Hanna Wassin asusta nousi myrsky, joka osoitti naisvihan kukoistavan
Iltasanomien artikkeliin viitaten tiedustelin tulivatko kielteiset kommentit asusta enemmän miehiltä vai naisilta?
https://www.is.fi/viihde/art-2000009504548.html
Kommentit (986)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas oon aina luullut ikäistään nuoremmaksi. Esim tässä joitain vuosia vanhassa kuvassa tosi nuoren näköinen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/85d57715-0efd-46b4-8049-b0660f278c50
No ei kyllä ole tuossakaan kuvassa tosi nuoren näköinen.
Minun mielestäni on, mutta tiedän kyllä miten ankara on av-raati naisen iän arvioinnin suhteen.
Wokeporukalle kaikki pitäisi aina olla sallittua, minä minä minä. Olen niin totaalisen kyllästynyt noihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas oon aina luullut ikäistään nuoremmaksi. Esim tässä joitain vuosia vanhassa kuvassa tosi nuoren näköinen.
Viiskymppisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole naisvihaa. En jaksanut lukea ketjua mutta tuo on jonkun köyhän ja mistään ymmärtämättömän teinin tai korkeintaan parikymppisen tytön rantamekko ja hätävaramekko johonkin vastentahtoisiin sukujuhliin. Näyttää karmealta tuon ikäisellä naisella. Se lumppuisuus kun ei edes pysy päällä on karmivaa ja halvoissa kiinarytkyissä on myös usein tuollaiset kirkuvat värit. Tuollaiset huomiovärit vaativat sen että mekko joka pakottaa katsomaan on myös niin laadukkaasti tehty että kestää katseet.
Mikä ei ole naisvihaa? Ainakin tuo on ihan selkeää naisvihaa, että tietyn ikäisenä naista vaaditaan muuttamaan pukeutumistyyliään vain iän vuoksi. Jos sinusta on karmean näköistä että väärän ikäinen pukeutuu johonkin, sulje vain silmäsi. Ei sinun tarvitse tuoda hätääntymistäsi mitenkään esiin. Se on epäkohteliasta ja rumaa.
Tästä olen samaa mieltä. Se juuri on naisvihaa, ettei enää vanhempana saisi pukeutua miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisellinen pukeutuminen tekee epäuskottavaksi eikä ole asiallista? Siksi koska kulttuurimme on naisvihamielinen eikä näe naisellisuutta uskottavuutta tuovana.
Miehekkyys ja miehekäs pukeutuminen eivät sen sijaan estä olemasta ihmisten silmissä uskottava ja asiallisesti pukeutunut.
No voihan naisellisesti pukeutua ilman, että paljastaa lähes koko ylävartalonsa.
Olkapäät ja decoltee. Onpa kauheaa! Suomalaiset on hirveitä puritaaneja joissain asioissa.
Yhtä kauheaa kuin jos mies tulee asiatilaisuuteen kauluksen kolme tai neljä ylintä nappia auki rintakarvat esillä, mahdollisesti vielä shortsit jalassa. Se ei ole hyväksyttävää. Miksi siis naisten pitäisi saada tulla tilaisuuteen kuin tilaisuuteen puolialastomina?
On tilanteita joissa kuuluu pukeutua asiallisesti ja se koskee kaikkia sukupuolesta riippumatta.
Ehkä joillekin, jotkut taas tekee mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tunkkainen meikki vanhettaa. Tuon ikäistä ei varsinaisesti imartele, kun harmaata luomiväri suditaan sottaisesti koko luomelle. Siihen kun vielä lisätään kirkkaan pinkki huulipuna niin metsään menee.
Kuinkahan montaa kommenttia taustoittaa sellainen seikka ettei itse kommentoija pystyisi käyttämään ko. vaatetta ylipäätään yhtään missään. Itse olisin laittanut jotain muuta. Ei tässä ole tällaiseen kohuun aineksia, hän on oman alansa asiantuntija ja se siitä, pukeutukoot miten lystää.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa taitaa olla is:n toimittaja kavereineen ja kaljapäissään nyt haastamassa riitaa jotta saisi pontta tälle naisvihakuvitelmalleen.
Ja kenties syyn kirjoittaa toinenkin juttu.
Näin se on suurimman osan Vauva-palstan ketjujen suhteen: Keksitään tyhjästä uutinen ja spämmätään toimittajien kesken pöhinä liikkeelle ja toivotaan että hörhöt tarttuu aiheeseen uutista tarkemmin lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hieman asiatonta tämä ryöpytys. Hän oli tv:ssä asiantuntijana. Arvostelkaa häntä sellaisena, jos pakko on arvostella.
Asiantuntijanahan häntä nyt juuri arvostellaan, ei kolmossivun tyttönä.
Eli mitä mieltä olit hänen näkemyksistään?
Melko tyhjänpäiväistä oli ulosanti. Ei vakuuttanut.
Hannan tyyli on aina ollut vähän yli, se on hänen tyylinsä ollut teinistä saakka: lyhyitä mekkoja ja hameita, tyköistuvia vaatteita, hihattomia juhlavia paitoja arkenakin ja paaljon meikkiä. Eikä siinä ole mitään pahaa, se on hänen persoonansa.
Aina valitetaan siitä, että Suomessa naiset pukeutuu harmaasti ja "epänaisellisesti". Sitten kun jollain on kirkkaanvärinen mekko niin bädäng: VIRHE!
T. Samassa luokkakuvassa joskus nuorena: itsellä farkut ja kollege, Hannalla minihame ja juhlava laskeutuva "aikuisten" paita.
Heh, naisvihaa se on naistenkin toisiin naisiin kohdistama viha 🤣🤣
Haluaisin tarjota tikkarin suuhun Wassille 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole naisvihaa. En jaksanut lukea ketjua mutta tuo on jonkun köyhän ja mistään ymmärtämättömän teinin tai korkeintaan parikymppisen tytön rantamekko ja hätävaramekko johonkin vastentahtoisiin sukujuhliin. Näyttää karmealta tuon ikäisellä naisella. Se lumppuisuus kun ei edes pysy päällä on karmivaa ja halvoissa kiinarytkyissä on myös usein tuollaiset kirkuvat värit. Tuollaiset huomiovärit vaativat sen että mekko joka pakottaa katsomaan on myös niin laadukkaasti tehty että kestää katseet.
Mikä ei ole naisvihaa? Ainakin tuo on ihan selkeää naisvihaa, että tietyn ikäisenä naista vaaditaan muuttamaan pukeutumistyyliään vain iän vuoksi. Jos sinusta on karmean näköistä että väärän ikäinen pukeutuu johonkin, sulje vain silmäsi. Ei sinun tarvitse tuoda hätääntymistäsi mitenkään esiin. Se on epäkohteliasta ja rumaa.
Ei se ole naisvihaa, vaan ikärasismia.
Itse olen ikärasistinen itseäni kohtaan. Olen jo viisikymppinen, joten olkaimettomat iltapuvut eivät ole enää minua varten.
Uutisoitu ikäänkuin miehet vihaisivat. Täyttä hölynpölyä. Miehet kuten minä tarjoaisivat tikkaria. Naiset vihaavat !!
Kummastelin hieman asuvalintaa mutta ei se millään tavalla häirinnyt. Olen siis mies. Sen sijaan tämän väitetyn "naisvihan" sotkeminen tähänkin asiaan on sekä ärsyttävää, että täysin naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa vanhentunut todella paljon 5 vuodessa!
Piikit vanhentaa. Sama ilmiö käynyt meidän työpaikalla.
Karvainen setämies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei enää saa sanoa edes mielipidettä ilman, että kaikki on jotain naisvihaa tai muuta ihmeellistä? Saa pukeutua persoonallisesti ja naisellisesti ja värikkäästi, eikä sinällään vie uskottavuutta, mutta yhtä lailla on oikeus olla sitä mieltä, että asuvalintaa oli sopimaton tilanteeseen nähden. Yhtä lailla mies voi rikkoa sopivan pukeutumisen sääntöjä.
Hyvin hyvin harvoin miesten pukeutumiseen kuitenkaan kiinnitetään yhtään mitään huomiota. Silloin mennään asia edellä eikä miehiltä edes odoteta että heillä on vaatekaappi täynnä eri tilaisuuksiin sopivia asuja ja tyylitajua valita mikä käy mihinkin.
Olen eri mieltä. Esim. täällä keskusteltiin hyvin kiivaasti Samu Haberin siitä ihme ruskeasta mekosta, joka hänellä oli päällään UMK:ssa.
ja ihan turhaan, koska se oli ihan ok asu UMK:hon.
Mutta tätä tämä täällä puritaanisessa Suomessa on. Ei saa erottua joukosta. En ihmettele enää, miksi jotkut muuttavat täältä pois. Onneksi minulla ei ole kavereita eikä mitään syytä hävetä pukeutumistani tai toimintaani, niin voin tehdä juuri niin kuin minua huvittaa.
No ei kyllä ollut. Siinä oli huumeidenkäyttäjä sieniensä kanssa ja se ei todellakaan ole ok saati kritisointi mitään puritanismia. Joku raja nyt sentään. Ja kyllä täällä saa olla hyvinkin vapaasti, muttei tietenkään ihan aina ja joka tilanteessa, sillä maailma ei pyöri vain sinun ja kaltaistesi napojen ympärillä. Normaaliin fiksuun kypsään ihmisyyteen on aina kuulunut myös muiden huomioiminen. Niin ja haluaisin kovasti kuulla mistä löydät sen onnelan, jossa sinua ei rajoita koskaan kukaan eikä mikään. Voi olla, että et tule sellaista tältä planeetalta löytämään, mutta onnea etsintään.
Mietinkin usein huvittuneena tuollaisia purkauksia, sillä Suomi on loppujen lopuksi melko suvaitseva ja vapaa maa. Samalla myös ärsyttää se, että vaikka suurimmassa osassa maailman maita on jopa paljon tiukempaa, niin silti nämä rajattomat kehtaavat vielä haukkua ja pitävät outona, jos täällä haluaa pitää edes joistain rajoista kiinni. Se on muka hirveän outoa, jos toivoo ihmisten pukeutuvan tilanteen mukaan tai pitävän edes pieniäkin kangassuikaleita päällään, vaikka samaan aikaan muualla jo sitäkin kritisoitaisiin. Emme me siis todellakaan ole täällä tiukkoja ja on valheellista ja loukkaavaa yrittää sellaista edes väittää.
Kysymys on liian paljastavasta vaatteesta. Miehillä on vaate kaulasta nilkkoihin, miksi naisten ihoa näkyy niin paljon? Mitä me naiset saavutamme kun näkyy rinnat ja alapää? Mies kun olisi tuonut yhtä paljon paljasta ihoa näytille niin mikä haloo siitä olisi syntynyt.!! Ei kuulu asiaohjelmaan, ei kuulu olla noin näytillä, johonkin muuhun tilaisuuteen tuollaiset vaatteet. Ottakaa mallia miehistä, osaavat näköjään käyttäytyä paremmin.
Nätti mekko mutta aivan väärässä tilaisuudessa. Over and out.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikki on päin peetä. Tuo harmaa glitterluomiväri pitäisi takavarikoida.
Naisenko pitää ymmärtää? Miksi kuvittelet niin?