Vuoden karenssi ohi
Hirvein ja kamalin vuosi on vihdoinkin ohi. Olen ollut masentunut, ahdistunut ja mielentila vähintäänkin itsetuhoinen. Näin jo pidempään. Ainoa ankkuri on ollut lapset joita en ole halunnut jättää täysin tyhjän päälle. Heidän äidistään olen eronnut jo tovi sitten. Sieltä tämä kaikki kumpuaakin.
Nyt on reilu vuosi kulunut kun hankin henkivakuutuksen ja ihan kohtalaisen sellaisen. Korvaussumma pyörii vähän yli 300t euron tasolla. Vihdoinkin vuoden karenssiaika sopimuksessa on ohi ja vaikka nyt pääsiäisen kunniaksi saisin kerättyä rohkeutta ja päättää päiväni, niin lapset saavat hyvän pesämunan tulevaisuuden haasteisiin. Tämä tuo hymyn huulilleni.
Kaikki aina puhuvat siitä, että itsemurha on itsekäs ja täytyisi ajatella läheisiä. Toki se on sitäkin. Tässä kohtaa kun joka päivä muutaman vuoden ajan on miettinyt, että nyt se aika koittaa ja lähden tästä ns. elämästä joka tarjoaa enää pelkkää mustaa, niin ei ole minun huoleni muiden hyvinvointi. Vain omani. Tässä kohtaa tietysti pahoinvointi jonka haluan lopettaa.
Toisaalta myös nämä läheisimmät ihmiset ovat aikaansaaneet tämän kurjuuden, niin miksi ajattelisin heitä sekuntiakaan enempää.
Täytyy vielä siivota talo, laittaa loput tavarat laatikoihin ja pakata kaikki valmiiksi. Helpompi kantaa pois kun olen laittanut ohjeet ja laatinut testamentin. Ei mitään epäselvyyttä viimeisestä tahdostani. Tämä on viimeinen pääsiäinen minulle.
M44
Kommentit (70)
Up up up... Mainio syyttelyn ketju.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla Ap ketään läheisiä, joille voisit puhua? Voit myös soittaa kriisipuhelimeen, mennä päivystykseen tai akuutissa tilanteessa soittaa 112. Jaksamista, apua on tarjolla!
Aika rauhallista on ystävien osalta tai läheisistä. Kaverit ovat jääneet pois pikkuhiljaa kun olen mökkiytynyt ja jättänyt itseni piirien ulkopuolelle. Ei ole oikein lähteä kavereiden kanssa ulos ja lopulta joutuvat kuuntelemaan avautumista tilanteesta. En minäkään jaksaisi kuunnella kuin pakolliset.
Sukua ei ole hengissä kuin muutama serkku kauempana maakunnissa. En ole heihin ollut yhteydessä pitkään aikaan. Eli aika yksin tässä ollaan.
Osastolla on varmasti paikkoja niukasti ja joku toinen voi tarvita sitä. Sellainen joka haluaa vielä mennä eteenpäin. Pääsiäinen oli aivan hirveä koettelemus. Alleviivasi tämän tilanteen surkeutta.
AP
Miksi et mieluummin tekisi sitä, mitä sinun kuuluisi tehdä ja minkä itse asiassa haluaisit tehdä? Toisin sanoen soita akallesi, kerro sille, miten kamala ihminen se on ja miten paljon sitä vihaat. Tiedätähän sen, että it- s e m u r h a on aggerssiota, jonka tekijä kohdistaa itseensä, kun kokee, ettei hänellä ole oikeutta tai varaa kohdistaa sitä varsinaiseen kohteeseen? Joskus kohde on liian iso, kuten yhteiskunta, joskus niin vaikea kiintymyssuhteen vuoksi, kuten oma vanhempi, joka ei antanut rakkautta, että kohdistaminen ei onnistu. Joten ihminen kääntää vihan itseensä. Vaikuttaa siltä, että tällainen kuvio on sinunkin taustallasi. Ole vihainen eksällesi. Vaikutat pohjimmiltaan hyvältä mieheltä, ajattelet lapsiasi jne. Tuntuu kurjalta, jos hyvä mies menee hukkaan. Älä tuhlaa itseäsi. EI ole suunnaton synti vihata eksäänsä ja oikeuttaa tunteensa. Tee mieluummin se. Tajua ainakin, mistä on kyse ja harkitse, kannattaako sinun uhrata itseäsi aivan turhan takia. t: nainen, jonka isä teki saman. En koskaan toipunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla Ap ketään läheisiä, joille voisit puhua? Voit myös soittaa kriisipuhelimeen, mennä päivystykseen tai akuutissa tilanteessa soittaa 112. Jaksamista, apua on tarjolla!
Aika rauhallista on ystävien osalta tai läheisistä. Kaverit ovat jääneet pois pikkuhiljaa kun olen mökkiytynyt ja jättänyt itseni piirien ulkopuolelle. Ei ole oikein lähteä kavereiden kanssa ulos ja lopulta joutuvat kuuntelemaan avautumista tilanteesta. En minäkään jaksaisi kuunnella kuin pakolliset.
Sukua ei ole hengissä kuin muutama serkku kauempana maakunnissa. En ole heihin ollut yhteydessä pitkään aikaan. Eli aika yksin tässä ollaan.
Osastolla on varmasti paikkoja niukasti ja joku toinen voi tarvita sitä. Sellainen joka haluaa vielä mennä eteenpäin. Pääsiäinen oli aivan hirveä koettelemus. Alleviivasi tämän tilanteen surkeutta.
AP
Olet aivan yhtä oikeutettu osastopaikkaan kuin kaikki muutkin kun sitä tarvitset. Kannustan hankkimaan apua, olet arvokas! Oletko käynyt koskaan terapiassa? Siitä voisi olla paljon hyötyä kun asioita pääsee käsittelemään. Jaksamista!
Käyttäjä41126 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Olet aivan yhtä oikeutettu osastopaikkaan kuin kaikki muutkin kun sitä tarvitset. Kannustan hankkimaan apua, olet arvokas! Oletko käynyt koskaan terapiassa? Siitä voisi olla paljon hyötyä kun asioita pääsee käsittelemään. Jaksamista!
Näinkin aiemmasta viestistäsi, että olit kokeillut terapiaa. Kannustan silti hankkimaan apua, terapiaa ja terapeutteja on erilaisia ja masennukseen on myös muita hoitoja, jos lääkkeistä tai terapiasta ei ole apua.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Mä luulin et aloitus koskisi työkkärin karenssia.
Tää on täysin turha ketju.
Minäkin luulin että koskee työkkärin karenssia. Siitä huolimatta ei ole turha aloitus. On se sitten todellinen hätähuuto tai provo, niin aloittaja tarvitsee joka tapauksessa psykiatrista hoitoa ja lääkitystä.
Näin vakavalla asialla ei kukaan terve ihminen provoile.
Jos taas on todellinen hätä, AP soita ambulanssi, älä pilaa lastesi elämää. Niin kauan kuin on elämää on myös toivoa paremmasta.
Läheppä Lappiin vaeltelemaan pariks viikoks tuntureille.
Kyllä se siitä.
Ap
Mitä teet mieluiten/missä olet hyvä?
Ei tarvitse olla paras, hyvä riittää.
Mikä on lempiruokasi/-värisi?
Onko sinulla siskoja/veljiä/serkkuja/ystäviä?
Osaatko tehdä palapeliä/heittää tikkaa/vuolla puukolla/maalata talon?
Osaatko ajaa autoa/hitsata/lukea maantiekarttaa?
Kerrohan
Millainen ihminen olet?
Mitä sinulle kuuluu?
Ap
Ootko täällä? Vielä?
Maanpäällä?
Jospa et kuolekaan yrityksestä huolimatta, vaan vammaudut vaikeasti...