Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hanna Wassin asusta nousi myrsky, joka osoitti naisvihan kukoistavan

Vierailija
06.04.2023 |

Iltasanomien artikkeliin viitaten tiedustelin tulivatko kielteiset kommentit asusta enemmän miehiltä vai naisilta?
https://www.is.fi/viihde/art-2000009504548.html

Kommentit (986)

Vierailija
261/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menikö Wassin asiantutijuus nyt asun takia kankkulan kaivoon?

Astetta tyhmempien mielestä kyllä.

Vierailija
262/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttaisiinko siitä naisviha-aspekstista, jota tämä toimittaja haluaa jutullaan korostaa? Oliko kommentit naisvihaa ja kenen vihaa, miesten vai naisten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole naisvihaa. En jaksanut lukea ketjua mutta tuo on jonkun köyhän ja mistään ymmärtämättömän teinin tai korkeintaan parikymppisen tytön rantamekko ja hätävaramekko johonkin vastentahtoisiin sukujuhliin. Näyttää karmealta tuon ikäisellä naisella. Se lumppuisuus kun ei edes pysy päällä on karmivaa ja halvoissa kiinarytkyissä on myös usein tuollaiset kirkuvat värit. Tuollaiset huomiovärit vaativat sen että mekko joka pakottaa katsomaan on myös niin laadukkaasti tehty että kestää katseet.

Mikä ei ole naisvihaa? Ainakin tuo on ihan selkeää naisvihaa, että tietyn ikäisenä naista vaaditaan muuttamaan pukeutumistyyliään vain iän vuoksi. Jos sinusta on karmean näköistä että väärän ikäinen pukeutuu johonkin, sulje vain silmäsi. Ei sinun tarvitse tuoda hätääntymistäsi mitenkään esiin. Se on epäkohteliasta ja rumaa.

Vierailija
264/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
265/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestäni asu oli outo valinta. Ei sen takia että se oli "paljastava" vaan sen takia että kyseessä oli selvästi liian juhlava asu. Hän oli pukeutunut kun olisi juhliin menossa vaikka tuli keskusteluohjelmaan puhumaan asiaa. Hame/mekko olisi ollut ihan ok, mutta mielestäni sen olisi pitänyt olla selvästi arkisempi. Sellainen jolla voisi olla töissäkin. Mielestäni tässä ei ole mitään naisvihaa, on taas tämäkin tilanne vain haluttu kääntää sellaiseksi.

Jep. Vähän niinkuin häissä ei ole sopivaa pukeutua valkoiseen (jos morsian pukeutuu) niin asiaohjelmaan ei ole sopivaa pukeutua niin, että asu vie huomion omalta tai toisten puheelta. MUTTA KUN MÄ HALUAN!

Mulle tuli mieleen tuo: mutta kun mä haluan! Kaimani löytänyt kivan mekon ja halusi sen välttämättä nyt pukea. Ylipukeutunut tuohon tilanteeseen ja ikävä sanoa, että ei kyllä sovi tuo väri hänelle. Noin näyttävä mekko vaatisi lisäksi myös laitetummat hiukset eikä vain tuolla tavalla auki päätä myöten olevat.

No ei olisi tarvinnut malttaa kuin pari päivää, koska mekko on täydellinen pääsiäisen munajahtiin. Samoin se käy vappujuhliin enemmän kuin täydellisesti.

Tuollainen malttamattomuus/harkitsemattomuus sitten saa epäilemään, että noinkohan se sama asenne heijastuu mielipiteisiin siinä asiantuntijan roolissakin eli suusta tuleekin totuutena asiaa jonka vain toivoisi olevan totta tai joka on totta vain tietyn poliittisen laidan unelmissa.

Vierailija
266/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pian 44v. ja mä omistan pinkit Converset. Mä kuitenkin mietin missä niitä käytän eikä ne sovi joka paikkaan. Pelkän ikäni takia en todellakaan jättänyt ostamatta noita kenkiä.

Vierailija
267/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi tästäkin nostyettiin joku naisviha-asia? Kyllä tuollainen pukeutuminen osoittaa harkintakyvyn puutetta. Ihan sama olisiko siellä ollut mies kireissä shortseissa ja hiattomassa t-paidassa. 

