Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalilla käynti antakaa vinkkejä pullukalle

Vierailija
05.04.2023 |

Olen siis pullukka ja kiinnostaisi aloittaa uusi liikuntaharrastus, vaikka se sali. Mua nolottaa jo nyt se että kaikki tulee katsomaan mua siellä teknisissä urheiluvaatteista. Vinkkejä?

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen treenannut vuodesta -99 ja parhaiksi saleiksi olen todennut sellaiset yksityiset, joissa käy isoja karpaaseja treenaamassa. Siellä saa olla ihan omissa oloissaan, kukaan ei ole kiinnostunut kuinka treenaat ja miltä näytät ja ilmapiiri on rento. 

Kannattaa ottaa pt:ltä muutama tunti, jolloin hän tekee ohjelman ja näyttää liikeradat. Muuten saatat pahimmassa tapauksessa rikkoa itsesi tai teet liikkeitä niin, että ne menee ihan harakoille. Ruokavalio kuntoon: paljon kasviksia, lisäksi kanaa/jauhelihaa/tms muu proteiinin lähde ja lisäksi riisiä/pastaa/perunaa/bataattia. Ihan perus kotiruokaa, sillä pärjää. Jos haluaa vielä tehostaa rasvanpolttoa niin tekisin 1-2 tunnin kävelylenkkiä salitreenin lisäksi viikkoon. Itse treenaan 5 kertaa viikossa mutta aloittelijalle riittää 2-3 kertaa ihan hyvin. 

Mukavia treenejä!

Vierailija
22/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu hoikentaa paremmin, ainakin täällä melkein kaikille on jäänyt hirveä hyppyripeppu kaikesta treenaamisesta huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksu hoikentaa paremmin, ainakin täällä melkein kaikille on jäänyt hirveä hyppyripeppu kaikesta treenaamisesta huolimatta.

No siinäpä oli taas älynväläys päästetty ilmoille. Jos haluat lättänän pepun niin siitä vaan, juokse pois

Vierailija
24/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sali ei saa sinua laihtumaan, usein päin vastoin. Mutta voimaharjoittelun, kestänävyysharjoittelun ja järkevän ruokavalion yhdistelmä parantaa kyllä kuntoasi. Älä riko tseäsi, pienet muutokset toimii parhaiten.

Vierailija
25/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin moni väittää, lihaskuntotreeni on laihduttajalle ekstratärkeää!

Lihakset kuluttavat enemmän energiaa, joten tulevan painonhallinnan kannalta on hyvä että on vähän enemmän lihasmassaa. Lisäksi erityisesti miehille se on hyvä tapa lähteä liikkeelle, koska tuloksia näkyy aika nopeasti.

Tsemppiä siis AP:lle.!

Aroille liikkujille suosittelen kuntosaleja, jotka ei kuulu isoon ketjuun ja sijaitsevat mieluiten kaupunkien keskusta-alueiden ulkopuolella.

Vierailija
26/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka katsoisikin. Kertoo minusta enemmän siitä "katsojasta" kuin sinusta. Hatunnosto jos tiedostaa ettei ylipaino ole positiivinen asia ja koittaa tehdä asialle jotain, veikkaan että suurin osa "saliporukasta" ajattelee näin.

Vierailija
27/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen vaate on hyvä kun hiki ei tunnu eikä vaate liimaudu ihoon kiinni ja näitä on ihan kainenlaisia siis löysempiäkin ja alkuun ostaisin väljemmät.

Saleilla saa ainakin yhden tunnin opastuksen ilmaiseksi laitteisiin, jos pystyt niin maksa esim 5krt treineri joka tekee pari ohjelmaa sulle ja näyttää liikkeet oikein.

Itse keskityn vain omaan treeniin enkä edes huomaa jos joku tarkkailee, treeni on tehokkaampikin kun fokus on vaan siinä. Tsemppiä.

Vierailija
28/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä lähteä salille, koska se on vain laihojen ja kovakuntoisten ihmisten paikka. Et tule koskaan pärjäämään siellä

Mikäs läskilaiskuri se siellä inisee? Sali on kaikille ja kaikenkuntoisille. Siellä on nuoria ja vanhuksia, laihoja ja lihavia, urheilijoita ja omaksi ilokseen jumppaajia.

Rohkeasti vain ap salille. Ei siellä kukaan ketään katso kuin korkeintaan siltä varalta, ettei törmää kävellessä tai mikä laite on vapaana. Itse kuuntelen samalla äänikirjaa ja ei kyllä kiinnosta sekuntiakaan minkä näköisiä tai tasoisia muut siellä on.

