Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko asua paikkakunnalla, jossa elit lapsuutesi?

Vierailija
04.04.2023 |

Perustele

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun täällä edelleen. Pieni paikka, pienet piirit ja ihmiset tietää toisten asiat ja niin edelleen, mutta tiedättekö mitä? Siitä ei tarvitse välittää. En mä tiedä, mitä musta puhutaan, eikä kiinnosta. Käyn töissä, kaupassa, kirjastossa. Asun korvessa koirani kanssa, introvertin unelma. Tapaan vanhempiani ja joskus tätiäni. Täti on älyttömän utelias ja puhuu taukoamatta, mutta hänen jutut päästän toisesta sisään ja toisesta ulos. Isäni on äkäinen vanhus ja haastaa ajoittain riitaa, mutta poistun paikalta enkä lähde tyhjään draamaan mukaan.

Elämäni maaseudulla on mulle mukavaa.

Vierailija
42/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti voisin. Haluaisin ostaa vanhempieni talon, mutta yksin en ikävä kyllä pysty. Olen kurkkuani myöten täynnä kaupunkia, meteliä, ihmisiä, likaa, autoja. Kaikkialla harmaata ja synkkää, etenkin talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän mä asun. Asun noin kilometrin päässä lapsuudenkodista. Kävin välillä opiskelemassa muualla, mutta kyllä tämä on mun koti. 

Vierailija
44/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Asunkin. Olen asunut myös pariin otteeseen muissakin paikoissa useita vuosia. Täällä on kaikki mitä tarvitsen.

Vierailija
45/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmessa niistä joo, yhdessä en.

Tämä yksi on pieni sisäänpäin kääntynyt eteläsuomalainen pikkukunta nimeltä Padasjoki.

Padasjoki on hyvä kunta elää. Eipä tänne kaivataan mitään kaupunkilaisia elvistelemään. Täällä osataan kyllä näyttää kuka on mistäkin ja mihin kuuluu.

Meidän suku on padasjokelaisia vuosisatojen ajalta ja ylpeitä siitä. Parempi vaan ettei muut tuppaa tänne kun ei tänne kuulu.

Vierailija
46/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilaiset:

"En voisi koskaan asua pienellä kylällä kaikki tietää kaikkien asia"

samaan aikaan asuvat vieriviereen niin että näkevät ikkunastaan naapurin olohuoneeseen.

Sillä erolla, että vaikka näkisin, niin ei kiinnosta enkä tiedä tyyppien nimiäkään. Joo, enkä ole sitten kylillä kertomassa juttuja eteenpäin.

Kaveri asuu pienellä paikkakunnalla ha siellä tuttavat soittelevat hänen miehelleen, jos kaverin auto on "oudossa" paikassa parkissa. Suhteellinen ahdistavaa.

Vierailija
47/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koska se on Suomen paras kaupunki (ainakin minulle).

Vierailija
48/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä enää

Vierailija
49/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni asuu noin 3000 asukkaan paikkakunnan sivukylässä.

Olin viime talvena hoitamassa heidän lapsiaan ja olin jättänyt mieheni auton heidän pihaansa. Aamupäivän aikana veljelleni oli soittanut neljä eri ihmistä kertoakseen, että heidän pihassaan oli joku outo auto ja pihassaan kuulemma työnteli rattaita joku outo tyyppi.

Vierailija
50/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä yksi on pieni sisäänpäin kääntynyt eteläsuomalainen pikkukunta nimeltä Padasjoki.

Padasjoki on hyvä kunta elää. Eipä tänne kaivataan mitään kaupunkilaisia elvistelemään. Täällä osataan kyllä näyttää kuka on mistäkin ja mihin kuuluu.

Meidän suku on padasjokelaisia vuosisatojen ajalta ja ylpeitä siitä. Parempi vaan ettei muut tuppaa tänne kun ei tänne kuulu.

Tässä voi olla syy, miksi siellä ei haluta asua.

Vierailija
51/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, minä en edes tiedä missä joku Padasjoki on. Tyrmäyksesi oli niin täydellinen, ettei edes tee mieli ottaa selvää.

T. Helsinkiläinen

Vierailija
52/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 2000 asukkaan pikkukylällä asuminen ei ole ollenkaan minun juttuni. Varsinkaan, kun siellä ei ole nykyisin mitään muita palveluita kuin K-market, ABC ja kaljakuppila. 

Itse asun saman kokoluokan kunnassa ja täällä ei ole kun tuo kauppa, ei edes yhtä räkälää saati baaria/pubia

Vierailija
53/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkilaiset:

"En voisi koskaan asua pienellä kylällä kaikki tietää kaikkien asia"

samaan aikaan asuvat vieriviereen niin että näkevät ikkunastaan naapurin olohuoneeseen.

Kaupunkilaisilla on niin paljon muuta tekemistä ja sisältöä elämässä ettei naapurin kotiin tuijottelu kiinnosta. Eikä naapureiden asiat kiinnosta. Vois sulla mennä pää pyörälle. Vai että olkkariin tuijotellaan kaupungissa :D

Vierailija
54/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitte te ootte kaikki sisaruksia :D

Vierailija
55/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun, noin 100 km pääkaupungista joten miksipä en asuisi?

Vierailija
56/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin, Jalasjärvi on mulle hyvin rakas.

Vierailija
57/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se sisäsiittoisuus kyllä näkyy.

Padasjoen nuijasota on Padasjoen tunnetuin juttu ja padasjokelaisittain toki vielä melko tuore asia. Mitään oleellista ei siellä ole tapahtunut tai muuttunut nuijasodan ja nykyhetken välillä. Meno on sen mukaista.

Vierailija
58/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan! Monen maailmalla käydyn mutkan kautta ja kymmenen vuoden poissaolon jälkeen. Heti kun esikoinen ilmoitti tulostaan niin miehen kanssa pakattiin elämä ja muutettiin takaisin kotikaupunkiin. Molempien vanhemmat asuvat täällä ja tuntui hyvältä palata siinä vaiheessa

Vierailija
59/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asuin siellä 40 vuotta ja kyllästyin paikkaan totaalisesti. Olisin halunnut muuttaa jo aiemmin, mutta en aiemmin tiennyt minne haluaisin. Ihmiselle tekee hyvää muuttaa maisemaa ja työtään välillä, ettei ihan paadu paikalleen. Voi käydä niin, ettei osaa lähteä yhtään mihinkään ja kaikki pysyy täysin samana eläkeikään ja kuolemaansa asti. Tylsää.

Vierailija
60/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa, joo.