Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on kolme tytärtä ja jokainen heistä sanoo ettei halua lapsia

Vierailija
07.04.2023 |

Eivät oikeastaan ole kiinnostuneet edes parisuhteista.
Ystäviä ja harrastuksia on. Opiskelevat kunnianhimoisesti.

Kommentit (306)

Vierailija
41/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu on turhaa jos ei saa lapsia

Ei vaan silloin se juuri kannattaa. Jos hankkii lapsia, voi huoletta elämämkouluilla.

Kannattaa? Ihmisen tarkoitus on saada jälkeläisiä. Ainoa tarkoitus

Loppujen lopuksi näin se vaan on. Taitaa olla kaikilla eläimollä.toisaalta on parempi, että vialliset yksilöt eivät lisäänny.

Enemmän kannattaisi panostaa syntyvien lasten laatuun kuin määrään. Monisairaat ihmiset tieten tahtoen tekee lapsia ja tiedostaen sen, että sairaus voi periytyä. Ei mikään ihme, kun täällä Suomessakin on masentuneita ihmisiä kun sekin mielisairaus on periytyvää. Jos on tietoinen omista sairauksistaan niin jättäkää lapset tekemättä.

"Mutku mä haluun"

Vierailija
42/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan silloin se juuri kannattaa. Jos hankkii lapsia, voi huoletta elämämkouluilla.

Tämä. Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Ehkä tarkoitat niiden tekemistä lisää.

Vielä on olemassa biomassaa jota ei ole muutettu ihmisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteet muuttuvat muutamassa vuodessa. Niin on käynyt monelle, myös minulle.

Ja et sitä aikaa kykene kunnioittamaan toisen mielipidettä?

Minullekin sanottiin noin ollessani parikymppinen. Olen edelleen lapseton nyt 42 vuotiaana.

Mitä riehut? Kyse ei ole kunnioituksesta tai sen puutteesta, vaan tosiasiasta, että monen (ei kaikkien) mielipide voi muuttua.

Elä sinä vain mukavaa lapsetonta elämää, sellaista kuten olet valinnut.

Vierailija
44/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi näin se vaan on. Taitaa olla kaikilla eläimollä.toisaalta on parempi, että vialliset yksilöt eivät lisäänny.

Tämä. Tyhmyys on lisääntymisen edellytys. Suomalaistenkin äo on jo kääntynyt laskuun.

https://www.ts.fi/uutiset/3786346

Vierailija
45/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kouluttautuneet "ikikotiäidit" tulevat tälle maalle liian kalliiksi. Maksajia tarvitaan, ihan niitä nettomaksajia. Ole ylpeä lapsistasi, että he haluavat elää omaa elämäänsä täysillä eikä puolivaloilla.

Vierailija
46/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Naisen elämänkaari:

0-20v: harjoitellaan nukkeleikkiä

20-30v: mangutaan nukkeleikkiä mieheltä

30-45v: nukkeleikki

45-55v: nuppi sekoaa kun nukkeleikki on takana -> häiriökäyttäytymistä

55v->: mangutaan nukkeleikkiä lapsiltaan

Vierailija
47/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään naisilla on oikeus valita. Olen itse perheeni ainoa lapsi ja en aio lisääntyä. Jopa äitini on asiasta onnellinen, hänellä itsellään ei aikanaan ollut mahdollisuuksia. Tunnusti mulle ihan suoraan, ettei luultavasti olisi tehnyt minua jos yhteiskunta olisi ollut naisille vapaampi. Miehet ja lapset vaikuttavat naisen hyvinvointiin elämänlaatua heikentävästi.

Vierailija
48/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei ole tullut mieleenkään edes kysyä moista. Tietenkin he tulevat porsimaan karsinassa kuten meidän muutkin elukat.

Vierailija
49/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän kannattaisi panostaa syntyvien lasten laatuun kuin määrään. Monisairaat ihmiset tieten tahtoen tekee lapsia ja tiedostaen sen, että sairaus voi periytyä. Ei mikään ihme, kun täällä Suomessakin on masentuneita ihmisiä kun sekin mielisairaus on periytyvää. Jos on tietoinen omista sairauksistaan niin jättäkää lapset tekemättä.

"Mutku mä haluun"

Että sellainen rodunjalostaja. Toivottavasti sairastavat vai vammaiset tuttavasi eivät tiedä että heidän elämänsä on sinulle ei-toivottua ja arvotonta.

Vierailija
50/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lapsi ja en tiedä haluaako lapsia tulevaisuudessa.

Vierailija
51/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteet muuttuvat muutamassa vuodessa. Niin on käynyt monelle, myös minulle.

Ja et sitä aikaa kykene kunnioittamaan toisen mielipidettä?

Minullekin sanottiin noin ollessani parikymppinen. Olen edelleen lapseton nyt 42 vuotiaana.

Mitä riehut? Kyse ei ole kunnioituksesta tai sen puutteesta, vaan tosiasiasta, että monen (ei kaikkien) mielipide voi muuttua.

Elä sinä vain mukavaa lapsetonta elämää, sellaista kuten olet valinnut.

Ei tuossa mitään riehumista ollut. Miksi noin triggeröidyit?

Eri

Vierailija
52/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Syntymä on kuolemantuomio. Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Omien tarpeiden takia pakotetaan toinen valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan :(

Vierailija
53/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat huonosti, koska vanhemmat eivät osaa enää sitoutua perheeseensä ja lapsiin. Isät luikkivat pakoon ensimmäisen vastoinkäymisen tultua. Jos lapsella ei ole turvallista ja pysyvää kotia, pärjääminen koulussa ja elämässä vaikeutuu. Miksi Suomessa on näin paljon mt-ongelmia. Viranomaisten ja poiitikkojen vika se ei ainakaan ole.

Vierailija
54/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nykyään naisilla on oikeus valita. Olen itse perheeni ainoa lapsi ja en aio lisääntyä. Jopa äitini on asiasta onnellinen, hänellä itsellään ei aikanaan ollut mahdollisuuksia. Tunnusti mulle ihan suoraan, ettei luultavasti olisi tehnyt minua jos yhteiskunta olisi ollut naisille vapaampi. Miehet ja lapset vaikuttavat naisen hyvinvointiin elämänlaatua heikentävästi.

On ihan ymmärrettävää että lisääntyminen ei houkuta jos omat vanhemmat antavat ymmärtää syntyneen lapsen olevan taakka jota ilman olisi ollut parempi. Ja tietenkin saa olla haluamatta ja hankkimatta lapsia eikä päätöksen syistä ole kellekään tilivelvollinen. Mutta toivon ettei ihmiset tekisi päätöksiään vain omia vanhempiaan katsoen - kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
55/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutku mä haluun"

Että sellainen rodunjalostaja. Toivottavasti sairastavat vai vammaiset tuttavasi eivät tiedä että heidän elämänsä on sinulle ei-toivottua ja arvotonta.

Onko kenenkään edun mukaista syntyä valmiiksi sellaisena joka kärsii kivuista syntymästä kuolemaan? Ajattele järjellä, älä tunteella.

Vierailija
56/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset voivat huonosti, koska vanhemmat eivät osaa enää sitoutua perheeseensä ja lapsiin. Isät luikkivat pakoon ensimmäisen vastoinkäymisen tultua. Jos lapsella ei ole turvallista ja pysyvää kotia, pärjääminen koulussa ja elämässä vaikeutuu. Miksi Suomessa on näin paljon mt-ongelmia. Viranomaisten ja poiitikkojen vika se ei ainakaan ole.

Miksi persoonallisuushäiriöisillä on niin vahva lisääntymisvietti?

Vierailija
57/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo oikeesti. Koko ajan ihmiset sikiää. Jatkuvasti somevaikuttajat, julkisuuden henkilöt ja lähipiirissä tulee lapsia.

Syntyvyyden lasku on teidän päänsisäinen ongelma. Ja jos ei tulekaan lapsia nyt niin paljon "kuin ennen" niin hyvä vaan.

Meillä ei olisi mitään hätää syntyvyyden takia, jos suuria ikäluokkia ei olisi. He itse eivät sille mitään voi, että ovat syntyneet tiettynä aikana, en siis syyllistä mistään. Väestön ikärakenne vaan ei ole tasapainossa, kun 60-luvulla syntyvyys normalisoitui. Kun suuret ikäluokat on ns. aika vienyt, väestörakenne on normaali ja siihen liittyvät ongelmat väistyneet historiaan. Nykyinen työvoimapula johtuu eläköitymisestä ja hoitokotipula kasvaa tulevina vuosina roimasti. 20 vuoden päästä meillä on hoitajia työttömänä ja hoivakoteja tyhjinä, niin se vaan tulee menemään.

Ei. Nykyisellä 1,3 hedelmällisyysluvulla väestörakenne ei tule koskaan olemaan normaali. 

Vierailija
58/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapsethan itse päättävät aikanaan siitä, haluavatko perhettä perustaa, lapsen saada jos lapsi on tullakseen. Ei siihen asiaan meillä vanhemmilla ole mitään puuttumista, jotenkin ilmiselvää.

Minulla on kolme lasta, teini-ikäisiä kaikki, jokainen heistä on sanonut, ettei aio hankkia perhettä. Minun korvin tuo kuulostaa hyvältä. Aivan samalta, jos ilmoittaisivat halunsa, ajatuksensa, perheellisyydestä. Minulle tärkeintä on se, että tekevät ja elävät kuten parhaaksi näkevät. Välittämättä muiden mielipiteistä.

Luusereita jo kahdessa sukupolvessa. Parempi, että teidän sukuhaara jää tähän.

Mielipide on kuin persreikä. Jokaisella omansa. Kiitos näkemyksestäsi, helpottiko yhtään oloa?:)

Miten muuten on oman osuutesi laita väestönkasvussa? Oletko onnistunut laittamaan geenejäsi eteenpäin kasvamaan? Vai oletko jopa isovanhempi? Onnea, jos jo noin on.

Vierailija
59/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsensa ei halua kuolevan. Siksi en aio häntä koskaan siihen pakottaa.

Rakkaan lapseni etu menee aina oman lisääntymistarpeeni edelle, aina <3

Vierailija
60/306 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että painuvat helvettiin

Painu ITSE        id i ootti.  :(