Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko asua paikkakunnalla, jossa elit lapsuutesi?

Vierailija
04.04.2023 |

Perustele

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu.

Mielelläni olisin jossain muualla kuin täällä pk-seudulla.

Vaan olin paluumuuttaja tänne. Mieluusti olisin ollut muualle. En vaan tiennyt minne.

Vierailija
22/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keravalta olen ja kyllä mä siellä,pystyisin asumaan ja kulkemaan töihin, mutta mieluummin pysyn täällä pk-seudulla missä asun nyt.

Kerava on pk-seutua :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asun koko ajan. Kaupunki on kasvanut jatkuvasti ja kasvaa edelleen. Se sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella ja Helsingin keskustaan pääsen puolessa tunnissa. Ei täältä ole mitään syytä lähteä. Olisi ihan eri juttu, jos olisin jostain tuppukylästä. Silloin olisin pakostikin joutunut lähtemään lukion jälkeen muualla opiskelemaan, enkä olisi palannut.

N51

Vierailija
24/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. Täällä on koti (enkä tarkoita vanhempieni taloa, vaan sydämen tilaa). Olen kokeillut muuallakin olemista, mutta ei.

Pieni maalaispaikkakunta. Asun korvessa. Rakastan just tätä.

Vierailija
25/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja siksi täällä asunkin. Mukava paikkakunta, jossa hyvät palvelut ja riittävästi töitä. Isompi kaupunki sopivan etäisyyden päässä. 

Vierailija
26/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin kepu tuki rantojen suojelua  minultakin meinasivat ryöstää 7 tontin rakennus oikeuden - ympäristö keskus olisi maksanut n25v sisällä metsämaan hinnan.. sama kuin tammelan kunta ei vieläkään ole maksanut korvauksia luonnon puisto soista niitä jo 48v odotettu. tammelan kunnassa mikään yksityis omistus ei ole pyhää kommari meininkiä sun on mun. ei ikinä sinne jos muutat sultakin sosialisoidaan.

Vierailija
27/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa niistä joo, yhdessä en.

Tämä yksi on pieni sisäänpäin kääntynyt eteläsuomalainen pikkukunta nimeltä Padasjoki.

Vierailija
28/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Siellä on ainoastaan kiva käydä aika ajoin.

Vierailija
29/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkäpä ettei. Oulun mahdollisuudet on lähellä.

Vierailija
30/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa. Helsingissä syntynyt ja täällä asunut taas viimeiset 7 vuotta. Välillä asunut muualla Suomessa ja ulkomailla. Voin siis asua täällä, kaikki on tuttua ja turvallista. Joskin mielummin asuisin esim. Turussa.

Vierailija
31/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja asunkin. Pois en haluaisi muuttaa koskaan, toisaalta myös kesämökkipaikkakunta houkuttelee, joten ei tiedä vaikka joskus muuttaisimme sinne.

Vierailija
32/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. Palasin siis vuosien jälkeen kotipaikkakunnalle takaisin, en ole katunut.

Vierailija
33/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikaalinen. Voisin vaikka mökkeillä siellä mutta en asua vakituisesti. Nykyinen kotikunta on se oikea kotini.

Vierailija
34/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti voisin ja haluaisinkin. Helsingin Etu-Töölö, ei sitä tarvitse sen enempää perustella.

Vierailija
35/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voisin, kun mulla on lapsia ja ikääkin jo 40v. Tässä välissä oli 21 vuotta, etten missään nimessä olisi voinut asua. Kyseessä pieni paikkakunta ja nyt asun pk-seudulla. Turvallisuus ja koulumaailma siellä entisellä kotipaikkakunnalla olisi kyllä parempi, että siksi lasten myötä se tuntuu mahdolliselta, mutta en kyllä todellisuudessa usko, että enää sinne muuttaisin. Ei siellä asu enää ketään mun kavereitakaan, vaan kaikki mun entiset lukiokaveritkin on melkeinpä täällä pk-seudulla nykyään.

Vierailija
36/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Liian pohjoisessa, liian kaukana lentokentältä, liian kaukana isoista kaupungeistä, liian sisäänpäinlämpiävä.

Vierailija
37/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuten, jos ei paikallinen kyläkauppias kyyläisi jokaista ostostani ja muutenkin elämistäni.

Vierailija
38/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kolmikymppisenä siltä paikkakunnalta isompaan naapurikaupunkiin, mutta jos sattuisin hyvältä paikalta löytämään asunnon, voisin palata takaisinkin. Yli 20 tuhannen asukkaan paikkakunta kumminkin joten ei liian pieni kyläpahanen.

Sen sijaan jos pitäisi muuttaa jollekin parintuhannen asukkaan pikkukylälle, se kyllä saattaisi ahdistaa, en ole milloinkaan asunut niin pienellä kylällä.

Vierailija
39/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. Alle 10000 ihmisen kylä alle 1h helsingistä.

Välillä sitä miettii muuttaisiko jonnekkin muualle, mutta minne? Yhtälailla se elämä pyörisi jossain toisaallakin.

Vierailija
40/97 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkilaiset:

"En voisi koskaan asua pienellä kylällä kaikki tietää kaikkien asia"

samaan aikaan asuvat vieriviereen niin että näkevät ikkunastaan naapurin olohuoneeseen.