Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinit sijoitukseen, kun voin liian huonosti

Vierailija
05.04.2023 |

Olen kokenut elämässäni todella paljon rankkoja asioita. Apuakin olen hakenut viimeisiin vuosiin saakka. Enää en jaksa.

Puolisoni ei ole lasteni isä, joka on väkivaltainen alkoholisti. Hän ei ole lasten huoltaja, eivätkä lapset halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Puolisoni ei ole koskaan luonut lapsiini vahvaa tunnesidettä, vaan on hyväksynyt heidät osana kokonaisuutta.

Lähdin pääsiäiseksi pois kotoa, enkä halua mennä enää koskaan takaisin. En yksinkertaisesti jaksa enää. Elämässä ei ole mitään elämisen arvoista, enkä jaksa enää tsempata väkisin. Olenhan tehnyt sitä jo vuosikausia.

Miten lastensuojelussa asiat etenee, jos soitan sinne pyhien jälkeen ja ilmoitan, että pian täysi-ikäinen lapseni ja hänen muutamaa vuotta nuorempi sisaruksensa ovat puolisoni kanssa ja periaatteessa turvassa ja hyvässä hoidossa, mutta minä en jaksa enää huoltajan velvollisuuksia tai ylipäätään mitään.

Haluan omille lapsilleni minusta vapaan tulevaisuuden. Olen kaikille vain taakka, enkä varmasti tule enää kuntoon.

Vastaukset, joissa minut haukutaan luuseriksi voitte säästää. Kokenut psykiatri ja psykoterapeutti pitivät poikkeuksellisena jo vuosia sitten sitä, että olen selvinnyt kaikesta sortumatta päihteisiin. Lopulta en vaurioitta selvinnyt kuitenkaan, vaan syvä masennus jäi.

Kommentit (138)

Vierailija
21/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin et puoliso ei ole alkoholisti, vaan ex joka lasten isä.

Ymmärrän sua, itsellä samantyyppinen tilanne, ja kyllä kohta täysi-ikäistyväkin tarpeen tullen voidaan sijoittaa. Äläkä usko tuota että lapset siitä pilalle menee ja joutuu "huonoille teille". Sinne löytää kotoakin jos on löytääkseen.

Tarjonevat kiireellistä sijoitusta, joka voimassa kuukauden. Siinä aikana katsellaan jatkoja, ja sinäkin saat levätä. Halaus!

Vierailija
22/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuossa ole kaksi eri henkilöä?

1) Lasten isä, josta ketjun aloittaja on joskus aiemmin eronnut, on väkivaltainen alkoholisti, joka ei ole lastensa kanssa missään tekemisissä eivätkä lapset halua olla hänen kanssaan tekemisissä.

2) Sitten on nykyinen puoliso, jolla ei ole alouttajan mukaan lapsiin vahvaa tunnesidettä, mutta tämä nykyinen puoliso kuitenkin pitää omalta osaltaan jonkin verran huolta perheestä ja lapsista, kun perheessä asuessa on aika lailla pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hyötyisit vertaistuesta koska samantyyppistä kohtelua kokenut voi ymmärtää. Joskus myös alaikäiset muuttaa itsenäisesti asumaan jos esim opintojen vuoksi muutettava paikkakuntaa. Mutta en suosittele. Teinitkin tarvii äitiä varsinkin kun omasta isästä ei huoltajaksi.

Vierailija
24/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin et puoliso ei ole alkoholisti, vaan ex joka lasten isä.

Ymmärrän sua, itsellä samantyyppinen tilanne, ja kyllä kohta täysi-ikäistyväkin tarpeen tullen voidaan sijoittaa. Äläkä usko tuota että lapset siitä pilalle menee ja joutuu "huonoille teille". Sinne löytää kotoakin jos on löytääkseen.

Tarjonevat kiireellistä sijoitusta, joka voimassa kuukauden. Siinä aikana katsellaan jatkoja, ja sinäkin saat levätä. Halaus!

Juuri näin. Puolisoni on eri henkilö. Hän ei ymmärrä tilannettani. Olen jäänyt kaiken kanssa hyvin yksin. Hän ei ole suostunut keskustelemaan lasteni huollosta, koska ei usko minun olevan niin huonossa kunnossa kuin olenkaan. Olen yrittänyt selittää, mutta hän reagoi kuin aina kaikki muutakin: "Kyllä xxx selviää, on aina selvinnyt."

Mutta en selviä enää. Ei minulla ole mitään syytä edes elää. Lapsillekin olen vain taakka, kun en ole normaali jaksava, ihana äiti.

Vierailija
25/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hyötyisit vertaistuesta koska samantyyppistä kohtelua kokenut voi ymmärtää. Joskus myös alaikäiset muuttaa itsenäisesti asumaan jos esim opintojen vuoksi muutettava paikkakuntaa. Mutta en suosittele. Teinitkin tarvii äitiä varsinkin kun omasta isästä ei huoltajaksi.

Ymmärrän, että teinit tarvitsisivat vanhempaa ja varsinkin vahvaa vanhempaa, kun isästä ei ole kuin pelottavia, ahdistavia muistoja. Minä en kuitenkaan voi olla se, joka yrittää parhaansa viimeisillä voimilla ilman tukea mistään ja ottaa vastaan kaiken teinien pahan olon ja raivarit. Ajattelen, että lastensuojelun kautta saisivat elämäänsä turvallisen aikuisen/aikuisia, joille voisi purkaa ja jotka jaksaisivat kaiken paremmin kuin minä.

Vierailija
26/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos lapset ovat kuitenki turvassa, mutta silti puoliso on väkivaltainen ex, niin miten tää yhtälö sopii? Toivottavasti nyt hommaat sit itseski turvaan.

Mikä ihmisiä vaivaa, kun ei jaksa aloitusta lukea niin että ymmärtää? Eihän tässä missään sanota, että AP olisi lapset alkoholistille jättänyt.

Lasten isä, ex-mies on alkoholisti. Lapset eivät halua häntä edes tavata, eikä ole huoltaja.

Nykyinen puoliso on kunnollinen, muttei ole luonut erityistä suhdetta lapsiin, ovat vaan tulleet APn mukana samassa paketissa. Ja tän nykyisen puolison huomaan AP on nyt jättänyt lapset ja lähtenyt itse pitkän pääsiäisen viettoon muualle.

Vierailija
27/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaivaa teineistä on? Nehän kököttää laitteiden kanssa omissa oloissaan.

Vierailija
28/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että teinit tarvitsisivat vanhempaa ja varsinkin vahvaa vanhempaa, kun isästä ei ole kuin pelottavia, ahdistavia muistoja. Minä en kuitenkaan voi olla se, joka yrittää parhaansa viimeisillä voimilla ilman tukea mistään ja ottaa vastaan kaiken teinien pahan olon ja raivarit. Ajattelen, että lastensuojelun kautta saisivat elämäänsä turvallisen aikuisen/aikuisia, joille voisi purkaa ja jotka jaksaisivat kaiken paremmin kuin minä.

Teinit sijoitetaan laitokseen jossa on useita aikuisia. Voi olla että saavat luottamussuhteen johonkin tai sitten ei.

Vierailija
29/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan häivyt, lapset tulevat syyttämään siitä itseään. Jos vahingoitat itseäsi, lapset tulevat syyttämään siitä itseään. Se on hyvä muistaa. Parasta olisi olla lastensuojeluun yhteydessä, pyytää apua mutta jäädä myös itse maisemiin edes jollain tapaa. Apua tarvitsette kyllä, kaikki kolme. On hyvä, että tunnistat sen itse.  Asiat järjestyvät kyllä mutta älä hylkää lapsiasi tai tee itsellesi mitään pahaa.

Vierailija
30/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet hyvä äiti.

Rutistus ja voimia.

Vierailija
31/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä miehelläsi se vasta tilanne rankka onkin. Huhhuh.

Vierailija
32/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uus kämppä missä sä ja lapsesi mahtuu olemaan, hittoako sä jonkun vaimonhakkaajan kanssa elät.

Lasulle jos annat lapset, et saa niitä enää takaisin.

Vierailija
33/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset muuttavat pois kotoa ja itsenäistyvät, niin on sinun vuorosi, koska sinulla on oikeus siihen psykologian tietämyksen mukaan, koska ex-puoliso projisoi omia ongelmiansa sinuun ja voit perustella tämän, kun et kykene luopumaan enää päihteistä esim. Alkoholi.

Tai sitten voi jatkaa elämäänsä normaalisti eteenpäin ja antaa väkivaltaisen alkoholisti-exän elää elämäänsä.

Vierailija
34/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntymä on kuolemantuomio :(

Onneksi sentään sait heistä nukkeleikin kun olivat pieniä.

