Van life ja wc-käynnit
Kertokaas mulle nyt joku van life - henkilö, että miksei hienoissa videoissa kerrota asiasta mtn. Umpiotako he kaikki ovat vai pidätyskykyisiä 12h.
Aamutoimiin kuuluu aamiainen, jooga, chiapöperömikälie, mutta kukaan ei koskaan käy tarpeillaan. Vaneista on varmaan myös tosi jees kömpiä yöllä pissille.
Kommentit (39)
Jos ei ole vessaa autossa, niin se on tosi kahlitsevaa. Täytyy käytännössä yöpyä metsässä tai jonkun huoltoaseman pihassa. Vessa jos on, niin voi olla vaikka Manskulla parkissa. Itselläni on pakussa vessa ja kesäisin käyn sen kanssa kaupunkitapahtumissa ja ihan vaan vaikkapa Porvoossa terassilla. Viime kesänä kävin myös köpiksessä ja olin parkissa ihan keskustassa. Peseytymisen hoidan kosteyspyyhkeillä ja muutaman päivän välein olen retkeilymajassa tai leirintäalueella. Jollain huoltoasemilla on suihku ja kesällä voi uida.
Mä en ole kokenut ongelmaksi, tosin asustellaan kesät Norjassa, missä riittää niin julkisia vessoja kuin erämaatakin. Suomessa paras vessaparkki on kirjaston parkki. Matkasuihkukin löytyy, harvoin tarvetta. Menkat: tamponit, babywipet, kostea wc-paperi, burana, käsidesi.
En ole koskaan ollut Suomessa pl tämä, ei reissuja herrajumala muille jaeta :D
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole kokenut ongelmaksi, tosin asustellaan kesät Norjassa, missä riittää niin julkisia vessoja kuin erämaatakin. Suomessa paras vessaparkki on kirjaston parkki. Matkasuihkukin löytyy, harvoin tarvetta. Menkat: tamponit, babywipet, kostea wc-paperi, burana, käsidesi.
En ole koskaan ollut Suomessa pl tämä, ei reissuja herrajumala muille jaeta :D
*somessa, edes automaattinen tekstinsyöttö ei näköjään osaa tarjota sitä.
Kuulostaa muuten hyvälle ulospäin, kun joku retkiautossa istuu kemiallisella pytyllä, pieree ja vääntää torttua.
Joka videossa mitä olen nähnyt jossa esitellään autoa jossa asutaan, on käyty läpi myös vessa-asiat, koska se kiinnostaa, on ihmisen perustarve. Jollakin on hieno kemiallinen vessa, portapotta tms, jollakin ämpäri jossa kissanhiekkaa. Jollakin pissa-astia ja jopa vain pelkkä muovipussi kakkosta varten, joku käy mettässä, joku huoltsikoiden yms vessoissa. Monia tapoja mut yleensä aina käydään läpi.
Miksi pitää asua pakettiautossa? Samalla rahalla olis saanut matkailuauton jossa on vessa, suihku, keittiö ruokapöytä jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää asua pakettiautossa? Samalla rahalla olis saanut matkailuauton jossa on vessa, suihku, keittiö ruokapöytä jne.
Talvisäilytys on eri luokan ratkaisu ja vanilla pääsee hankalampiin paikkoihin. Offroadvempeleet toki vielä erikseen.
Friedrich von Rabenau kirjoitti:
Mites nussimisen jälkeen pillun pesu? Tai yleensäkin suihkussa käynti???
Ei hippi pilluaan sellaisen jälkeen pese
Yhdessä lehtijutussa, joka koski jossain siirrettävässä minitalossa tai vastaavassa viritelmässä sukulaisen tontilla asuvaa nuorta naista, haastateltava kertoi käyvänsä tekevänsä tarpeensa lähimetsään. Hyi h-tti. Kiva sotku parin kuukauden asumisen jälkeen siellä. Ja tottahan minuakin kiinnostaa myös se, miten peseytymiset ja pyykkihuollot hoidetaan. Ja tiskaaminen ja kokkaaminen. Nehän vievät tilaa ja aikaa ihan tavallisissa asunnoissakin.
Kyllähän tuossa sarjassa yhdessä osassa nimenomaan näytetään, kuinka pari oli ostanut pienen kemiallisen wc:n. Siinä yhteydessä sitten selitetään, kuinka ennen piti löytää huoltoasema, kahvila tai vastaava aamuista vessakäyntiä varten ja miettiä, paljonko pitää ostaa, jotta kehtaisi käyttää paikan vessaa.
Jossain osassa näytetään myös matkasuihkun käyttöä.
heh, eikö jengi oo ollut karavaanareita kukaan, mää kuljin penskana vanhempien kanssa vaikka missä, vaunuissa tai asuntoautoissa on kemiallinen vessa tai sitten käytiin karavaanarialueen vessoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö asiasta kertoa vai oikein näyttää, että nyt tässä pissitään portapottiin tai käydään puskissa? Kai ne vessa-asiat on van lifessä samanlaisia kuin muutenkin elämässä, ei niistä erityisesti pidetä melua. Harrasteryhmissä Facebookissa kyllä keskustelevat siitä miten asiat on järjestetty ja neuvotaan kemssan käyttöä ja vesihuoltoa, mutta ei ne niinkään kuulu näihin fiilistelyvideoihin. :)
No ei, mutta asia unohdetaan täysin - ainakin noissa ulkkien videoissa. Syödään juodaan, mutta ollaan umpiota
Kivaa varmaan menkka-aikaan kun ei ole suihkua
On sulla ja murheet.
Terveen aikuisen ei tarvitse yöllä lähteä "pissille" (yök mikä sana).
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sinullekin iän karttuessa todeksi muuttuu. Terve aikuinen tosin nousee jo viideltä kahville. Silloin on hyvä olla vessa omasta takaa. Terve suoli toimii meinaan noin tunnin päästä heräämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sinullekin iän karttuessa todeksi muuttuu. Terve aikuinen tosin nousee jo viideltä kahville. Silloin on hyvä olla vessa omasta takaa. Terve suoli toimii meinaan noin tunnin päästä heräämisestä.
Silloin onkin kyse vanhuksesta eikä enää terveestä aikuisesta..
Sama meno noissa "asuu asuntovaunussa ja säästää rahaa", joo, äiskän ja iskän omakotitalon pihalla. tms. Pyykkihuolto toimii ja suihkut ja muut.
No sehän myönsi siinä Van lifessa että vessattomuus on hankalaa. Kävivät huoltoasemilla tai paskansivat luontoon. Toivottavasti peittivät pökäleet. Joutuivat sitten taipumaan ja hommasivat kemiallisen vessan.
Mun mielestä se vessakäytäntö-osasto on pakussa elettäessä väkisinkin sen verran tärkeä osa kaikkea, että voishan siitä jotain mainita. Niinku näyttää että tässä on mun wc ja sanoa että miten se toimii. Jos siis aikoo realistista kuvausta van-elämästään. Kuten peseytyminen ja kokkaus ja muut arkiset. Jos vain muovisenmakuista feikkiposeeraamista alunperinkin tarkoitus näyttää, niin voisi nimessä/otsikossa tuoda sen jotenkin esiin.