Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?
Rumat ne vaatteilla koreilee, tuli vielä mieleen
Kommentit (890)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ei oikeesti tuo onnea, rakkaus, hyvät ihmissuhteet ja hyvä itsetunto tuo.
Kyllä raha todellakin tuo onnea. On täyttä p*skaa väittää muuta.
Mieluummin rikas ja onneton, kuin köyhä ja onneton.
" Mieluummin itken Mersussa , kuin Ladassa. "
No raha kyllä estää normaaliarjen epäonnen, mutta ei siihen kymmeniä miljoonia tarvita. Ja koollakin on väliä, mutta ei huippuiso ole paras.
Vierailija kirjoitti:
"Kärsimys jalostaa", kärsimys ei tee ihmisestä parempaa.
Kärsimys katkeroittaa ja usein jopa sairastuttaa ihmisen ja johtaa tämän menehtymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain jos siinä ei ole osamaksuja jäljellä ja se on oma sekä öljyt ja renkaat vaihdettu ja se on suht uutta mallia.
Vierailija kirjoitti:
Käännä toinenkin poski
Älä kosta pahaa pahalla
Ei haukku haavaa tee jos ei paha koira pure
Eli yhtä kuin älä puolustaudu, niele vaieten haukut, älä reagoi itseesi kohdistuvaan vääryyteen..
Ja siis hieman haitallistakin opettaa lapsi noin naiiviksi. Riippuu hieman tilanteesta. Jos tarkoitus on tahalleen saada reaktio joltain eli suuttuminen tai ärsyyntyminen jotta voidaan lisää todistella jonkun olevan helposti ärsyyntyvät tai muuta, silloin olisi parasta olla hiljaa, jopa niissä tilanteissa, missä lähes jokainen ärsyyntyisi ja kunnolla.
Toinen asia sitten että joidenkin kanssa ei saa suunvuoroa tai muuten vaan keskustelu voi äityä liian epämiellyttäväksi, niissäkin on joskus parempi olla puolustamatta, niin pääsee itse helpommalla. Onko oikein vai ei, no ei. Hankala tilanne myös sellainen missä pitäisi puolustaa vääryyttä vastaan ja jonka itse sata varmasti tietää olevan totta, mutta ei ole todisteita. Joskus parempi niissäkin olla hiljaa, koska juuri tuota vastapuoli voi käyttää hyväkseen
Eli sitä, että et voi todistaa. Olet siis turhasta hermostunut tai hullu, kun tai jos väität jotain.
Monilla rikkailla ei ole paljon aikaa käyttää rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua korpeaa aivan suunnattomasti tämän sanonnan väärinkäyttäminen:
"Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan".
Tuo on käännetty kansankielellä niin, että "köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostakaan". Kun se vaan ei mene näin läheskään aina. Köyhä voi olla erittäin töykeä, itsekäs ja ahne. Ja sitten jos joku varakkaaksi koettu ei anna köyhälle mitä tämä pyytää, voidaan varakas leimata pihiksi ja pahaksi. Kukaan ei jää pohtimaan, että miksi toiselle olisi annettava kaikki mitä tämä vain keksii pyytää? Ja että eikö ole epäkohteliasta vaatia toisilta tavaraa, rahaa tai palveluksia?
Esimerkiksi minulle on sanottu tuo yllä oleva sanonta oikein lausuttuna tilanteessa, jossa en halunnut antaa eteenpäin lapseni hyvälaatuista talvihaalaria. Odotin jo toista lastamme, mutta raskaus oli aivan alussa enkä halunnut siitä vielä kertoa. Mutta en myöskään halunnut antaa haalaria tuosta vain kun joku sitä pyysi. Niinpä minut leimattiin pahaksi, pihiksi ja ties miksikä.
Olisit vastannut, ettei lahjoja kuulu vaatia, koska silloin ne eivät ole lahjoja.
Sen lisäksi minä vastaan myös aina, että olen vähän kaikkea ja vielä enemmän, mutta minut on vain joko otettava tai jätettävä sellaisena kun olen.
Onpa täällä hyviä kommentteja, kiitos kaikille kirjoittajille. Tämä ihan avaa silmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kärsimys jalostaa", kärsimys ei tee ihmisestä parempaa.
Kärsimys katkeroittaa ja usein jopa sairastuttaa ihmisen ja johtaa tämän menehtymiseen.
Siinä mielessä samaa mieltä, että ei se elämää ja fiilistä paranna se kärsimys, mutta jotkut eivät ikinä ole edes ajatellen itsemurhaa, vaikka mitä pas..kaa ja vääryyksiä o,
olisi joutunut kokemaan. Esim. Itse olen törkyrikosten uhri. Ainoastaan rahallistem korvausten saamattomuus niistä harmittaa ja ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha mahdollistaa enemmän mistä valita. Sillä tavalla se tuo onnea.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä vielä sen oikean löydät. Voi kunpa saisin euron aina kun joku lausuu tuon tympeän kliseen.
Tämä olisi paljon oikeampi versiona, kyllä sinä niitä vääriä tulet vielä kohtaamaan, vaikka kuinka paljon. Heitä on miljardeja ja oikeita korkeintaan muutama, jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Asiat riitelevät, eivät ihmiset.
"Ihana sanonta" jos joku sanoo mä lyön sun pään tohjoks jos vielä unohdat joskus jotain kyseessä asiavirhe.
"Lapset ne lopulta leivän taloon tuo" sanottiin ennen. Rohkaistiin vauvojen äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeneminen on kultaa.
Yleensä 80% tilanteista olisi pitänyt saada suunsa auki oikeaan aikaan ja 20% tilanteista olisi pitänyt pitää turpansa kiinni.
Tätäkin viljelevät lähinnä ne ihmiset, joille se suunsa auki saaminen missään tilanteessa on täysin ylivoimaista...
Vaikeneminen on kultaa tilanteessa jossa ei keksi mitään fiksua sanottavaa ja pitää siksi naamansa kiinni koska tajuaa sen, että tyhmällä möläytyksellä joutuisi hankaluuksiin, mistä ei selvittäisi edes rahalla.
kaikesta selviää rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman tapauksessa sanonta, aika parantaa haavat, on todellisuudessa TÄYSIN päin vastoin. Suruaika tap paa varmuudella surevan. Siksi suremista ei kannata aloittaakaan. Hautajaiset voi olla iloinen juhla, jossa heitetään hyvästit, toista kun ei siis enää ole. Tätä ei ihminen aina pysty ymmärtämään, mutta sen voi hyväksyä. Ja mahdollisimman nopeasti. Sureminen on vaan omien vaikeiden asioiden vahvistamista. On aivan välttämätöntä olla surematta, muuten käy todella huonosti. Jos tämän tajuaa liian myöhään, niin harmin paikka.
Tuosta tuli mieleen sanonta "karjalaiset hautajaiset ovat hauskemmat kuin hämäläiset häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha mahdollistaa enemmän mistä valita. Sillä tavalla se tuo onnea.
Minä olen aina nähnyt tämän pikemmin, että parempi olla onneton kauniissa ja hyvissä olosuhteissa kun huonoissa ja rumissa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat riitelevät, eivät ihmiset.
"Ihana sanonta" jos joku sanoo mä lyön sun pään tohjoks jos vielä unohdat joskus jotain kyseessä asiavirhe.
Asiat riitelevät, ihmiset lyövät.
Kauneus on katoovaista.
Kauneus on katsojan silmässä.
Vain sisäinen kauneus merkitsee.
Milloinkahan järjestetään sisäisesti kauniitten missikisat?
Vierailija kirjoitti:
Kauneus on katoovaista.
Kauneus on katsojan silmässä.
Vain sisäinen kauneus merkitsee.
Milloinkahan järjestetään sisäisesti kauniitten missikisat?
kaunis kuin possu pienenä eli on se kaunis katoavaista.
Hevoset potkii, kun niitä ärsytetään.