Lol. Huvittaa kuinka raskaaksi teet oman elämäsi. Voisit pas kapää kuitenkin olla levittämästä itsevihaasi masentuneiden ketjuissa.

Vierailija
35/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, näköjään luin sit väärin. Sä haluat tässä nyt synninpäästöä, en tuu sitä antaa, koska sijoitus on harvoin järkevä ratkaisu. Mut siis soitat sosiaalipäivystykseen ja kerrot, että lasten on lähdettävä nyt ja et aio enää ottaa vastuuta niistä. Sit odotat, että joku tulee käymään ja sit sanot, ettet jaksa enää ja lapset ei voi asua kotona. Huoltajuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa kenelle lapset voidaan sijoittaa.

Vierailija
36/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät nyt viikon tai kahden loman ja huilit. Menet matkalle tai mökille. Sen aikaa teinit pärjäävät keskenään ja oikean tauon jälkeen tilanteesi tuntuu sinusta todennäköisesti vähemmän toivottomalta.

Vierailija
37/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki uus kämppä missä sä ja lapsesi mahtuu olemaan, hittoako sä jonkun vaimonhakkaajan kanssa elät.

Lasulle jos annat lapset, et saa niitä enää takaisin.

Ja seuraava joka ei lukenut aloitusta kunnolla. Ap EI asu sen juopon kanssa.

Vierailija
38/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini so voi muuttaa oman kotiin

Ja kohta nuorempikin

Voiko alaikäinen muuttaa? Nuorempi ei vielä voi. Hänelle tulee vaikeaa, kun on vaikeaa jo nyt. Alkanut teini-ikä ottaa koville. Kiltistä on tullut hyvin uhmakas ja ilkeä.

Mitäpä lottoat mitä siitä kuoriutuu laitoksessa Annapa googlen sauhuta.

No kuulkaas ei sitä noin vaan perhekotiin mennä ja muitakin vaihtoehtoja on ennen sitä, esim. sijaisperheet.

Mitä tahansa teetkin, niin älä jätä niitä lapsia alkoholistin luo, ties mitä siellä kohta tapahtuu kun jätät keskenään. Apua voit hakea kyllä.

Vierailija
39/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla omaa sosiaalityöntekijää? Tai lapsilla? Jos ei ole ja et aio tosiaan palata, niin soitat sosiaalipäivystykseen ja kerrot, että oot jättänyt lapsesi alkoholistin huomaan, joka ei lapsista pysty huolehtimaan, etkä aio palata enää takaisin. Kyllä ne siellä käy selvittämässä tilannetta. Huoltajuus ei muuten pääty lapsen sijoitukseen.

Lue aloitus 

Vierailija
40/138 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap. Olet nyt loppu, syvästi uupunut. On hienoa, että tunnistat rajasi tulleen vastaan. Olet jättänyt teinit  turvalliseen paikkaan, heillä ei ole oikeata hätää. Hyvä jos soitat heille apua ja saavat tukea ammattilaisilta. Juuri nyt sinun pitää voida huolehtia ensisijaisesti itsestäsi. Ethän vain tee mitään pahaa, lopullista itsellesi. Ota se tarvitsemasi tauko, koska ethän muuten voi olla muiden tarpeita varten. Ensi happinaamari itselle, sitten vasta lapsille. Lapsesi ovat jo isoja ja ihan hyvä, että heidän elämään tulee nyt joksikin aikaa muita aikuisia. Lähetä heille vaikka kirje ja kerro heille sen mukaan mitä koet tarpeelliseksi, lapsille tekee ihan hyvää ymmärtää, että heidän vanhempansa eivät ole täydellisiä, vaan kamppailevat omien vaikeuksiensa kanssa samalla kun parhaan kykynsä mukaan yrittävät myös huolehtia muista. Ja vanhemmatkin voivat uupua ihan todella pahasti. Lapsesi ovat saaneet rakkautta ja huolenpitoa, olet tehnyt parhaasi, nyt saat päästää irti ja antaa muiden huolehtia. Ole lempeä itsellesi, olet saanut eteesi liikaa haasteita, ei ole ihme että nyt väsyttää. Tekstistäsi näkyy oikeasti huolehtiva ja vastuunsa kantanut rikkinäinen ihminen. Toivottavasti sinulla olisi joku paikka minne saisit hetkeksi mennä toipumaan, ja jossa sinusta huolehdittaisiin. Voimahalaus täältä. Elämä ei ole helppoa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan