Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimi entisissä mitoissaan 3 vkoa synnytyksestä.ev

Vierailija
28.11.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ottakaapa mammat kolmen viikon lymfakuuri niin katsotaan sitten kuka on " palautunut" synnytyksestä ja kuka ei!

p.s. luulin että palautuminen on jotain ihan muuta kuin kuinka pian saa muotonsa entiselleen.

Vierailija
22/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin jo synnytystä seuraavana päivänä täysin omissa mitoissa niin painon kuin mahan litteydenkin puolesta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen nyt, kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa jo omissa mitoissani! en ymmärrä miten tämä on mahdollista, neuvolassakin ollaan ihan ihmeissään mun sikspäkistä.

Vierailija
24/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa joo....

palautuminen ei todellakaan tarkoita mittoja, vaan esim kohdun supistumista, jälkivuodon loppumista, hormonitoiminnan normalisoitumista jne.

Vierailija
25/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea teille....

terkuin mamma , joka vielä kaksi vuotta synnytyksen jälkeen omaa pömpön

Vierailija
26/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen raskautta olin timmissä kunnossa. Painoin 54kg, raskauden lopussa 64kg, synnytyksen jälkeen painoin 57kg. Mutta mahan palautumisessa kesti ainakin 2kk:tta ja ei siitä koskaan ole mitään litteää enää tullut. Nyt olen vielä lihonut monta kiloa :( Luulen että tuo pömppömaha jää vaikka laihduttaisinkin.

Vierailija
27/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se vatsakin kutistuu jo laitoksella muutamassa päivässä, joillakin se vie kuukausia. Eikä siihen pysty paljoakaan itse vaikuttamaan joten on muuten harvinaisen typerä pätemisen aihe tuo mahan normaalimittoihin palaaminen

Vierailija
28/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on yhdestä raskaudesta kroppa pilalla, nahka roikkuu jne... Toinen tekee neljäkin lasta ja kroppa sama kuin teini tytöllä, hoikka ja iho tiukka...

Itse kuulun suht onnellisiin. Ekasta lapsesta olin jo sairaalasta kotiin lähtiessä maha littana ja kilot jäi synnytykseen (50kg ennen raskautta, 59kg ennen synnytystä ja 50kg synnytyksen jälkeen)

Toisessa raskaudessa myös tuli 9-10kg ja kaikki jäi synnytyspöydälle, mutta masun palautuminen littanaksi vei hiukan pidemmän ajan ehkä noin 2viikkoa, iho jäi hieman löysemmäksi, muttei tosiaan roiku tai muuta eikä ole arpia, mutta itse huomaan sen kimmoisuuden hieman vähentyneen. Osa syy varmaan sillä, että toinen raskaus ja osa syy siinä, että toka vauva oli 4,5kg.

Mutta geeneissä tosiaan pitkälti tuo palautuminen, toki siihen vaikuttaa paljon myös se, että montako kiloa raskauden aikana kertyy...On eroa palautua jos kiloja tulee 10kg kuin 30 kg....

Vierailija
29/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisille oppimis- ja käytöshäiriöille. Eli parempi vaikka lihoa reilusti kuin että paino nousee vain hiukkasen, siis lapsen kannalta parempi. Juuri hiljattainkin kerrottiin näistä tutkimuksita lehdissä.

Vierailija
30/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkaan että vähän ja siitä seurauksena suorana pienikokoinen vauva. Meniköhän näin? Oliko vauva pieni?

Vierailija
31/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitön lihominen raskausaikan ei ole terveellistä, normaalipainossa pysyminen taas on. Tarkoittaa siis että se paino mitä tulee vauvasta, istukasta, lapsivedestä yms sekä muutama, alle 5kg rasvaa on ok, mutta 15 kiloa lisää _rasvaa_ raskausaikana ja siihen päälle vauva, istukka, turvotus jne eli 20-30kg lisää painoa, ei hyvä.

Jos painoa ei tule raskausaikana lihomisena vaan vain vauvan, lapsiveden ja muun välttämättömän seurauksena, muutama päivä tai viikko synnytyksestä vartalo on periaatteessa entisissä mitoissa, ja siinä ei ole mitään vikaa.

Turvotus tietysti on asia erikseen koska silloin on kyse kudoksiin kertyneestä nesteestä eikä se siis ole varsinaista lihomista, mutta järjettömän rasvakerroksen kerääminen ei ole koskaan terveellistä kenellekään. Ei edes raskaana olevalle

Vierailija:

erilaisille oppimis- ja käytöshäiriöille. Eli parempi vaikka lihoa reilusti kuin että paino nousee vain hiukkasen, siis lapsen kannalta parempi. Juuri hiljattainkin kerrottiin näistä tutkimuksita lehdissä.

Vierailija
32/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainoiselle 13-15kg.

Ylipainoisellekin suositellaan että tulisi painoa, 7-9kg. Ylipainoinenkaan ei siis saisi laihtua, tosin sairaalloisen ylipainoiset lienee eriasia, mutta eihän se hyväksi ole jos rasvan sulaessa lähtee niihin keräytyneet ympäristömyrkyt liikkeelle myös vauvan kehittyvään elimistöön.

Mielestäni nämä on ihan ok suositukset.

Vierailija
33/33 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha tietty oli löllö ja pömppö ja veltto, mutta muuten olin tosi hoikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä