Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko asua paikkakunnalla, jossa elit lapsuutesi?

Vierailija
04.04.2023 |

Perustele

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut lapsuutta 7 paikkakunnalla, joten...

Mikään noista paikoista ei ollut hyvä. En kaipaa takaisin.

T: tuntematon

Vierailija
2/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, kaipaan nytkin sinne takaisin. Mutta sieltä ei löydy töitä tai opiskelupaikkaa. Niin eipä toistaiseksi ole paluuta. Ehkä sitten vanhempana, jos eläkkeelle asti pysyn hengissä (todennäköisesti en..).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Koska paikkakunta on hirveä junttila. Sielua särkisi asua sellaisen sakin keskellä. Eikä siellä ole kauniita luontokohteita tai muutenkaan mitään tekemistä. Ihmiset tuijottavat jalankulkijoita ajaessaan ohi autolla. 

Vierailija
4/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa. En ikinä. Perustelu löytyikin jo tuossa kun kerroin kaupungin nimen. 

Vierailija
5/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta mieluummin asun nykyisellä itse valitsemallani paikkakunnalla. Lapsuuden paikkakunnallani on kyllä kaikki hyvän elämän edellytykset, ainoa vika on että se on kaupunki, tykkään enemmän maalaiselämästä. 

Vierailija
6/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Todella pieni paikkakunta ja väkiluku pienenee koko ajan ja vähäkin väki ikääntyy. Ei työpaikkoja eikä juurikaan enää palveluja. Hyvin rajoittuneet mielipiteet ja toisten asiat tiedetään tai ainakin ne kerrotaan miten itse kuvitellaan kiireesti jokaiselle eteenpäin. Kesällä muutamaksi kuukaudeksi herää vielä vähän eloon mutta se ei enää riitä että mikään saisi palaamaan.

Vierailija
7/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaunis paikka se on, mutta en halua enää koskaan asua niin pienessä kylässä.

Vierailija
8/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska Ähtäri.

Vierailija
9/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. Käyn kyllä keskimäärin kerran vuoteen kyläilemässä. Tuttavat ja kaverit muilla suunnilla.

Vierailija
10/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2000 asukkaan pikkukylällä asuminen ei ole ollenkaan minun juttuni. Varsinkaan, kun siellä ei ole nykyisin mitään muita palveluita kuin K-market, ABC ja kaljakuppila. 

Vierailija
11/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Saman tien kun palaisin kaikki tietäisivät kenen tyttöjä sitä ollaan, ja siitähän se sitten jatkuisi hamaan tappiin.

Ja mitähän töitä siellä olisi? Ei mitään. Yksi kuppila, yksi kauppa. Ei kiitos. Edes kirjastoa ei taida enää olla.

Vierailija
12/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnan puolesta kyllä, mutta ei siellä ole oikein mitään työmahdollisuuksia. Oulaisissa.

Vierailija
13/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin asua. Se on hyvin pieni paikkakunta. Siellä on ihana luonto, kaunista järvimaisemaa. Asun toisella pienellä paikkakunnalla reilun tunnin ajomatkan päässä, ehkä vielä joskus muutankin takaisin "kotiin".

Vierailija
14/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kyseiseen paikkaan liittyy liikaa kipeitä muistoja. Niin kyllä tähän nykyiseenkin.

Vierailija
15/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä! Äskettäin oli yläasteen luokkakokous ja suuri osa porukasta oli jäänyt paikkakunnalle asumaan ja pakko sanoa, että sen kyllä huomasi! Pieni paikka, pienet piirit, mutta suuret jutut..

Vierailija
16/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene takaisin. Haluan elää sivistyksen keskellä enkä metsässä.

Vierailija
17/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravalta olen ja kyllä mä siellä,pystyisin asumaan ja kulkemaan töihin, mutta mieluummin pysyn täällä pk-seudulla missä asun nyt.

Vierailija
18/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin lapsuuteni Helsingin länsipuolen lähiössä ja kyllähän siellä voisi vieläkin asua. Mieluummin kuitenkin asun nykyisessä kaupungissa länsi rannikolla.

Vierailija
19/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja helposti. Olin pitkään muilla mailla ja sitten ostin vanhemmiltani kotipaikkani pienen kylän sivukulmilta. Kiva täällä on asua. Toimiva kunta ja naapurit kaukana. Molemmat positiivisia asioita.

Vierailija
20/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Savo linnassa ja syntynyt täällä. Työtön joten hyvin menee. T. Mies 46v.