päästä pois että saa ees hetken olla oma itsensä. Nytkin jo tiedostamatta kuuntelen sattuuko puoliso tuleen huoneeseen ja jännitän et mitä valittaa taas. Ei hyvä. Meen usein kirjastoon työskentelemään jos on tietokone/paperihommia, mutta ei sekään ole kestävä ratkaisu.

Ap

Vierailija
32/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puolisosi ei ole aina ollut tuollainen, oletteko miettineet terapiaa? Ihan yksilöterapiaa ja mahdollisesti myös pariterapiaa. Ei tarvitse olla mitään varsinaisia mielenterveyden ongelmia mennäkseen terapiaan, mutta usein ihmiset toistavat vanhempiensa tekemiä virheitä ja kierteen katkaisuun tarvitaan jotain "vettä vahvempaa" eli sitä terapiaa. Tämä, jos siis haluaisit kuitenkin vielä jatkaa suhdetta. Myös ero on aivan hyvä vaihtoehto.

Oletko muuten sama ihminen, joka kirjoitti kuukausi-pari sitten vaimonsa pettämisestä täällä? Sama kirjoitustyyli. Jos olet, ei tuossa taida enää muu auttaa kuin erota.

Vierailija
33/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50v ja mun mieheni käyttäytyy kuin olisi isäni. Niin mua on aina miehet kohdelleet.

Eikö sinua kyllästytä sellainen??

Ap

Tottakai kyllästyttää. Eipä siihen ainakaan puhuminen auta.

Onkohan lähteminen ainoa vaihtoehto.. Surullista se kyllä olisi.

Ap

Vierailija
34/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja onko ees normaalia tämmönen?? Tänäänkin paiskoi mikron ovea melkein hajottaen koko kapineen, ja raivosi että käytän liikaa mikroa vaikka alunperin hän sen edes meille halusi.

Ap

Jätä se tyyppi ihan heti... ennen kuin sulla on hengen lähtö lähellä, tuo vain pahenee...

Ja on parempi olla yksin ei kannata ottaa ketään vaivoiksi sillä tosiasia on se että suurin osa suomalaisista on jollain tapaa päästään vialla niin parempi on olla yksin... (eli se siitä että tämä on maailman onnellisin maa - huijauksesta)

Vierailija
35/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista, jos ei ihan itse kykene rajoittamaan terveyssyistä sitä suolan määrää, olettaen että sille rajoittamiselle on siis tarvetta. Saa olla kiitollinen omasta avopuolisosta, jonka kanssa voidaan molemmat huolehtia toistemme terveydestä (oli syytä tai ei), tai antaa vaikka kehitysideoita arjen askareiden suorittamiseen, ihan ilman uhriutumista ja kiukuttelua. Samaan aikaan kumpikaan ei toisaalta koe tarvetta neuvoa täysin turhanpäiväisissä tai mitättömissä asioissa toista, jos niillä ei aidosti ole vaikutusta mihinkään🙏 En ymmärrä, miksi ei voisi kommentoida ystävällisesti ja rakentavasti esimerkiksi astianpesukoneen täyttämistä, jos toisen täyttötyyli ei ole se parhaiten astioita koneeseen mahduttava. Ihan validi pointti tuollaisessa on taustalla, kuten vaikka energiansäästö sekä arjen tehokkuus. Meillä on tuon tyylisistä jutuista kommentoitu ihan molemmin puolin joitain kertoja, ja kumpikaan ei ole siitä alkanut kiukuttelemaan, vaan enemmänkin ollut tyytyväinen oman toiminnan kehittymisestä paremmaksi toisen ansiosta.

Vierailija
36/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näköjään helppoa naispareillakaan.

Vierailija
37/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puolisosi ei ole aina ollut tuollainen, oletteko miettineet terapiaa? Ihan yksilöterapiaa ja mahdollisesti myös pariterapiaa. Ei tarvitse olla mitään varsinaisia mielenterveyden ongelmia mennäkseen terapiaan, mutta usein ihmiset toistavat vanhempiensa tekemiä virheitä ja kierteen katkaisuun tarvitaan jotain "vettä vahvempaa" eli sitä terapiaa. Tämä, jos siis haluaisit kuitenkin vielä jatkaa suhdetta. Myös ero on aivan hyvä vaihtoehto.

Oletko muuten sama ihminen, joka kirjoitti kuukausi-pari sitten vaimonsa pettämisestä täällä? Sama kirjoitustyyli. Jos olet, ei tuossa taida enää muu auttaa kuin erota.

En ole sama, vaimo ei tietääkseni ole pettänyt. Vannomaan en voi mennä, mut aikalailla 24/7 on kotona kuten minäkin (koska hän työtön ja mä teen töitä kotona).

Me itseasiassa vastikään käytiin juttelemassa jollekin, vaimon varaamalle terapeutille tms. En siellä hirveästi saanut suunvuoroa, yritettiin lähinnä miettiä ratkaisuja siihen että saisin omaakin aikaa jota kuulemma selkeästi kaipaan. No en kaipaisi, mua ei muuten haittaa että toinen on siinä, jos antais mun olla rauhassa noissa jutuissa mitä oon maininnu.

Ap

Vierailija
38/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset eroa?

Ap

Ap

Teen parhaani lasten suhteen. Parisuhdetta en enää ikinä halua, jos se kerran on tällaista. Joku vakituinen seksisuhde vois olla jees. Ehkä. Oma käsi siinäki varmaan paras! Alan ymmärtää erakoita!

Ap

Minä en myöskään aio enää ikinä ottaa ketään miestä jos ero tulee. Enkä missään nimessä aloittaisi mitään seksisuhdetta, ei vois vähempää kiinnostaa seksi. Todellakin ymmärrän erakoita, aion jossain vaiheessa itsekin erakoitua.

Vierailija
39/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama, vaimo ei tietääkseni ole pettänyt. Vannomaan en voi mennä, mut aikalailla 24/7 on kotona kuten minäkin (koska hän työtön ja mä teen töitä kotona).

Me itseasiassa vastikään käytiin juttelemassa jollekin, vaimon varaamalle terapeutille tms. En siellä hirveästi saanut suunvuoroa, yritettiin lähinnä miettiä ratkaisuja siihen että saisin omaakin aikaa jota kuulemma selkeästi kaipaan. No en kaipaisi, mua ei muuten haittaa että toinen on siinä, jos antais mun olla rauhassa noissa jutuissa mitä oon maininnu.

Ap

On tosi hyvä, että olette käyneet terapeutilla. Ihan ehdottomasti suosittelen sen lisäksi yksilöterapiaa. Täytyy tuntea ensin itsensä, että voi asettaa tavoitteita parisuhteelle. Ja vaikeahan se on huoltaa parisuhdetta, jos itse voi huonosti.

Vierailija
40/87 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista, jos ei ihan itse kykene rajoittamaan terveyssyistä sitä suolan määrää, olettaen että sille rajoittamiselle on siis tarvetta. Saa olla kiitollinen omasta avopuolisosta, jonka kanssa voidaan molemmat huolehtia toistemme terveydestä (oli syytä tai ei), tai antaa vaikka kehitysideoita arjen askareiden suorittamiseen, ihan ilman uhriutumista ja kiukuttelua. Samaan aikaan kumpikaan ei toisaalta koe tarvetta neuvoa täysin turhanpäiväisissä tai mitättömissä asioissa toista, jos niillä ei aidosti ole vaikutusta mihinkään🙏 En ymmärrä, miksi ei voisi kommentoida ystävällisesti ja rakentavasti esimerkiksi astianpesukoneen täyttämistä, jos toisen täyttötyyli ei ole se parhaiten astioita koneeseen mahduttava. Ihan validi pointti tuollaisessa on taustalla, kuten vaikka energiansäästö sekä arjen tehokkuus. Meillä on tuon tyylisistä jutuista kommentoitu ihan molemmin puolin joitain kertoja, ja kumpikaan ei ole siitä alkanut kiukuttelemaan, vaan enemmänkin ollut tyytyväinen oman toiminnan kehittymisestä paremmaksi toisen ansiosta.

Ei ole mitään terveyssyytä miks pitäisi rajoittaa suolaa. En syö eineksiä ja kokkaan vähemmän suolaista vaimolle kun ei tykkää niin lisään omaan ruokaan pöydässä suolaa sitten. Liikun ja hikoilenkin aika runsaasti, joten suolaa itseasias tarvitsen. Katoppa kuule 2vuotta putkeen sitä että joka asiasta nalkutetaan. Esim pyykit pestä vaan 40asteessa pikapesulla VAIKKA itse maksan sähkön. Ei mun hikiset ja likaiset (huom. teen maataloustöitä kotona) kamppeet oikeesti puhistu siinä! Niissä on kirjaimellisesti paskaa. Silti joka kerta saan kuulla, kuinka 'pitkä pesu rasittaa pesukonetta' (jonka oon itse ostanut!) ja sähkölaskun max. parin kymmenen euron lasku jonka itte maksan, on kuulemma muusta perheen varoista pois. Ei loppunu nalkutus ees sillä että sanoin että olkoon se mun harrastus!! Kun mulla ei mitään maksullisia harrastuksia ole, kun taas vaimon harrastukset maksaa satoja euroja kuukaudessa!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan