Mitä ostaisit ylimääräisellä 500€? Kyseessä työnantajan lahja
Työnantaja antaa pyöreitä täyttäville 500€ arvoisen lahjakortin. Lahjaa ei siis saa rahana. Lahjakorttia voi käyttää kyllä hyvin monenlaisissa liikkeissä.
En ole oikein mitään vailla erityisesti, enkä tiedä, mitä kortilla hankkisin. Ehdotuksia?
Tuo 500€ ei ole mikään ehdoton yläraja, voin laittaa itsekin lisää, jos mieluinen tuote löytyy.
Kommentit (33)
Tietokone, kännykkä, silmä-tai aurinkolasit, laukku, kengät tai voit lahjoittaa tarvitsevalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että antaa lahjakortin. Siitä voi sinulle tulla veroseuraamuksia.
Työnantaja yleensä hoitaa tuollaisista verot.
Eli vähentää ennakonpidätyksen ja sivukulut varsinaisesta palkastasi?
Ei, vaan maksaa ne lahjan lisäksi.
parempi kuitenkin näkyä palkkalaskelmassa.
Mikä ihmeen verotarkastaja se sinä nyt olet vai muuten vaan pahan ilman lintu? Eiköhän työnantaja osaa tuollaiset hoitaa ihan kaikkien sääntöjen mukaan.
Valitettavan moni ei osaa. ja sitten kitistään että "verottaja on paska". Tavanomainen tavaralahja tasavuosilahjana on veroton, mutta lahjakortti on veronalaista tuloa (palkkaa).
Mä sain samanverran kotimaan hotelliketjuun. Oli kyllä vaikea saada tuhlattua, ei oikein ollut mun juttu. Mutta en kyllä tiedä mihin muuhunkaan... Finnairille, matkatoimistoon jos ulkomaanreissu kiinnostaa?
Tai ihan vaan prismaan ja käyttää sen rahan omalta tililtä johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että antaa lahjakortin. Siitä voi sinulle tulla veroseuraamuksia.
Työnantaja yleensä hoitaa tuollaisista verot.
Eli vähentää ennakonpidätyksen ja sivukulut varsinaisesta palkastasi?
Ei, vaan maksaa ne lahjan lisäksi.
parempi kuitenkin näkyä palkkalaskelmassa.
Mikä ihmeen verotarkastaja se sinä nyt olet vai muuten vaan pahan ilman lintu? Eiköhän työnantaja osaa tuollaiset hoitaa ihan kaikkien sääntöjen mukaan.
Valitettavan moni ei osaa. ja sitten kitistään että "verottaja on paska". Tavanomainen tavaralahja tasavuosilahjana on veroton, mutta lahjakortti on veronalaista tuloa (palkkaa).
Raha olis palkkaa, lahjakortti ei ole.
Ostaisin jotain sellaista jonka voi realisoida eteenpäin paremmalla hinnalla.
Urheilukello ja imuri. Tai hyvät kuulokkeet.
Voi kun sais lahjakortin. Itse en em henno ostaa vaikka ei ole rahasta kiinni. Nuukuudesta vain
Kalevala-korulle ääni täältäkin. Ostaisin melko varmaan Vanamo-sarjan rannekorun tai Naisen ääni -rintakorun.
Ostaisin varmaan niin hyvän kahvikoneen kuin mitä tolla rahalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostasin uuden Hillebergin vaellusteltan. Tosin yli puolet pitäs laittaa omista lisää.
Tilaa Ruotsista .
Akto • Solotält • Hilleberg
Googlaa Hillebergs tält
Osta 5 grammaa kultaa