Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin korjata ruokavaliotani, että saisin painoa pudotettua

Vierailija
07.04.2023 |

Olen 155/71 ja pudotettavaa on.
Nykyinen syöminen:
aamulla kaksi leipäpalaa voilla ja juustolla/makkaralla, kahvi
välipala banaani
lounas työpaikkaruokalan annos
välipala pari leipäpalaa voilla ja makkaralla
päivällinen kotiruoka
iltapala jugurttia/viiliä/puuroa

Tällainen syöminen pitää minut ylipainoisena, joten muutos on tarpeen. Kaipaan lähinnä ohjeita sisältöön, ymmärränhän itsekin, että määrä on liikaa.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin just ravinto-ohjauksessa. Siellä taottiin päähän, että pitää alkaa syömään välipaloja. Kovasti yritin kysyä miksi niin kuulemma vaan pitää, se auttaa painonhallinnassa.

En edelleenkään miksi minun pitäisi alkaa syömään välipaloja koska saan nyt jo liikaa energiaa ja lihon.

Jätä ap välipalat pois, voit vaihtaa ne ensin esim omenaan tai mandariiniin ja sitten pikkuhiljaa pois.

Välipalojen idea on se, että verensokeri pysyy tasaisena etkä pääse keräämään nälkää jolloin ahmit kerralla kahden päivän edestä ja silti jäät nälkäiseksi

Vierailija
102/107 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa välipaloja syödä, niin voisi syödä aamulla vain yhden leipäpalasen.

Voithan  vaikka kokeilla, mistä pystyt vähentämään. Joko  ruoka-annoksia voi pienentää tai syödä harvemmin.

Banaani on aika iso välipala, pitäisitkö vaikka porkkanasta?

Ja kannattaa laihduttaa hitaasti, silloin tulos on pysyvämpi, kun ehdit oppia vähän kevyempään syömiseen.

Syö kuitenki sellaista ruokaa mistä pidät, ennuste on aika huono, jos rupeat jollekin hyvin erikoiselle "kuurille".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan  vaikka kokeilla, mistä pystyt vähentämään. Joko  ruoka-annoksia voi pienentää tai syödä harvemmin.

Ja kannattaa laihduttaa hitaasti, silloin tulos on pysyvämpi, kun ehdit oppia vähän kevyempään syömiseen.

Syö kuitenki sellaista ruokaa mistä pidät, ennuste on aika huono, jos rupeat jollekin hyvin erikoiselle "kuurille".

Banaani on ihan hyvä välipala.

Vierailija
104/107 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin just ravinto-ohjauksessa. Siellä taottiin päähän, että pitää alkaa syömään välipaloja. Kovasti yritin kysyä miksi niin kuulemma vaan pitää, se auttaa painonhallinnassa.

En edelleenkään miksi minun pitäisi alkaa syömään välipaloja koska saan nyt jo liikaa energiaa ja lihon.

Jätä ap välipalat pois, voit vaihtaa ne ensin esim omenaan tai mandariiniin ja sitten pikkuhiljaa pois.

Välipalojen idea on se, että verensokeri pysyy tasaisena etkä pääse keräämään nälkää jolloin ahmit kerralla kahden päivän edestä ja silti jäät nälkäiseksi

Verensokeri pidetään tasaisena ruuan sisällöllä, ei ruokailujen määrällä.

Vierailija
105/107 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi se, että aloitan jokaisen aterian kasviksilla ja raejuustolla. En tehnyt muita muutoksia, mutta otan ennen jokaista syömistä aina pienelle lautaselle raejuustoa ja salaattia. Sen jälkeen se ruoka, jos on vielä nälkä.

Vierailija
106/107 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kenen mielestä banaani on oikeasti iso välipala? Kaloreita on noin 100 kcal, mikä tästä tekee ison välipalan?

Vierailija
107/107 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sokeri ja piilosokeri pois. Tilalle kasviksia. Paino tullut itsellä 10 kiloa

alas, kun lopetin sokerin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän