Minulla on kolme tytärtä ja jokainen heistä sanoo ettei halua lapsia
Eivät oikeastaan ole kiinnostuneet edes parisuhteista.
Ystäviä ja harrastuksia on. Opiskelevat kunnianhimoisesti.
Kommentit (306)
Ai jaa! Mitäs sinä kasvattajana olet tehnyt väärin?
Itsekin tiesin jo lapsena etten tule koskaan haluamaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo oikeesti. Koko ajan ihmiset sikiää. Jatkuvasti somevaikuttajat, julkisuuden henkilöt ja lähipiirissä tulee lapsia.
Syntyvyyden lasku on teidän päänsisäinen ongelma. Ja jos ei tulekaan lapsia nyt niin paljon "kuin ennen" niin hyvä vaan.
Meillä ei olisi mitään hätää syntyvyyden takia, jos suuria ikäluokkia ei olisi. He itse eivät sille mitään voi, että ovat syntyneet tiettynä aikana, en siis syyllistä mistään. Väestön ikärakenne vaan ei ole tasapainossa, kun 60-luvulla syntyvyys normalisoitui. Kun suuret ikäluokat on ns. aika vienyt, väestörakenne on normaali ja siihen liittyvät ongelmat väistyneet historiaan. Nykyinen työvoimapula johtuu eläköitymisestä ja hoitokotipula kasvaa tulevina vuosina roimasti. 20 vuoden päästä meillä on hoitajia työttömänä ja hoivakoteja tyhjinä, niin se vaan tulee menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu on turhaa jos ei saa lapsia
Ei vaan silloin se juuri kannattaa. Jos hankkii lapsia, voi huoletta elämämkouluilla.
Kannattaa? Ihmisen tarkoitus on saada jälkeläisiä. Ainoa tarkoitus
Niin eläimetkin lisääntyy ja tulee liikaa, jolloin kuolevat nälkään tai tappelevat reviireistä, sairaudet leviää. Ihan sama ihmisillä, liikaa yhdessä paikassa, sairaat ihmiset lisääntyy, rikollisuutta, kun elinolot huononee.
Ihan hyvä rajoittaa kantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan silloin se juuri kannattaa. Jos hankkii lapsia, voi huoletta elämämkouluilla.
Ihminen on haittalaji, meitä ei tarvita mihinkään.
No en nyt ihan sanoisi noinkaan. Ihminen on evoluution tuotos jolla on oma paikkansa maailmankaikkeudessa. Tosin evoluution antaman tietoisuus itsestä ja ympäristöstä tuo myös vastuun pitää niistä huolta, tämä kehitys on vasta alkutekijöissään. Valitettavasti opimme hoitamaan terveyttämme ennen luonnonhoitoa ja järkeväö käyttöä joten elämme nykyään pidempään kuin on tarkoitus, vielä. Sitten kun ympäristön käyttönon järkevällä ja kestävällä tasolla voimme jatkaa ikävuosien lisäämistä tieteellä.
Ja kyllä, ihmisyksilön perimmäinen tarkoitus on syntyä, kasvaa, tuottaa jälkeläisiä ja kuolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa jo oikeesti. Koko ajan ihmiset sikiää. Jatkuvasti somevaikuttajat, julkisuuden henkilöt ja lähipiirissä tulee lapsia.
Syntyvyyden lasku on teidän päänsisäinen ongelma. Ja jos ei tulekaan lapsia nyt niin paljon "kuin ennen" niin hyvä vaan.
Meillä ei olisi mitään hätää syntyvyyden takia, jos suuria ikäluokkia ei olisi. He itse eivät sille mitään voi, että ovat syntyneet tiettynä aikana, en siis syyllistä mistään. Väestön ikärakenne vaan ei ole tasapainossa, kun 60-luvulla syntyvyys normalisoitui. Kun suuret ikäluokat on ns. aika vienyt, väestörakenne on normaali ja siihen liittyvät ongelmat väistyneet historiaan. Nykyinen työvoimapula johtuu eläköitymisestä ja hoitokotipula kasvaa tulevina vuosina roimasti. 20 vuoden päästä meillä on hoitajia työttömänä ja hoivakoteja tyhjinä, niin se vaan tulee menemään.
Työvoimapula johtuu siitä kun ihmisiä ei kelpuuteta töihin
Vierailija kirjoitti:
Eläminen ja olemassaolo on turhaa, koska maapallon ja kaikkien sukulinjojen elinikä on rajallinen.
Kaikkien meidän suvut päättyvät tyhjiin.
Miksi et vie ajatelmaasi sen loogiseen päätökseen?
Niin, lapsethan itse päättävät aikanaan siitä, haluavatko perhettä perustaa, lapsen saada jos lapsi on tullakseen. Ei siihen asiaan meillä vanhemmilla ole mitään puuttumista, jotenkin ilmiselvää.
Minulla on kolme lasta, teini-ikäisiä kaikki, jokainen heistä on sanonut, ettei aio hankkia perhettä. Minun korvin tuo kuulostaa hyvältä. Aivan samalta, jos ilmoittaisivat halunsa, ajatuksensa, perheellisyydestä. Minulle tärkeintä on se, että tekevät ja elävät kuten parhaaksi näkevät. Välittämättä muiden mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet muuttuvat muutamassa vuodessa. Niin on käynyt monelle, myös minulle.
Tämä. Syntymä on kuolemantuomio. Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksiselitteisesti valetta. 20 vuoden päästä ikääntyneitä on satoja tuhansia enemmän kuin nyt, mutta työikäisiä paljon vähemmän. Näin sanovat kaikki väestöennusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi näin se vaan on. Taitaa olla kaikilla eläimollä.toisaalta on parempi, että vialliset yksilöt eivät lisäänny.
Ap unohti kertoa lastensa iän. Jos nelikymppisiä, heidän sanomisiinsa voi uskoakin. Jos nuorempia, mieli muuttuu kovin todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Niin, lapsethan itse päättävät aikanaan siitä, haluavatko perhettä perustaa, lapsen saada jos lapsi on tullakseen. Ei siihen asiaan meillä vanhemmilla ole mitään puuttumista, jotenkin ilmiselvää.
Minulla on kolme lasta, teini-ikäisiä kaikki, jokainen heistä on sanonut, ettei aio hankkia perhettä. Minun korvin tuo kuulostaa hyvältä. Aivan samalta, jos ilmoittaisivat halunsa, ajatuksensa, perheellisyydestä. Minulle tärkeintä on se, että tekevät ja elävät kuten parhaaksi näkevät. Välittämättä muiden mielipiteistä.
Luusereita jo kahdessa sukupolvessa. Parempi, että teidän sukuhaara jää tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vain jatkuminen on tärkeää!
Opiskelu on käytännössä turhaa
Tämä. Suorittavat työt automatisoidaan. Automaatioon tarvitaan osaajia, mutta tehokkaimmin sikiää väestö joka ei sellaiseen kykene. Millä heidät tulevaisuudessa elätetään? Varmaan palataan takaisin alkuun jossa olemassa olevia järjestelmiä ei kukaan osaa korjata, tehostaa eikä päivittää, vaan kaikki tehdään taas manuaalisesti.
Niin siis jos täällä enää mitään elämää on kaiken ympäristön riiston jälkeen. Meret vapauttavat valtavat määrät vuosituhansien aikana kertynyttä kuolleista pohjaan uponneista eläimistä peräisin olevaa metaanimassaa ilmakehään tarpeeksi lämmettyään. Lämmin nestehän liuottaa vähemmän kaasuja kuin kylmä. Ei ole mitään keinoa estää sitä. Toisaalta sillä ei isossa mittakaavassa ole mitään merkitystä, koska aurinko tulee sammumaan ja maapallo katoaa sen romahduksesta syntyvään mustaan aukkoon, kuten kaikki edelliset ja tulevatkin maapallot.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mitä? 😅
Ovatko sitä mieltä esim. maailmantilanteen tai arvojen vuoksi, vai ovatko saaneet kotoa/muusta ympäristöstä niin surkeat mallit, etteivät koe halua hankkia omaa perhettä?
Jälkimmäinen on nimittäin syynä yllättävän usealle velalle....
Työn ja uran yhdistäminen ei ole helppoa. Jompi kumpi kärsii, paitsi jos on oikeasti lapsista kiinnostunut ja niitä hoitava mies, mutta niitä ei usein näe. Lapset ovat ikuinen vastuu 24/7 -periaatteella, joten vähintään kotiapulaiseen on oltava varaa, jos vaikka on intohimoisesti työtä tekevä tutkija, businessnainen tms.
Älä ole ollenkaan huolissasi. Nettomaksajia tämä vätysten ja elämä koululaisten maa kyllä kaipaa. Mieluummin Nobel kuin kakkiainen.
Minä kerroin nuorena äidille, että minusta tulee astronautti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Ehkä tarkoitat niiden tekemistä lisää.
Ihminen on haittalaji, meitä ei tarvita mihinkään.