Raha ei tuo onnea ja koolla ei ole väliä. Mitä muita valheita käytetään lohdutuksena?
Rumat ne vaatteilla koreilee, tuli vielä mieleen
Kommentit (890)
Vierailija kirjoitti:
Raha on yksi isoimpia onnellisen elämän kulmakiviä ja mahdollistaa kaikkea mukavaa. Yksi räikeimpiä valheita jotka köyhät ovat keksineet.
Raha ei mukamas tuo rakkautta ja ihmissuhteita. No kokeileppa rahattomana ihmissuhteita, eipä tule onnistumaan.
Ystäviä ei koskaan voi olla liikaa.
Olen täysin eri mieltä. Tutustuppa kivaan kaveriin, jota ei vain koskaan saa kiinni, koska on jo koko ajan jonkun kanssa tai unohtaa sut koska hänellä on miljoona muutakin. Eli kyllä voi olla liikaa ja tämä yhdistettynä huonoon kalenterointiin ja henkilön luuloon, että hallitsee kaiken, niin ei ei. Sama myös toisinpäin, se olis hirveetä jos joku koko ajan kysyisi jonnekin eikä olisi yhtään omaa aikaa ja mahdollisuutta tehdä omia juttuja ja latautua.
Tuttuja ja kontakteja ja verkostoja on toki hyvä olla, mutta liian iso määrä ystäviä, kyllä niitä voi olla liikaa.
Paha saa palkkansa. Tv-sarjoissa ja elokuvissa tietysti saa, se on dramatisointia että tarina on kiinnostava.
Tosielämässä niin ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha on yksi isoimpia onnellisen elämän kulmakiviä ja mahdollistaa kaikkea mukavaa. Yksi räikeimpiä valheita jotka köyhät ovat keksineet.
Raha ei mukamas tuo rakkautta ja ihmissuhteita. No kokeileppa rahattomana ihmissuhteita, eipä tule onnistumaan.
Rahattomana ja muutenkin köyhänä, varsinkin jos ei ole enää kovin nuori, on todella vaikeaa pitää yllä ihmissuhteita. Saati löytää esimerkiksi kumppania.
Ensiksikin miltei koko oma energia menee selviytymiseen ja murehtimiseen miten pärjää. Myös tulee araksi ja itsetunto on huono. Jne.
Toiseksi ei vaan pysty osallistumaan mihinkään ns. normaalien ihmisten elämään. Kaikki maksaa, ilmaisia paikkoja ja tilaisuuksia ei moni jaksa eikä huvita köyhän kanssa harrastaa.
Köyhän elämänpiiri on kaikilla tavoin hyvin suppea.
Pikkuhiljaa muut kaikkoavat ympäriltä ja itsekin joutuu kieltäytymään monista sosiaalisista tilanteista.
Kolmanneksi monet köyhää varakkaammat ihmiset ikäänkuin "haistavat" köyhyyden ja alkavat etäännyttää itseään. Ymmärrän sen hyvin. Ennen niin iloinen, sosiaalinen ja osallistuva ihminen onkin nyt tylsä, sulkeutunut ja ei osallistu yhteisiin juttuihin.
Onhan näitä vaikka kuinka paljon jos vaan viitsii miettiä ja ymmärtää.
Kyllä raha mahdollistaa todella monia asioita, myös sosiaalisessa elämässä. Tuo, että rahalla ei olisi merkitystä on aivan puppua.
Ihminen on varakkaana henkisesti paremmassa kunnossa ja usein myös fyysisesti kun pystyy pitämään itsestään huolta. Myös ulkoisesti.
Itsetunto on köyhällä aivan eri kuin muilla. Ei silloin kovin onnellinen pysty olemaan. Voimavarat ovat vähissä.
Käyttäjä42056 kirjoitti:
Tämä nyt ei ole lohdutukseen tarkoitettu sanonta, mutta oman kokemuksen perusteella ihan täyttä paskaa, eli "viina on viisasten juoma". Henkilökohtaisesti en ole koskaan tavannut niin viisasta ihmistä, jolle alkoholi jotenkin "sopisi".
Niin paljon olen näiden "viisaiden" ihmisten takia joutunut kärsimään lapsena ja aikuisena että kiitos vaan mulle riittää. Nyt joukolla paheksumaan : )
Tarkoitetaan sitä että pitää olla tarpeeksi viisas tietämään milloin lopettaa se juominen ja myöskin se ettei törttöilisi viinan alaisena. :)
Raha ei tee onnelliseksi mutta tottakai mieluummin rikas kuin köyhä, rahalla ei nimittäin saa rakkautta vaan siihen tarvitaan kaunis ulkonäkö. Koolla on tietenkin väliä. Ja miesten turha tulla väittää että naisten paikat vaan on väljät. Vai tartteeko tehdä johtopäätös että pieniä esm thaikkunaisia himoitsevat ovat pienimunaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha tuo rakkautta ja ihmissuhteita. Saat paljon paremmin näköisen kumppanin rikkaana kuin köyhänä ja varmasti tämä vannoo, että olisi rakastunut muutenkin kuin rahan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Raha ei tee onnelliseksi mutta tottakai mieluummin rikas kuin köyhä, rahalla ei nimittäin saa rakkautta vaan siihen tarvitaan kaunis ulkonäkö. Koolla on tietenkin väliä. Ja miesten turha tulla väittää että naisten paikat vaan on väljät. Vai tartteeko tehdä johtopäätös että pieniä esm thaikkunaisia himoitsevat ovat pienimunaisia?
Yksi valhehan tuokin on, ettei ole väljiä naisia vaan vika on miehen koossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla hankitulla voimalla ei tee mitään. Ja tätä sanovat lähes poikkeuksetta ne, jotka eivät jaksa itse vaivautua.
Tuossa on jotain perää. Voit tehdä siellä salilla niitä maastavetoja ja muita vitkutteluja, vetkutteluja ja vemputteluita 1209801200120 kertaa ja syödä kaikki proteiinisia ja kreatiinisia ortodoksisesti.
Voit olla siitä huolimatta täysi surkimus jossain fyysiessä asiassa, jossa pitää osata tekniikka ja olla harjaantunut.
Voit mennä salimakena tekemään vaikka muuttoa johonkin kerrostaloon ja tuuskahtaa hikisenä ja tuskaisena sinne portaisiin, kun et saa kannettua sitä flyygeliä sinne ylös toisen salimake kaverisi kanssa.
Sitten jotkut rimpulan näköiset ammattimiehet hilppaisevat sen muuttokuorman tuossa tuokiossa sinne ylös, koska he osaa sen. Sinä osaat vaan nostaa sen tangon ylös pariksi sekunniksi.
Tämä on ihan totta. Olen itse salimake ja muuttohommissa jään kakkoseksi kelle tahansa. Flyygelin kantaminen ei kuitenkaan ole arjessa missään määrin tarpeellista ja fiksusti elänyt voi palkata siihen jonkun. Salihommista on kuitenkin todella paljon hyötyä, jos miettii myöhempää elämää ja sitä kuka pärjää arjessa itsenäisesti ja ketä pitää auttaa kaikessa.
ohis
Joku tolkku pitää kaikessa liikunnassakin olla. Olen nähnyt nivelensä rikkoneita aktiiviliikkujia ja sitten reippaina vanhuksina itsenäisesti toimeentulevia kohtuuliikkujia. Arvaa, kummat ovat käyneet salilla?
"Rakkaudesta se hevonenkin potkii"
Heti pamahtaa mieleen kotiväkivalta.
Hevosista en paljoa tiedä. Mutta ei kai ne hevosetkaan potkimalla onnistu lisääntymään.
Kauneus on katsojan silmässä. Lihavat on leppoisia.
Kyllä se aurinko risukasaankin paistaa.
kuolema ei ole ikuista, vaan pääset taivaaseen, kunhan maksat kirkollisverosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla hankitulla voimalla ei tee mitään. Ja tätä sanovat lähes poikkeuksetta ne, jotka eivät jaksa itse vaivautua.
Tuossa on jotain perää. Voit tehdä siellä salilla niitä maastavetoja ja muita vitkutteluja, vetkutteluja ja vemputteluita 1209801200120 kertaa ja syödä kaikki proteiinisia ja kreatiinisia ortodoksisesti.
Voit olla siitä huolimatta täysi surkimus jossain fyysiessä asiassa, jossa pitää osata tekniikka ja olla harjaantunut.
Voit mennä salimakena tekemään vaikka muuttoa johonkin kerrostaloon ja tuuskahtaa hikisenä ja tuskaisena sinne portaisiin, kun et saa kannettua sitä flyygeliä sinne ylös toisen salimake kaverisi kanssa.
Sitten jotkut rimpulan näköiset ammattimiehet hilppaisevat sen muuttokuorman tuossa tuokiossa sinne ylös, koska he osaa sen. Sinä osaat vaan nostaa sen tangon ylös pariksi sekunniksi.
Tämä on ihan totta. Olen itse salimake ja muuttohommissa jään kakkoseksi kelle tahansa. Flyygelin kantaminen ei kuitenkaan ole arjessa missään määrin tarpeellista ja fiksusti elänyt voi palkata siihen jonkun. Salihommista on kuitenkin todella paljon hyötyä, jos miettii myöhempää elämää ja sitä kuka pärjää arjessa itsenäisesti ja ketä pitää auttaa kaikessa.
ohis
Joku tolkku pitää kaikessa liikunnassakin olla. Olen nähnyt nivelensä rikkoneita aktiiviliikkujia ja sitten reippaina vanhuksina itsenäisesti toimeentulevia kohtuuliikkujia. Arvaa, kummat ovat käyneet salilla?
Minusta ulkoilmassa lenkkeily, pyöräily, hiihtäminen, uinti ja vaikka soutaminen on miljoona kertaa parempaa liikuntaa kuin joku saliähkiminen.
Salipelleily on ruputouhua verrattuna vaikka metsässä tehtyyn risusavottaan. Kaikki monipuolinen ja hyödyllinen hyötyliikunta tai vaikka tanssiminen, voittaa sen punttien kolistelun ja reisienloitontajan läpsyttelyn milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Typerin ja vahingollisin sanonta: No pain no gain.
Salilla pitää muka repiä ja rikkoa itsensä ja rääkätä itseään "repimällä" ja että voi pullistella sitten.
Kun paikat on jumissa, niin mennään vähän hierojalle sitten. Hieronta ei muka toimi, ellei se satu.
Oikeasti ne jumit ei aukea satuttamalla ja kipua tuottamalla, koska ei kukaan rentoudu kun sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Paha saa palkkansa. Tv-sarjoissa ja elokuvissa tietysti saa, se on dramatisointia että tarina on kiinnostava.
Tosielämässä niin ei käy.
Jos oikein kirjaimellisesti otetaan niin paha SAA palkkansa ja yleensä se palkka on iso ja säännölliset bonukset päälle. Puhutaan kymppitonneista kuukaudessa. Köyhimpiä riistäen.
Monissa vanhoissa sanonnoissa, joita valheeksi otsikossa nimitetään, asuu syvä viisaus. Tulen surulliseksi ihmisten puolesta jotka eivät pysty sitä näkemään. Jos uskaltaa katsoa riittävän syvälle, viisaus on mahdollista huomata.
Vierailija kirjoitti:
Väljä on yhtä hyvä kuin tiukka.
Totta. Ja pieni muna on yhtä hyvä kuin iso.
Oleellista tässä on nyt tietää se, että pieni muna on hyvä sille pieni pimpulaiselle, ja iso on hyvä sille isolle.
Isoon halliin ei ole hyvä sellainen pieni mehupilli, eikä tiukkaan ja ahtaaseen aukkoon, kannata sitä järkyttävää jättiläistä runttaista.
M84 kirjoitti:
Monissa vanhoissa sanonnoissa, joita valheeksi otsikossa nimitetään, asuu syvä viisaus. Tulen surulliseksi ihmisten puolesta jotka eivät pysty sitä näkemään. Jos uskaltaa katsoa riittävän syvälle, viisaus on mahdollista huomata.
Sano sitten vaikka yksi sellainen syvänviisauden vanha sanonta.
Jos sellaisia viisaita sanontoja on, niin kyllä on myös typeriä ratkutuksia ja tyhjäpäitten vatkutuksia, joita on ollut vaan kiva hokea, kun ei ole osattu edes lukea.
Ruma vanhapiika johon ei yksikään mies ole ikinä halunnut koskea = vela