Jos ap sinulla on vaikea aloittaa, niin voit tehdä vaikka niin, että käyt vain pyörähtämässä muutaman kerran, sitten lisäät laitteita ja liikkeitä käyntiisi. Kunhan vain aloitat jostain, niin sekin on tyhjää parempi. Tsemppiä!

Vierailija
29/207 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siellä meitä muitakin pullukoita. Kunnan saleilla käy niitä ihan

tavallisia matti ja maijameikäläisiä. Älä rasita itseäsi liikaa alussa, vaan

tutki rauhassa sinulle sopivia painoja ja laitteita. Tärkeää on aloittaa

rauhallisesti, ettei tule kramppeja.

Vierailija
30/207 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pullukka ap:lla hauska ongelma :D nauretaan pullukka aplle :D:D

Vierailija
31/207 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kunnassani ainakin uimahallin yhteydessä on "vähän matalamman kynnyksen" kuntosali missä käynti on edullista ja missä käy kaiken näköisiä, kokoisia ja ikäisiä ihmisiä eikä siellä kukaan ainakaan avoimesti tuijota kenenkään vartaloa. Itse aloitin käymään uimahallin kuntosalilla kaupungin liikuntatoimen järjestämän kurssin kautta. Nämä kunnallisen kuntosalin kurssit pidetään yleensä virka-aikana joten työssä käyvien on ehkä vähän vaikea niihin osallistua. Yksityisillä kuntosaleilla kokemusteni mukaan saattaa käydä enemmän näitä tällättyjä huippuvetimissä liikkuvia vartalon muokkaaja, joista jotkut saattavat kyllä katsoa pitkin nenän vartta tällaisia taviskuntoilijoita, mutta tarvitseeko heidän katseista niin välittää?

Vierailija
32/207 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa kunnassani ainakin uimahallin yhteydessä on "vähän matalamman kynnyksen" kuntosali missä käynti on edullista ja missä käy kaiken näköisiä, kokoisia ja ikäisiä ihmisiä eikä siellä kukaan ainakaan avoimesti tuijota kenenkään vartaloa. Itse aloitin käymään uimahallin kuntosalilla kaupungin liikuntatoimen järjestämän kurssin kautta. Nämä kunnallisen kuntosalin kurssit pidetään yleensä virka-aikana joten työssä käyvien on ehkä vähän vaikea niihin osallistua. Yksityisillä kuntosaleilla kokemusteni mukaan saattaa käydä enemmän näitä tällättyjä huippuvetimissä liikkuvia vartalon muokkaaja, joista jotkut saattavat kyllä katsoa pitkin nenän vartta tällaisia taviskuntoilijoita, mutta tarvitseeko heidän katseista niin välittää?

Meillä on myös tuollainen mutta kaikki kovat treenaajat on ottaneet sen haltuun niin siellä on tarkka hierarkia

Vierailija
33/207 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös tuollainen mutta kaikki kovat treenaajat on ottaneet sen haltuun niin siellä on tarkka hierarkia

Minä käyn nykyään uimahallin kuntosalilla puolilta päivin ja silloin siellä käy paljon eläkeläisiä, mutta myös vähän nuorempaa porukkaa ilmeisesti vuorotyöläisiä tai työttömiä. Toisilla on kovempi treenitahti kuin toisilla, mutta jokainen voi ja saa treenata omaan tahtiin ja niin kuin itse haluaa, joskus jollekin laitteelle voi joutua hetken aikaa jonottamaan. Olen joskus jopa uskaltautunut kysymään neuvoa tällaisilta selvästi taitavilta kuntosalilla kävijöiltä ja auliisti ovat antaneet ohjeita ja ihan kädestä pitäen opastaneetkin. Isojen painojen nostajille kaupungissa on toinen kuntosali.

Vierailija
34/207 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullukka ap :D

Vierailija
35/207 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei taida olla paljon muuta elämää kuin kommentoida Vauva-palstalla?

Vierailija
36/207 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei oo pakko laittaa tiukkoja teknisiä vaatteita? ellet tietenkin halua kuitenkin huomiota kuten kaikki muutkin naiset.

Jos haluan huomiota salilla pukeudun pellen asuun. Ne tekniset  salivaatteet on just tarkoitettu siellä salilla käytettäväksi höhlä.

Vierailija
37/207 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipidekampanjointi jatkuu

Vierailija
38/207 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi pysyä poissa saleilta. Ne ovat vain kovakuntoisille.

Vierailija
39/207 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit aloittaa käymällä kävelylenkeillä.

Vierailija
40/207 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hyvä kuntosaliohjelma aloittelijalle (pullukalle)? ap

Se riippuu ihan siitä mitä tavoittelet salilla. Laihtumista, lihasta, voimaa, kestävyyttä? Kaikkia yhdessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi