Kuukautiskivut, mikä on tehokkain lääke?
Otin 4h sitten Panadolin ja 30min sitten Buranan ja edelleen olen kipeä, aivan helkkarin kipeä.
Mikä lääkitys sinulla on auttanut parhaiten? (Syy on selvitetty lääkärissä, älä huoli)
Kommentit (61)
Kannabis, toimii oikeasti monella. Rentouttaa, niin ei kramppaa. Tätä vaan vähän vaikeampi saada reseptillä kuin ilman
Vierailija kirjoitti:
Burana auttoi minulla parhaiten, mutta ongelmana oli, että sitä piti syödä kuin leipää monta vuotta, kun oli pitkät kivuliaat menkat. Nyt jos otan Buranan, tulen todella kipeäksi, närästyksestä ripuliin kaikki vaivat ja tämä vasta 2-3 päivää lääkkeen jälkeen. En tiedä mitä se on elimistölleni tehnyt, en haluakaan tietää. Lääkärit kyllä tietävät tulehduskipulääkkeiden vaarat, mutta silti niitä vain markkinoidaan. Joskin menkat olivat yksi h*lvetti, että en tiedä mitä olisin ilmankaan tehnyt. Caprilon auttoi vähentämään vuotoa ja e-pillerit ylipäänsä hillitsivät niitä myös. Liikunnan merkityksen huomasin myös. Jos olin aiempina viikkoina liikkunut enemmän, menkat olivat helpommat.
Olisit hakenut kunnon lääkkeen lääkäriltä niin ei olisi tarvinut vatsaa pilata popsimalla yliannostus Buranaa. Se on yksi tehottomimmimista kipulääkkeistä.
Jätä menkat pitämättä. Yhdistelmäehköisypillereitä voi syödä 3-4kk putkeen, jolloin kivuliaat menkat voi välttää.
Meditointi ja kiitollisuusharjoitukset
Vierailija kirjoitti:
Jätä menkat pitämättä. Yhdistelmäehköisypillereitä voi syödä 3-4kk putkeen, jolloin kivuliaat menkat voi välttää.
Ei millään muotoa terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panadol forte 1000mg ja Burana 400mg max 4 kertaa vrk.
Mikä järki vetää tulehduskipulääkkeitä lihaskrampin aiheuttamaan kipuun?
Kramppi pitää saada pois ja lihakset rentoutumaan . Kokeile perskindol-voidetta. Lääkkeetön kipuvoide.
Ibuprofeeni vähentää prostaglandiinia joka aiheuttaa kohdun supistelua, eli kipua.
Parasetamolilla ei ole tätä vaikutusta.
Itse olen myös vähän saanut apua ladivasta(vadelmanlehtiuute). Sen pitäisi myös rentouttaa kohtua.
Osta kyypakkaus ja kokeile pienellä annoksella. Pari päivää voit syödä huoleti. Minulla auttaa. On kyllä endo ja adenomyoosi kohdussa.
Panacod 500/30 mg.Aluksi voi olla väsymystä.Lääkkeestä voi tulla vähän huumaantunut olo mutta kipu kyllä lähtee pois.
Liikunta! Ei tarvitse olla mitään rehkimistä riittää ihan kävelytkin. Itsellä ei kipuja nykyisin ole muuta kuin menkka migreeni.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta! Ei tarvitse olla mitään rehkimistä riittää ihan kävelytkin. Itsellä ei kipuja nykyisin ole muuta kuin menkka migreeni.
Mulla ainakin liikkuminen pahentaa kipua.
Pyöräilin kerran 6 km kuukautiskivuissa. Oli aivan helvetin huono olo. Kuin puukko olisi ollut alavatsassa.
Olo parani heti kun pääsin kotiin omaan sänkyyn makaamaan sikiöasentoon.
Joskus olen kesken salitreenin joutunut lähtemään kotiin lepäämään.
Alavatsan lisäksi myös alaselkä tulee itsellä kipeäksi ja tässä tilanteessa on vain parempi painua petiin kippuralle.
Vierailija kirjoitti:
Pelkällä Buranalla tai Panadolilla yksinään en pärjää. Nytkin olen vuoteessa ja jo hengittäminen on hiukan tuskaa.
ap
Sanoit lääkärin selvittäneen syyn. Eikö hän määrännyt kunnollisia kipulääkkeitä, niitä kyllä löytyy.
Minulla on lääkärin määräämä Miranax 👍. Lääkkeen lisäksi auttaa lämpö. Lämmitetty kauratyyny tai sähkötyyny alavatsalle.
Vierailija kirjoitti:
Reseptivapaana Pronaxen. Se on tiskin alla ja paketin saa vain kuuntelemalla farmaseutin luennon lääkkeen käytöstä. Reseptillä edullisempaa, eli jos toteat sopivaksi, kannattaa pyytää resepti. Näiden kanssa ei saa käyttää muita tulehduskipulääkkeitä. Kannattaa ottaa ensimmäinen heti kun kuukautiset on alkamassa, siihen ensimmäiseen vihlaisuun.
Minula myös ISO suositus Pronaxenille! Sain itse sen reseptinä, kun kierukka+polyyppileikkaus yhdessä aiheutti 6kk ajaksi aivan järkyttävät kivut. Sitä ennen olin kärsinyt jo hirveistä kuukautiskivuista vuosikymmeniä, eikä niihin tosiaan auttaneet Burana+Panadol kombot. Pronaxen on ollut ainoa, mikä auttoi ja auttaa, ja vaikutus kesti pitkään.
Kysyin myös työterveydestä, että paljonko särkylääkkeitä saa ottaa vuorokaudessa ilman yliannostusvaaraa ennen kuin vaihdettiin Burana ja Panadol Pronaxeniin. Ohjeistus oli, että Burana 800mg 1 tabletti 4 kertaa päivässä, Panadol 1g 1 tabletti 4 kertaa päivässä 2-3 vuorokautta putkeen. Sen jälkeen molempia saa ottaa 1 tabletin 3 kertaa päivässä.
Mutta, Pronaxenilla pääsee tuostakin rumbasta ja rahanmenosta eroon!
Hysterectomy, adoptoi se karvavauva vaan ihan suosiolla.
Burana. Panadolilla ei oo mulla mitään vaikutusta.
Saako ehdottaa hormonikierukkaa?
Minulla meni useampi kuukausi sen laitosta, mutta menkat hävisivät ja kivut siinä samalla. Etukäteen pelkäsin tuota kierukkaa tosi paljon, mutta on ollut tosi toimiva.
Anemian korjaaminen auttoi. Ferritiini kun saatiin nostettua olo parani kaikin puolin. Vuoto väheni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla toimii Miranax, aikoinaan gastroenterologi on sen reseptin mulle kirjoittanut. Sitä ennen kärvistelin Buranan voimin.
Miranax auttaa myös mulla.
Vierailija kirjoitti:
Panacod 500/30 mg.Aluksi voi olla väsymystä.Lääkkeestä voi tulla vähän huumaantunut olo mutta kipu kyllä lähtee pois.
Tämä vie kyllä kivut mutta lääkärit ovat nihkeitä määräämään.
Clotam.