Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoden karenssi ohi

Vierailija
06.04.2023 |

Hirvein ja kamalin vuosi on vihdoinkin ohi. Olen ollut masentunut, ahdistunut ja mielentila vähintäänkin itsetuhoinen. Näin jo pidempään. Ainoa ankkuri on ollut lapset joita en ole halunnut jättää täysin tyhjän päälle. Heidän äidistään olen eronnut jo tovi sitten. Sieltä tämä kaikki kumpuaakin.
Nyt on reilu vuosi kulunut kun hankin henkivakuutuksen ja ihan kohtalaisen sellaisen. Korvaussumma pyörii vähän yli 300t euron tasolla. Vihdoinkin vuoden karenssiaika sopimuksessa on ohi ja vaikka nyt pääsiäisen kunniaksi saisin kerättyä rohkeutta ja päättää päiväni, niin lapset saavat hyvän pesämunan tulevaisuuden haasteisiin. Tämä tuo hymyn huulilleni.

Kaikki aina puhuvat siitä, että itsemurha on itsekäs ja täytyisi ajatella läheisiä. Toki se on sitäkin. Tässä kohtaa kun joka päivä muutaman vuoden ajan on miettinyt, että nyt se aika koittaa ja lähden tästä ns. elämästä joka tarjoaa enää pelkkää mustaa, niin ei ole minun huoleni muiden hyvinvointi. Vain omani. Tässä kohtaa tietysti pahoinvointi jonka haluan lopettaa.
Toisaalta myös nämä läheisimmät ihmiset ovat aikaansaaneet tämän kurjuuden, niin miksi ajattelisin heitä sekuntiakaan enempää.

Täytyy vielä siivota talo, laittaa loput tavarat laatikoihin ja pakata kaikki valmiiksi. Helpompi kantaa pois kun olen laittanut ohjeet ja laatinut testamentin. Ei mitään epäselvyyttä viimeisestä tahdostani. Tämä on viimeinen pääsiäinen minulle.

M44

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä suunnitelma. mitä täällä kituuttaan ellei elämä maistu. voi olla että tulen itsekkin perässä kohta. M48

Vierailija
22/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha sinua lapsille korvaa. Todennäköisesti niissä vakuutusehdoissa on kuitenkin joku pienellä präntätty juttu, jota et ole huomannut ja vakuutusyhtiö pesee kätensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tehdä halutessaan elämällään mitä vaan - kunhan EI SATUTA MUITA

Mieti läheisiäsi🙃

Vierailija
24/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvatan lasta, jonka isä kuoli hänen ollessaan alle kouluikäinen. Se jättää hirveät, elämänmittaiset arvet. Älä tee sitä, lastesi vuoksi.

Vierailija
25/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua tappaa itseäsi haluat vain lakata voimasta huonosti ja haluat että et enää tule kohdelluksi huonosti. Olet arvokas ihminen. Hae apua. Etsi seurakunta, tule uskoon niin löydät oman arvosi syvemmällä tavalla. Lapsesi tarvitsevat sinua. Rukoilen puolestasi.

Vierailija
26/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae lääkäriltä ensin ainakin lääkkeet ja mieti sitten uudestaan. Et täällä kirjoittelisi jos haluaisit kuolla oikeasti. Haluat vain pois olojesi tähden ja siihen kyllä hoitoon pääsy auttaa.

Vierailija
27/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa itsemurhia. Joten rahatta jäävät.

Minä sain vakuutuskorvauksen yllätyksekseni mieheni henkilökohtaisen ratkaisun jälkeen. Kuten joku tuossa edellä sanoi, ne vakuutusehdot pitää lukea tarkkaan. Myös se kohta, jossa mainitaan, onko kyseessä verotettava korvaus vai ei.

Vierailija
28/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae lääkäriltä ensin ainakin lääkkeet ja mieti sitten uudestaan. Et täällä kirjoittelisi jos haluaisit kuolla oikeasti. Haluat vain pois olojesi tähden ja siihen kyllä hoitoon pääsy auttaa.

Voin kertoa, että lääkkeitä on kokeiltu, vaihdettu ja uudelleen annosteltu. Ei apua. Jos ei halua olla valot pimeänä 24/7.

Terapia kokeiltu. Parikin eri terapeuttia. En saanut apua vaan lähinnä pään silittelyä ja voivottelua. Resurssien hukkaamista minun kohdallani.

Kyllä tätä on mietitty. Mutta kun ihminen on mennyt sisältä rikki ja toisten ihmisten toimesta niin enää ei korjaaminen onnistu.

Lapset pärjäävät kyllä. Äitinsä on tehnyt hyvää työtä vieroittamisessa. Tuskin huomaavat poistumista. Ainakaan äitinsä ei taida edes kertoa asiasta heille.

AP

Vierailija
29/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa lähinnä kostolta äidille, joka on särkenyt AP:n sydämen. Suosittelen päästämään irti kaunasta lasten äitiä kohtaan. Arvosta ensin itseäsi, äläkä määritä itseäsi sen kautta, mitä joku muu on sinulle tehnyt. Muita et voi muuttaa, vain omaa ajattelutapaa voit.

Jokainen vanhempi on tärkeä lapsilleen ja vanhemman itsemurha jättää lapsiin syvät jäljet, joita mahdollisesti käsitellään jollain tasolla koko loppuelämä. 

Vierailija
30/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jos tuo paha olo johtuu ex-vaimosta ja erosta, hae apua. Itsemurha EI OLE ikinä ratkaisu.

2. Jos trollaat, hae apua. Hyvin mautonta edes vitsailla noin vakavalla asialla.

Vierailija
31/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvittelee, että oman käden kautta lähteminen oikeuttaa lapset henkivakuutus rahoihin? Tämä on provo, eikai kukaan noin typerä ole. Vakuutusyhtiö pesee tasan kätensä sillä sekunnilla kun selviää, että kuolema oli itsemurha.

Vierailija
32/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa perheessämme kaksi mennyt pois oman käden kautta

Hävytöntä AP:lta kirjoittaa piiitkää keksittyä provoa tänne palstalle !!

Saisit hävetä AP!!

Vierailija
33/70 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Im. on perusoikeus. Siitä vaan. Turhaa täällä jaaritella. Pilkkivehkeet mukaan ja avantoon, kukaan ei voi todistaa itsariks.

Syntiä se on. Ja tässä tapauksessa myös vakuutuspetos. Ap miettii tässä nyt sellaisen rikoksen tekemistä, mistä voi joutua vankilaan.

Että ihan uskontoon kehtaat vedota vaikka tässä päin vastoin sitä mitä te uskovat aina selitätte se teidän Jumala on antanut kantaakseen liian ison taakan. Eihän muutoin itsemurhia olisi ollenkaan.

Nauroin kyllä ajatukselle, että jos AP nyt ei trollaakaan ja tekee lopullisen päätöksen, ruumis kiikuketaan vankiselliin kulkematta lähtöruudun kautta.

Vierailija
34/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa lähinnä kostolta äidille, joka on särkenyt AP:n sydämen. Suosittelen päästämään irti kaunasta lasten äitiä kohtaan. Arvosta ensin itseäsi, äläkä määritä itseäsi sen kautta, mitä joku muu on sinulle tehnyt. Muita et voi muuttaa, vain omaa ajattelutapaa voit.

Jokainen vanhempi on tärkeä lapsilleen ja vanhemman itsemurha jättää lapsiin syvät jäljet, joita mahdollisesti käsitellään jollain tasolla koko loppuelämä. 

Käsittämätöntä että tässäkin löydetään tulokulma, että AP on katkera naista/naisia kohtaan. Siksi tekee ja toimii kuten toimii.

Palstan miesviha on syvällä ja voi näemmä hyvin.

Tuskinpa tässä kostoa haetaan. Poispääsyä ikävästä elämästä. Kuka meistä muista voi sanoa että älä tee sitä. Onni on vain askeleen päässä. Ihme holhoamista. Jos muut keinot on katsottu niin teet AP päätöksesi aivan itse.

Vierailija
35/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrä nyt ainakin päivää eteenpäin ja koita hakea apua. Itse olin hetki sitten tekemässä itsemurhaa, mutta lääkitystä nostettiin. Pyydä vaikka lääkäriltä voxraa masennukseen ja pregabalinia ahdistukseen.

Nyt on ahdistus sillä tasolla, että pärjään hyvi ja lapseni saa pitää äitinsä. Minulla on hoitokontakti ja pääsen osastolle tarvittaessa, mutta ensin täytyi käydä tklääkärin luona. Olet itsetuhoisena kiireellinen tapaus joten luulen, että pääset hoitoon nopeasti jos et nyt ihan pääkaupunkiseudulla asu.

Kyllä lääkäri suunnittelee sen lääkityksen, ei voi itse "pyytää" sitä ja tätä lääkettä. Mutta lääkkeistä on kyllä apua, kannattaa kokeilla!

Vierailija
36/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä ap, kohta lapset aikuisia ja saat viettää niin paljon aikaa kun haluat niiden kanssa.

Vierailija
37/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lastesi äiti memehtyy, sairastuu pahasti, niin lapsesi jäävät orvoiksi...elämä vaikeutuu heillä. He tarviivat isäänsä vaikka et uskoisi, eikä rahaa. Se ei korvaa tukihenkilöä.

Vierailija
38/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot nuori, voit vielä saada uusia lapsia

Vierailija
39/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos lastesi äiti memehtyy, sairastuu pahasti, niin lapsesi jäävät orvoiksi...elämä vaikeutuu heillä. He tarviivat isäänsä vaikka et uskoisi, eikä rahaa. Se ei korvaa tukihenkilöä.

Käsittämätöntä tekstiä. Lasten isän pitää siis elää kurjuudesta ja kärsiä joka päivä vaikka kuinka paljon kunhan on varalla jos hänen lastensa äidille mahdollisesti sattuisi jotain???

Tämä kommentti tihkuu oikein asennoitumista miehiin. Hyvä olla varalla jos sattuu jotain tarvitsemaan. Muuhun eivät kelpaa. Päätä alkaa särkemään tällainen huuhaa..

Vierailija
40/70 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhalla trollaaminen on erittäin paheksuttavaa. Hae hoitoa.

Oli trolli tai ei, Suomessa ei saa hoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme