Minulla on kolme tytärtä ja jokainen heistä sanoo ettei halua lapsia
Eivät oikeastaan ole kiinnostuneet edes parisuhteista.
Ystäviä ja harrastuksia on. Opiskelevat kunnianhimoisesti.
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu on turhaa jos ei saa lapsia
Ei vaan silloin se juuri kannattaa. Jos hankkii lapsia, voi huoletta elämämkouluilla.
Kannattaa? Ihmisen tarkoitus on saada jälkeläisiä. Ainoa tarkoitus
Loppujen lopuksi näin se vaan on. Taitaa olla kaikilla eläimollä.toisaalta on parempi, että vialliset yksilöt eivät lisäänny.
Koulutus hillitsee sikiämistä tehokkaasti. Yksi hyvä mittari viallisuudesta on sikiäminen.
Tämä. Suomessa on EU-maista eniten perheitä joissa on vähintään 4 lasta. Lukua nostavat lestadiolaiset, joita satuolento kehottaa poikimaan.
Afrikassa tehdään keskimäärin neljä lasta.
https://ourworldindata.org/grapher/children-per-woman-un?tab=table
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet muuttuvat muutamassa vuodessa. Niin on käynyt monelle, myös minulle.
Ja et sitä aikaa kykene kunnioittamaan toisen mielipidettä?
Minullekin sanottiin noin ollessani parikymppinen. Olen edelleen lapseton nyt 42 vuotiaana.
Mitä riehut? Kyse ei ole kunnioituksesta tai sen puutteesta, vaan tosiasiasta, että monen (ei kaikkien) mielipide voi muuttua.
Elä sinä vain mukavaa lapsetonta elämää, sellaista kuten olet valinnut.
Hei, en riehu mitään. Totesin vain että sinulla ei kunnioitusta kohdata ihmistä tässä hetkessä, vaan pitää päästä mitätöimään toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään naisilla on oikeus valita. Olen itse perheeni ainoa lapsi ja en aio lisääntyä. Jopa äitini on asiasta onnellinen, hänellä itsellään ei aikanaan ollut mahdollisuuksia. Tunnusti mulle ihan suoraan, ettei luultavasti olisi tehnyt minua jos yhteiskunta olisi ollut naisille vapaampi. Miehet ja lapset vaikuttavat naisen hyvinvointiin elämänlaatua heikentävästi.
On ihan ymmärrettävää että lisääntyminen ei houkuta jos omat vanhemmat antavat ymmärtää syntyneen lapsen olevan taakka jota ilman olisi ollut parempi. Ja tietenkin saa olla haluamatta ja hankkimatta lapsia eikä päätöksen syistä ole kellekään tilivelvollinen. Mutta toivon ettei ihmiset tekisi päätöksiään vain omia vanhempiaan katsoen - kumpaankaan suuntaan.
Minun on pakko kommentoida tähän, koska olen terapiassa tajunnut miksi minulla ei ihmissuhteet ole koskaan toimineet. Miksi olisikaan, kun ei sitä tervettä ihmissuhdemallia ole koskaan ollut esimerkkinä. Uskottomuutta, väkivaltaa, hylkäämiskokemuksia enemmän kuin tarpeeksi. Ja miten turvaton olo siitä tuleekaan, kun ei ole minkään arvoinen, ihan suoraan uhataan hylätä, ja itsetunto muserretaan pieniksi murusiksi. Miksi ihmeessä haluaisin omassa elämässäni parisuhdetta? Tai siirtää tätä jälkikasvulle. En minä tee päätöstä minkään elokuvankaan perusteella, todellisempaa se eletty elämä on.
Mä ilmoitin äidilleni n. 14-vuotiaana että en halua parisuhdetta enkä lapsia. Nyt olen 43v. enkä halua parisuhdetta enkä lapsia. Millonkohan se mieli muuttuu?
Veljeni ja sisareni ovat myös yli nelikymppisiä eikä heilläkään ole lapsia. Meillä kaikilla on sairauksia ja kaksi meistä on myös neuroepätyypillisiä. Yhtään syytä ei ole ollut tätä kärsimyksen kehää jatkaa. Tulen kuolemaan ylpeänä siitä että katkaisin tämän hulluuden omalta kohdaltani, se on suurin palvelus minkä tulevia jälkeläisiäni kohtaan olisin ikinä voinut tehdä: olla pakottamatta heitä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan silloin se juuri kannattaa. Jos hankkii lapsia, voi huoletta elämämkouluilla.
Loppujen lopuksi näin se vaan on. Taitaa olla kaikilla eläimollä.toisaalta on parempi, että vialliset yksilöt eivät lisäänny.
Enemmän kannattaisi panostaa syntyvien lasten laatuun kuin määrään. Monisairaat ihmiset tieten tahtoen tekee lapsia ja tiedostaen sen, että sairaus voi periytyä. Ei mikään ihme, kun täällä Suomessakin on masentuneita ihmisiä kun sekin mielisairaus on periytyvää. Jos on tietoinen omista sairauksistaan niin jättäkää lapset tekemättä.
"Mutku mä haluun"Että sellainen rodunjalostaja. Toivottavasti sairastavat vai vammaiset tuttavasi eivät tiedä että heidän elämänsä on sinulle ei-toivottua ja arvotonta.
Osuiko arkaan paikkaan, tuliko tehtyä sairaita lapsia? Mitä hyötyä heistä on yhteiskunnalle? Ja kyllä läheiset tietää mielipiteeni ja on suvussa kehitysvammaisia ja monisairaita. Hyvin tuskallista on heidän elämä.
Vanhemmat rakastaa aina lastaan, muiden mielipiteellä ei ole merkitystä.
Onpa diplomaattisen suloista fraaseilua. Katsoisit joskus todellista maailmaa.
Ainoa poika ja ei ajatustakaan tehdä minua mummoksi. No ensiksi opiskelut päätökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se voisi olla ihmisen tarkoitus? Ihminen saastuttaa ja kuluttaa loppuun maapallon voimavarat.
Tämä on paha maailma, jos omat lapseni päättävät aikanaan etteivät lapsia halua niin en sitä kyseenalaista. No heillä ei ole puolisoitakaan vielä. Aika näyttää mitä tapahtuu, mutta päätös ei ole minun ja ymmärrän sen suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa poika ja ei ajatustakaan tehdä minua mummoksi. No ensiksi opiskelut päätökseen.
Olisit tehnyt useamman lapsen, jos mummoksi haikailet.
En itsekään halunnut opiskeluaikoina.. Nyt olen 39v ja kolme lasta.
Meitä on viisi sisarusta. Vanhempani ovat suoraan sanoneet, että jos olisivat tienneet, miten hyvinvointiyhteiskunta ja maailma ylipäätään murenee, eivät olisi tehneet yhtäkään. Ymmärtävät myös hyvin, miksi yksikään meistä ei halua lapsia.
Viisaita tyttäriä sinulla.
Kokoomus haluaisi tietenkin lisää orjia suomalaisista, mutta onneksi niitä ei ole tulossa enää kovin suurella volyymilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään takaa. Mun vanhemmilla on neljä lasta ja nolla lastenlasta. Ja me lapset ollaan siis vanhoja jo eli tilanne ei tule enää muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi maailman ärsyttävimmistä ihmistyypeistä olette te "mieli voi vielä muuttua" -ihmiset. Niin teilläkin voi muuttua, sen jälkeen kun olette saaneet niitä lapsia :D
Kyllähän se voi muuttua niinkinpäin. Meistä sisaruksista yksi oli ehdottomasti mieltä että ei halua lapsia ikinä eikä kiinnostunut muiden lapsista. Nyt heillä on 3 lasta joista 2 ensimmäistä hoidoilla ja tuskalla tehty ja kolmas on yllätys. En hänelle sanonut silloin että ootas vaan, mieli kääntyi hänellä. Ei se niin kaikilla menekään.
Kenenkään ei ole pakko tehdä lapsia, onneksi tyttäresi ovat tajunneet sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mitään takaa. Mun vanhemmilla on neljä lasta ja nolla lastenlasta. Ja me lapset ollaan siis vanhoja jo eli tilanne ei tule enää muuttumaan.
No ei tietenkään takaa, mutta on ainakin moninkertaisesti suurempi todennäköisyys tulla isovanhemmaksi. On äärimmäisen itsekästä ja typerää tehdä vain yksi lapsi ja sitten odottaa sen tekevän itsestään mummon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän lapset ja opiskelu sulje pois toisiaan.
Kun ihmiset vaan sulkisivat kaikki tiedotusvälineet ja näkisivät miten kaunis maailma täällä meillä oikeasti on.
Jos on hankkinut lapsia ja sen jälkeen huomannut ettei olekaan tarpeeksi hyvä vanhempi niin vaikea sitä enää mennä muuksi muuttamaan. Sitten lapset sanovat etteivät halua jatkaa sukua koska niin huono malli.
Yksi maailman ärsyttävimmistä ihmistyypeistä olette te "mieli voi vielä muuttua" -ihmiset. Niin teilläkin voi muuttua, sen jälkeen kun olette saaneet niitä lapsia :D