Kuukautiskivut, mikä on tehokkain lääke?
Otin 4h sitten Panadolin ja 30min sitten Buranan ja edelleen olen kipeä, aivan helkkarin kipeä.
Mikä lääkitys sinulla on auttanut parhaiten? (Syy on selvitetty lääkärissä, älä huoli)
Kommentit (61)
Maito tuotteiden käytön lopettaminen lopetti 90% järkyttävistä kuukautis kivuista.
Lihaskipuvoidetta / lihasrelaksanttivoidetta koko vatsa ja alaselkä . Toimii.
Panadol forte 1000mg ja Burana 400mg max 4 kertaa vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reseptivapaana Pronaxen. Se on tiskin alla ja paketin saa vain kuuntelemalla farmaseutin luennon lääkkeen käytöstä. Reseptillä edullisempaa, eli jos toteat sopivaksi, kannattaa pyytää resepti. Näiden kanssa ei saa käyttää muita tulehduskipulääkkeitä. Kannattaa ottaa ensimmäinen heti kun kuukautiset on alkamassa, siihen ensimmäiseen vihlaisuun.
Joillakin ei auta edes tämä. Paitsi toisen lääkkeen kanssa (kramppeja poistava) ja tehon alkamiseen kuluu yli 40 min. Jos tehoaa jollekin onneksi olkoon. Se on kipuun, ei poista krappeja ihan kaikilta.
Krampit on lihaskramppeja. Lihasvoiteet auttaa. Esim. Perskindol
Mulle määrätty menkkakipuihin Burana800, Miranax, Clotam ja ketorin100.
Paras on ketorin ( auttaa yön yli ja kauiten), seuraavaksi burana (auttaa nopsaa, mutta teho loppuu liian pian), sitten miranax (pahimman terän vie, mutta jomotus jää), Clotam ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki vetää tulehduskipulääkkeitä lihaskrampin aiheuttamaan kipuun?
Kramppi pitää saada pois ja lihakset rentoutumaan . Kokeile perskindol-voidetta. Lääkkeetön kipuvoide.
Vierailija kirjoitti:
Paras on ketorin ( auttaa yön yli ja kauiten), seuraavaksi burana (auttaa nopsaa, mutta teho loppuu liian pian), sitten miranax (pahimman terän vie, mutta jomotus jää), Clotam ei tee mitään.
Semmoinen cocktail kerran kuussa. Ootko kokeillut kipuvoiteita? Tiikeribalsami, perskindol, tms lihasjumien rentoutukseen tarkoitettu voide /kipuvoide.
E-pillerien käyttäjällä pienemmät vatsakivut mutta sen sijaan voi tulla päänsäryt.
Ibusal auttaa ja keventää myös vuotoa.
Itsellä ainut lääke, joka tehonnut on reseptillä saata Orudis. Panadolit ja Buranat yhtä hyödyllisiä kuin karkkia söisi.
En tiedä ei ole kokemusta kuukautiskivuista, että olisi tarvinnut tähän lääkitystä miettiä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ei ole kokemusta kuukautiskivuista, että olisi tarvinnut tähän lääkitystä miettiä.
Hirmu hyödyllinen vastaus......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras on ketorin ( auttaa yön yli ja kauiten), seuraavaksi burana (auttaa nopsaa, mutta teho loppuu liian pian), sitten miranax (pahimman terän vie, mutta jomotus jää), Clotam ei tee mitään.Semmoinen cocktail kerran kuussa. Ootko kokeillut kipuvoiteita? Tiikeribalsami, perskindol, tms lihasjumien rentoutukseen tarkoitettu voide /kipuvoide.
Ei auta mitkään voiteet kuukautiskipuihin. Tulehduskipulääke vähentää vuodon määrää ja itsellä myös poistaa kivun kokonaan.
t. eri
Jou kertoi, että paneskelu auttoi kramppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki vetää tulehduskipulääkkeitä lihaskrampin aiheuttamaan kipuun?
Kramppi pitää saada pois ja lihakset rentoutumaan . Kokeile perskindol-voidetta. Lääkkeetön kipuvoide.
Se järki, että lääke auttaa kipuun. Ette te miehet ymmärrä, mitä on kuukautiskivut.
t. eri
Ibuprofeeni ( Burana, Ibumax , jne) 800 mg, siis kaksi 400 mg tabl.
Burana auttoi minulla parhaiten, mutta ongelmana oli, että sitä piti syödä kuin leipää monta vuotta, kun oli pitkät kivuliaat menkat. Nyt jos otan Buranan, tulen todella kipeäksi, närästyksestä ripuliin kaikki vaivat ja tämä vasta 2-3 päivää lääkkeen jälkeen. En tiedä mitä se on elimistölleni tehnyt, en haluakaan tietää. Lääkärit kyllä tietävät tulehduskipulääkkeiden vaarat, mutta silti niitä vain markkinoidaan. Joskin menkat olivat yksi h*lvetti, että en tiedä mitä olisin ilmankaan tehnyt. Caprilon auttoi vähentämään vuotoa ja e-pillerit ylipäänsä hillitsivät niitä myös. Liikunnan merkityksen huomasin myös. Jos olin aiempina viikkoina liikkunut enemmän, menkat olivat helpommat.
Joillakin ei auta edes tämä. Paitsi toisen lääkkeen kanssa (kramppeja poistava) ja tehon alkamiseen kuluu yli 40 min. Jos tehoaa jollekin onneksi olkoon. Se on kipuun, ei poista krappeja ihan kaikilta.