Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, lähtekää ajoissa väkivaltaisesta suhteesta! Taas yksi surullinen tapaus Ruotsissa...

Vierailija
05.04.2023 |

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000009502600.html

Ruotsalainen ex-jääkiekkoilija Erik Wanhatalo on tuomittu elinkautiseen vankeustuomioon vaimonsa murhasta, uutisoi Aftonbladet. Solnan käräjäoikeus antoi tuomion keskiviikkona.
Expressenin mukaan Wanhatalo, 45, kiisti poliisikuulustelussa ensin kuukausien ajan riistäneensä vaimonsa hengen. Lopulta hän oli tunnustanut teon, mutta kiistänyt murhanneensa tätä.

Vaimon ruumis löydettiin viime syyskuussa merenpohjasta 23 metrin syvyydestä Tukholman edustalta. Seitsemän kuukautta kadoksissa ollut nainen oli kääritty persialaiseen mattoon, ja ruumiinavauksen mukaan hänet oli kuristettu kuoliaaksi.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka mitä. Tappa.. vaa tai tasaisesti inhottavaa. Kaikki on mahdollista ja jos sivulliset ei tiedä niin ei tiedä. Turha analysoida, ellei ole suoraan kuullut asianomaisten versiot, ilman puolueellista asennetta.

Vierailija
22/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla vaikka mitä. Tappa.. vaa tai tasaisesti inhottavaa. Kaikki on mahdollista ja jos sivulliset ei tiedä niin ei tiedä. Turha analysoida, ellei ole suoraan kuullut asianomaisten versiot, ilman puolueellista asennetta.

Sekä on "puolueellista" jos vaimon tap paminen ja tämän ruumiin järveen upottaminen ei ole ok? Ja vielä lapsen nähden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies olisi tehnyt ihan mitä tahansa niin aina löytyy miehiä puolustamaan. Noita tap pajia tuntuu moni sympatiseeraavan jostain syystä

Vierailija
24/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisethan saavat netissä usein huo ritteluja ja jopa tap pouhkauksia jos ovat esim julkisesti feministejä. Tämä kertoo miehistä surullisen paljon. Ei toki kaikista mutta valitettavan monista

Ja usein asenne opetetaan seuraavalle sukupolvelle.

Itse sain vaikka ja mitä uhkauksia ja sain kuulla olevani vaikka ja mikä, kun entisellä asuinpaikkakunnalla vastustin julkisesti seksuaalista häirintää sekä kannatin oikeutta aborttiin. Olin tuolloin 14-vuotias. Paikkakunta on eräs eteläsuomalainen pikkukunta, mikä on hyvin patriarkaalinen ja lisäksi siellä uskonnolliset liikkeet on hyvin vaikuttavia.

Vierailija
25/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ammoisista ajoista lähtien on miehet pitäneet "oikeutenaan " kurittaa vaimojaan. Valitettavasti nämä vanhat asenteet katoavat todella hitaasti...

Vierailija
26/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisen ei pidä provosoida miestä lyömään" minulle opetettiin pienenä, isäni toimesta. On kyllä järkyttävää että vieläkin tytöille opetetaan että väkivalta on sen naisen syytä ja että pitää kävellä tyyliin varpaisillaan kotona ettei vain "provosoi" vahingossakaan...

Vierailija
27/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain naiset, eikä myös miehet?

Vierailija
28/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naisen ei pidä provosoida miestä lyömään" minulle opetettiin pienenä, isäni toimesta. On kyllä järkyttävää että vieläkin tytöille opetetaan että väkivalta on sen naisen syytä ja että pitää kävellä tyyliin varpaisillaan kotona ettei vain "provosoi" vahingossakaan...

Eihän se väkivalta ole naisen syytä, mutta provosointi on naisen syytä. Naiset ovat verbaalisesti taitavampia kuin miehet ja erittäin hyviä loukkaamaan miehiä henkisesti, mikä on tutkitusti pahempaa kuin fyysinen väkivalta.

Vierailija
29/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se väkivalta ole naisen syytä, mutta provosointi on naisen syytä. Naiset ovat verbaalisesti taitavampia kuin miehet ja erittäin hyviä loukkaamaan miehiä henkisesti, mikä on tutkitusti pahempaa kuin fyysinen väkivalta.

Oletko sinä lyönyt vaimoasi? Puolustelet nyt väkivallantekijää

Vierailija
30/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies provosoi minua verbaalisesti niin saanko puu kottaa sitä? Kun se provosoi!

Vierailija
31/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Ei kenenkään tarvi kävellä varpaillaan toisen seurassa vain siksi ettei toinen pimahda jostain ja ala väkivaltaiseksi.

Mikään henkinen loukkaaminen ei oikeuta fyysistä väkivaltaa eikä sillä siten voi myöskään sitä puolustella.

Vierailija
32/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok sitten minäkin saan hakata miestä jos se mielestäni provosoi minua

Vierailija
33/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin riski naisella on joutua henkirikoksen uhriksi silloin, kun hän on eroamassa miehestään. Eli turhaan ap viisastelee.

Vierailija
34/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies provosoi minua verbaalisesti niin saanko puu kottaa sitä? Kun se provosoi!

Tämä. Naisellekin on siten oikeutettu kajota mieheensä jos se nalkuttaa

Vierailija
35/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty. Yleensähän uhri pelkää liiaksi, että uskaltaisi lähteä.

Eli oma valinta.

Vierailija
36/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty. Yleensähän uhri pelkää liiaksi, että uskaltaisi lähteä.

Eli oma valinta.

Toivottavasti joudut itse kotiväkivallan uhriksi. Nyt et todellakaan tiedä mistä puhut

Vierailija
37/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen "isäni" tappoi vaimonsa ja pikkusisarukseni koska vaimonsa oli mahdollisesti aikeissa erota.

Hänen mielestään hän oli tilanteen uhri, eikä nähnyt mitään väärää toiminnassaan.

Tällaisten ihmisten ja tekojen puolustelu kuvottaa minua.

Vierailija
38/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kenties isäni? Siinä puhuu potentiaalinen vaimonsa tap paja/hakkaaja

Vierailija
39/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologinen "isäni" tappoi vaimonsa ja pikkusisarukseni koska vaimonsa oli mahdollisesti aikeissa erota.

Hänen mielestään hän oli tilanteen uhri, eikä nähnyt mitään väärää toiminnassaan.

Tällaisten ihmisten ja tekojen puolustelu kuvottaa minua.

Olen todella pahoillani puolestasi! "Isäsi" kuulostaa hirviöltä

Vierailija
40/124 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mikään ei oikeuta väkivaltaa, mutta ettekö todellakaan ole koskaan päässet todistamaan tilannetta, jossa nainen sylki lentäeän huutaa ja raivoaa, solvaa ja meuhkaa ja jossain kohtaa mies sitten tinttaa. Toivoisin, että meillä on oikeusjärjestelmässä kuitenkin joku kohta jossa sanotaan, että sillä joka tuolla tasolla provosoi, niin on jollakin tasolla myös vastuussa.

Näin vuokraghetossa tätä paskaa saa todistaa melkein päivittäin. Ja ei todellakaan nämä naiset ole mitään sukkasillaan seinän viertä hipsiviä hiirulaisia, joiden pitäisi pelätä milloin mies pimahtaa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi