Mitä pääsiäinen merkitsee sinulle?
Kommentit (62)
Pitkä viikonloppu, mökkeily perheen kanssa, hyvää ruokaa, kevään aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riemukasta jeesuksen kidutuksen vuosipäivää.
Niin, kristinusko perustuu tuohon kuoliaaksi kiduttamiseen. Siitä on siis iloittava.
Syntien anteeksisaaminen ei ollut mahdollista ilman tuota hirvittävää Golgatan tilannetta. Ei se ollut helppoa Jeesuksellekaan, Hän olisi halunnut väistää sen mutta suostui Isän tahtoon.
Onneksi Jeesus ei jäänyt ristille eikä hautaan. Koska Hän oli synnitön, ei *uolema voinut pitää Häntä. Pyhä Henki herätti Hänet ja Hän nousi myöhemmin taivaaseen valmistamaan kaikille Häneen turvaaville paikkaa Isän kodissa.
Paria ylimääräistä vapaapäivää. Olen ateisti enkä kuulu kirkkoon.
Pääsiäistä en ole koskaan viettänyt mitenkään erityisesti. Tänä vuonna en ostanut edes suklaata. Narsisseja ehkä ostan huomenna.
Nykyaikaiset uskonnot ovat pelkkää tietämättömyyttä:
"Minä olen kiivas Jumala, palvo ainoastaan minua, älä muita. Jos et tee niin, tuhoan sinut, joudut ikuiseen helvettiin. Ja ihmiset palvovat pelosta.
Missä on rakkaus? Ei ole lainkaan rakkautta.
Pitkä tylsä viikonloppu. Lapsesta asti olen inhonnut kun kaikki kiinni eikä telkkaristakaan tule mitään katsottavaa.
Juhlistan sitä että xp:stä päästiin eroon. vielä kun tehtäis sama sitä muisteleville hihhuleille
Ei mitään. En ole kristitystä perheestä, joten pääsiäinen ei lapsuudessakaan näkynyt elämässä millään tavalla. Ihan kiva kuitenkin, että saa pitkän viikonlopun vapaata opinnoista.
Pääsiäinen ei muuta minun päivärytmiä mitenkään, teen töitä kuten aina muutenkin, syön ihan tavallisia ruokia, sisarusteni lapsille olen kyllä ostanut suklaamunia yllätyksineen. En vietä pääsiäistä.
Neljän päivän vapaata töistä ja tappavaa tylsyyttä
Saan loukkaantua kaikkien mummojen puolesta, joita Pirkka Pekka Petelius törkeästi stereotypioi instagramissaan.
Selvästi anteeksipyynnön paikka.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäinen on mulle ainut pyhä, jota vietän. Kristikunnan suurin juhla, sen ydin.
Samoin täällä. Pääsiäinen tärkeämpi kuin joulu.
Pääsiäinen tarkoittaa minulle vain normaalia pidempää viikonloppua, en vietä pääsiäistä millään tapaa. En oikeastaan vietä mitään juhlapyhää millään tapaa, joulua lapsena juhlin kun sai lahoja mutta aikuisena en siitä välitä enää.
M33
"Kristittynä (myös pakanalliset juuret tuntien ja niistä kiinostuneena)".
Niin. Sitten on vielä edistyksellisiäkin kristittyjä olemassa. Hyvää.