Juuri näin. Tuo juttu on samaa tuubaa kuin eilinen IL:n juttu, jossa tutkija kertoi kuinka tietyssä asemassa ja tilanteessa on totuttu tietyntyyliseen pukeutumiseen SEKÄ miehillä, ETTÄ naisilla. Seuraavaksi kävi ilmi, että miehet noudattavat edelleen tätä totuttua ja yleisesti hyväksyttyä tapaa toisin kuin moni nainen. Tästä seurasi sitten marttyyrimainen valitusvirsi, että miksi ihmeessä vain naisia arvostellaan ja kyllä on taas niin kauheaa ja ikiaikaista naisvihaa. Siis wtf?! Mistä miehiä pitäisi arvostella, jos he toimivat kuten on tapana ja vastaavasti mikä ihme ja vihaa se muka on, jos naisten normeista poikkeamiseen kiinnitetään huomiota? Aika huolestuttavaa, ettei näin yksinkertaisia ja selkeitä asioita ymmärretä. Samoin enemmän mietityttää kyllä ihminen, jonka on vaikea sopeutua normeihin ja ottaa muitakin sekä tilaisuus huomioon. Nythän yhä useammat naiset julistavat kuinka he tekevät juuri niin kuin itse haluavat ja jopa haistattelevat muille! Ei tässä kaikessa ole mistään naisvihasta kyse, vaan näillä itsellään ei ole ihan kaikki kunnossa.

Hyvin sanottu! Nykyään on paljon näitä sääntöjen ja normienvastaisia henkilöitä, joille ylipäätään on punainen vaate (heh), jos jossakin on joku yleisesti määritelty sääntö tai etiketti, jota noudatetaan. Näille se on yhtä kuin k ä s k y tehdä juuri päinvastoin. Minuahan ei määräillä!

Joku persoonallisuushäiriön piirre kai tuokin on. Tai sitten on vain vaikea ihminen/kasvatuksen puutetta kotoa.

Meneehän tuo, jos ihminen on vain moukka eli tulee juhliin ohittelemaan jonossa ja syömään yksin astiat tyhjiksi, mutta kun näitä on jossakin tieliikenteessä tai julkisilla paikoilla, niin elämä käy vaaralliseksi ja hyvin sujumattomaksi.

Mutta joo, eikös tämä Wass ole jo käsitelty?

Vierailija
268/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burkhat vaan kaikille, ettei kukaan vaan pahoita mieltään jonkun pukeutumisesta. 🤦

Ei vaan siksi, että yksi ja sama vaate sopii kaikkialle. 

Vierailija
269/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmillä on kauhea kähinä päällä jonkun akan pukeutumisesta :D

Vierailija
270/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistöstä: huppari ei sovi missään tilanteessa presidentille. Eikä varsinkaan vanhukselle. Tulee vaan mieleen, että tuollakin seisoo enää vain järki, heppi ei ainakaan. Libido mennyttä, toinen jalka haudassa. Auktoriteetti tuhottu. Näytti siltä kuin olisi menossa seuraavaksi teinitytöiltä vonkaamaan.

Ihan vain asiallisena pukeutumista koskevana kritiikkinä tämä, tietenkin.

Vierailija
271/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä niinköän mekosta mutta luulin tämän naisen olevan 55v vähintään! Mutta olikin 10v nuorempi

Vierailija
272/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia!

Vierailija
273/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämmillä on kauhea kähinä päällä jonkun akan pukeutumisesta :D

Inkkeliäkin näyttää kiinnostavan.

Vierailija
274/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei enää saa sanoa edes mielipidettä ilman, että kaikki on jotain naisvihaa tai muuta ihmeellistä? Saa pukeutua persoonallisesti ja naisellisesti ja värikkäästi, eikä sinällään vie uskottavuutta, mutta yhtä lailla on oikeus olla sitä mieltä, että asuvalintaa oli sopimaton tilanteeseen nähden. Yhtä lailla mies voi rikkoa sopivan pukeutumisen sääntöjä.

Hyvin hyvin harvoin miesten pukeutumiseen kuitenkaan kiinnitetään yhtään mitään huomiota. Silloin mennään asia edellä eikä miehiltä edes odoteta että heillä on vaatekaappi täynnä eri tilaisuuksiin sopivia asuja ja tyylitajua valita mikä käy mihinkin.

Olen eri mieltä. Esim. täällä keskusteltiin hyvin kiivaasti Samu Haberin siitä ihme ruskeasta mekosta, joka hänellä oli päällään UMK:ssa.

ja ihan turhaan, koska se oli ihan ok asu UMK:hon. 

Mutta tätä tämä täällä puritaanisessa Suomessa on. Ei saa erottua joukosta. En ihmettele enää, miksi jotkut muuttavat täältä pois. Onneksi minulla ei ole kavereita eikä mitään syytä hävetä pukeutumistani tai toimintaani, niin voin tehdä juuri niin kuin minua huvittaa.

Vierailija
275/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinistöstä: huppari ei sovi missään tilanteessa presidentille. Eikä varsinkaan vanhukselle. Tulee vaan mieleen, että tuollakin seisoo enää vain järki, heppi ei ainakaan. Libido mennyttä, toinen jalka haudassa. Auktoriteetti tuhottu. Näytti siltä kuin olisi menossa seuraavaksi teinitytöiltä vonkaamaan.

Pitääpä muistaa sanoa mun vuonna -46 syntyneelle isälle, että hänen pitää hävittää ne pari hupparia jotka omistaa. :D Ai mutta hitto vieköön olen nähnyt vielä vanhemmilla huppareita kun olen töissä vanhusten parissa!

Vierailija
276/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan tämä Wass pukeutuu huorahtavasti, joten mitä uutta tässä nyt oli?

Jatka toki niin näkyy, miten tässä ei ole naisvihasta kyse lainkaan.

Tunge jo perseeseesi nuo ulinad. Juuri tämä saatanan kitinä on yksi syy miksi naisia vihataan. Ei savua ilman tulta.

Vierailija
277/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääpä muistaa sanoa mun vuonna -46 syntyneelle isälle, että hänen pitää hävittää ne pari hupparia jotka omistaa. :D Ai mutta hitto vieköön olen nähnyt vielä vanhemmilla huppareita kun olen töissä vanhusten parissa!

Ei voi mitään. Presidentiltä puuttui tyyli- ja tilannetaju. Myötähäpeä oli suuri. Enpystynyt keskittymään muuhun kuin hänen huppariinsa.

Vierailija
278/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrettävää sinänsä että kaunis nainen haluaa pukeutua kauniisti ja korostaa parhaita puoliaan. Työroolissa asiaohjelmissa esiintyessään voisi kuitenkin pukeutua astetta konservatiivisemmin. Vaikuttaa uskottavuuteen ja vie huomiota keskusteltavilta asioilta.

Miksi se vaikuttaa uskottavuuteen?

Antaa kuvan harkintakyvyn ja tilannetajun puutteesta, huomionhakuisuudesta ja toissijaisiin asioihin keskittymisestä. Siten.

Toissijaisiin asioihin? Eikö tässä kohussa nyt keskitytä toissijaisiin asioihin? Wass käsittääkseni keskittyi siihen aiheeseen mistä oli puhumassakin ja nyt häntä moititaan kun olisi pitänyt keskittyä helmojen pituuksien sopivaisuussäöntöihin.

Kukan ei edes muista mitä hän sanoi.

Hän itse sabotoi itsensä ja osaamisensa.

Ei sabotoinut.

Aikuinen ihminen pystyy keskustelemaan toisen kanssa ja kuuntelemaan tämän puhetta ilman että keskittyy yhteen vaatekappaleeseen. Se kertoo juuri sinusta hyvin paljon, että takerrut tuollaiseen nyanssiin.

Vierailija
279/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisellinen pukeutuminen tekee epäuskottavaksi eikä ole asiallista? Siksi koska kulttuurimme on naisvihamielinen eikä näe naisellisuutta uskottavuutta tuovana.

Miehekkyys ja miehekäs pukeutuminen eivät sen sijaan estä olemasta ihmisten silmissä uskottava ja asiallisesti pukeutunut.

Oliko siellä studioissa joku "miehekkäästi" pukeutunut? Jos pukua lasket miehekkääksi, niin se ei sitä ole vaan se on puku mikä laitetaan juhliin ja asiatilaisuuksiin ja jos poikkeet siitä, niin saat avointa kritiikkiä aiheesta, etkä mitään miesvihaa.

Vierailija
280/986 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan tämä Wass pukeutuu huorahtavasti, joten mitä uutta tässä nyt oli?

Jatka toki niin näkyy, miten tässä ei ole naisvihasta kyse lainkaan.

Tunge jo perseeseesi nuo ulinad. Juuri tämä saatanan kitinä on yksi syy miksi naisia vihataan. Ei savua ilman tulta.

Taidan kääntää volumea vielä vähän isommalle, kun noin nätisti pyysit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän