Minkälaista elämää eläisimme jos nettiä ei olisi keksitty?
En osaa edes kuvitella o__o kateltais telkkari ja kylältäis?
Kommentit (27)
Ennen internettiä kukaan ei osannut kaivata sitä. Viellä vuonna 95 moni ajatteli ettei ikinä hommaa nettiä kotiin eikä matkapuhelinta.
Varmasti paljon sulkeutuneempaa, mutta olisi siinä hyviäkin puolia. Kuvittele 80-luku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomattavasti parempaa ja helpompaa.
Yksikään ihminen, joka notkuu tällä palstalla vastailemassa noin, ei todellisuudessa voisi elää sellaisessa maailmassa. Tänäänkään et ole muuta tehnyt kuin ollut netissä.
Tottakai voisi, ihminen mukautuu aika monenlaisiin tilanteisiin pakon edessä.
Onhan niitä moniakin, jotka testimielessä on vaikka vuodeksi ottanut "nappipuhelimen" käyttöön ja hoitanut vain pakolliset asiat tietokoneella, enkä yhdessäkään tapauksessa muista loppupäätelmän olleen se, että olisivat kokeneet elämänlaatunsa heikentyneen.
Eläisimme tietämättömämpää ja onnellista elämää. Tieto on loistava asia, mutta tuskaa se tuo mukanaan.
Olisiko aloittajan haaveilema netitön elämä siis ilman www:tä vai tietoverkot kokonaan puuttuvia, eli esim. yrityksissäkään ei olisi mitään tietoverkkoja, ei bbs:iä, ei purkkeja, ei modeemiyhteyksiä Commodore 64 ja vastaavillakaan, olisiko Arpanetiäkään keksitty? Taitaisi pitää mennä yllättävän kauas taaksepäin historiassa jos mitään tietoverkkoja ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko aloittajan haaveilema netitön elämä siis ilman www:tä vai tietoverkot kokonaan puuttuvia, eli esim. yrityksissäkään ei olisi mitään tietoverkkoja, ei bbs:iä, ei purkkeja, ei modeemiyhteyksiä Commodore 64 ja vastaavillakaan, olisiko Arpanetiäkään keksitty? Taitaisi pitää mennä yllättävän kauas taaksepäin historiassa jos mitään tietoverkkoja ei olisi.
Ehkä nyyssit, irkkaus ja mudaaminen olisi sallittuja.
Ei mua kiinnosta, minä sä mua pidät, itkettävänä vai naurettavana 😅! Vastasin vain ap:n kysymykseen, rehellisesti 😇