Mikä myytti sekin on, että toinen nainen/mies on viaton, ei voi syyttää mistään?
Olin kuulijan roolissa keskustelussa, jossa ihminen sanoi toiselle, että muistakin, että se on aina pettäjän vika, jos lähtee likaiseen peliin mukaan. Että turhaan kuulemma yritetään vierittää syytä sille toiselle naiselle (tai miehelle). Toinen keskustelija sanoi, että niinhän se lopulta aina on. Ihan oma valinta. Jäin sanattomaksi.
Minulta on viety mies. En kerro vuotta enkä muita tunnistetietoja. Ihan tietoisesti on toinen nainen alkanut piirittää. Kuvailisin sanalla pakkomielle. Hän on tunkeutunut minun ja mieheni tyttären juhliin! Valehdellut, että äitinsä on sairas, mistä syystä pääsi väkisin itsensä tyrkyttämällä mieheni kyydillä toiseen kaupunkiin. Hän on lähettänyt minulle viestin, jonka väitti mieheni lähettäneen. Paljon, liian paljon myöhemmin kävi ilmi, että hän on samalla tai samantyyppisellä viestillä kiusannut myös erästä toista naista väittäen tämän miehen lähettäneen hänelle iskuviestin.
Miehelleni hän on itkenyt (oikeasti itkenyt), kuinka hän on yksinäinen ja minä suljen hänet kaiken sosiaalisen toiminnan ulkopuolelle ja kiusaan häntä, kun hän haluaa olla ystävällinen. Kysyin silloin mieheltäni, miksi minun pitäisi olla ystävällinen täysin vieraalle ihmiselle, joka on jäänyt valehtelemisesta kiinni. Mieheni sanoi, että olen sydämetön ihminen, eikä hän tiedä, miten minusta on tullut niin ilkeä. Osittain tästä naisesta johtui meidän riidat, joiden takia muutettiin erilleen. Minä en jaksanut pyörittää arkea ja kotia yksin ja koin, että mies ei osallistu tasavertaisesti ja sitten vielä tämä nainen koko ajan ja joka paikassa tyrkyttämässä seuraansa, manipuloimassa ja suorastaan valehtelemassa. Mieheni ei ollut käynyt terassilla kuin kerran kesässä ennen sitä ja sen yhden kesän aikana kävi ainakin 5-6 kertaa, kun se nainen houkutteli, milloin mitäkin juhlistamaan. Minä yksin kotona lasten takia.
Sen asumiseron aikana tuntui, että mies viettää yhä enemmän vapaa-aikaa sen naisen luona. Tyyliin: tule tänne syömään, tein vähän liikaa pastaa/pitsaa/risottoa. Minä sanoin, että jos vielä yhteen muutetaan, sillä naisella ei ole mitään asiaa meidän kotiin. Jokin yhteinen viikonloppureissukin niillä oli ollut ja vaikka eri huoneissa oli nukuttu, saunottu kuitenkin yhdessä, mikä minun mielestä on mauton peliliike, jos yrittää korjata välit vaimoonsa.
Kun me lopullisesti erottiin, aika pian heistä tuli pari. Sanoin miehelle, olinko oikeassa vai en, tuotahan se nainen koko ajan tavoitteli ja mieheni (ex jo silloin) väitti, että olen vainoharhainen, heidän lähentyminen tapahtui vasta eron jälkeen.
Tuollaisia ihmisiä on, joiden on pakko saada se mitä toisella on. Nythän se on vaihtanut jo uuteen uhriin, en tiedä, monesko lienee.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Jos se toinen nainen oli niihin aikoihin sinkku niin eihän se ketään pettänyt. Miehesi taas petti sinua. Simple. Ei sitä sinkkuna olla tilivelvollisia kenellekään.
Fakta on, että kukaan ei petä ketään yksinään. Se sinkku osallistuu omalla toiminnallan siihen pettämiseen ja on siten omalta osaltaan siitä myös vastuussa.
Totta kai se, joka omaa kumppaniaan pettää on enemmän syyllinen, koska hän on se varsinainen pettäjä, mutta on käsittämätöntä ajatella, että se joka pettämisen mahdollistaa ja siihen jopa osallistuu, olisi jollain tavalla täysin viaton tapahtuneeseen!
Asiat ei syyttelyllä miksikään muutu.
Kyllä se varmaan kyrsii, kun sinä et ollutkaan niin erityinen, uniikki, ihana ja rakastettu yhdelle miehelle tässä maailmassa.
Vierasta miestäkö ei tarvitse syyttää, jos suhteen nainen pettää?
Mitä petetty hyötyy siitä, että ylipäätään lähtee syyttelemään ja meuhkaamaan? Tulee vaan lisää pahaa oloa itselle, kun lähtee draamailee.
Jos puoliso pettää, se on puolison oma itsenäinen päätös. Ei toisen naisen tai petetyn puolison syy.
Kuin Sofia Belorf Aitolehden ja Stefanin suhteessa? Siinä ei kai piirittänyt mutta tunkeutui lähipiiriin ja käytti ystävyyttä hyväkseen. Tai mies käytti.
Syyttäminenhän ei sinänsä auta mitään. Moraaliton ja etiikan puutteessa oleva ihminen tuskin syyttelystä muuttuu.
Kuitenkin: rikokseen yllyttämisestä ja houkuttelusta rangaistaan kuten rikoksen tekijää. Samalla tavalla pettämiseen yms houkuttelu on saman arvoinen pettämisen kanssa. Eettinen ihminen tukee toista erityisesti silloin, kun tällä on huono hetki esim suhde rakoilee, eikä tuossa tilanteessa aiheuta omalla toiminnallaan suurempia rakoja.
Toista naista pidän pettäjänä siinä tapauksessa, että on esim. petetyn ystävä. Muuten oma puoliso yksin syyllinen. Moraalikäsityksistä voi toki olla montaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Varas on aina varas, varasti se sitten tavaraa, koiran, miehen, tai muuta.
Jos varastaa toiselta jotain, ei todellakaan ole viaton tekoonsa. Vaikka koira olisi niin hölmö että lähtee vieraan talutettavana menemään, ei se tee siitä vieraasta koiravarkaasta syytöntä. Ei todellakaan, varas on se aktiivinen toimija.
Rinnastat siis koiran mieheen, miehellä ei ole mahdollisuutta kieltäytyä ja on kuin kiltti koira joka lähtee herkkujen perään? :'D miehen kidnappaus on sitten eri asia, mutta ei silloin enää ole kyse pettämisestä.
Nuorena mulla oli pari salasuhdetta varattujen miesten kanssa ja vaikka heidän puolisot oli mulle vieraita, niin tunsin syyllisyyttä ja todellakin olen sitä mieltä, että myös mä olin syyllinen.
Nyt olen ihastunut työkaveriin ja uskon, että tunne on molemminpuolinen. Tällä miehellä on kuitenkin niin ihanan oloinen vaimo, etten ikinä antaisi hänen sotkeentua muhun ja pilata mun kaltaisella ihmisellä elämänsä. Osaan käsitellä asiaa ja tiedän, että tuolla on myös ihania sinkkumiehiä, ei mun tarvii varatun kanssa tehdä mitään. Eli jos mä en ajattelisi näin, oma käytökseni olisi erilainen tämän miehen seurassa ja hyvin todnäk ajautuisimme jotain tekemään. Liha on heikkoa, tilaisuus tekee varkaan jne.
Ei se ole mikään myytti. Parisuhteessa oleva aikuinen ihminen on täysin yksin vastuussa teoistaan ja siitä miten ne vaikuttaa puolisoon. Kukaan ei pakota aseella uhaten pettämään. Ehkä aloittajalle tulee yllätyksenä se, että puoliso pettää ihan vain sen vuoksi, koska itse haluaa pettää.
Typeryyttähän tuo on, kun varattuun sekaantuu.
Toivon, että jokainen pettämiseen osallistunut päätyy petettäväksi.
Ajatteletko tosissasi, että mies ei oikeasti halunnut pettää ja joutui katalan naisen uhriksi? 😂 Kyllä se mies on ihan itse halunnut pettää ja upottaa miekkansa tähän naiseen. Välittämättä pätkääkään parisuhteestaan tai puolisonsa tunteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierasta miestäkö ei tarvitse syyttää, jos suhteen nainen pettää?
No ei tietenkään. Parisuhteessa olevalla on vastuu omasta parisuhteestaan. Jos pettää, on yksin vastuussa. Ihan sama onko pettäjä mies tai nainen tai muu.
Minulta on viety miesEi jumalauta mitä puhetta. Sinä et omista toista ihmistä. Kukaan ei ole sinulta miestä vienyt. Mies lähti omasta tahdostaan.
Kylmää tekstiä, mutta tämä on karu totuus.
Get over it. Ei se toinen osapuoli välitä veen haileeta, mitä ajattelet. Älä sinäkään tuhlaa häneen aikaasi.
Vierailija kirjoitti:
Jos varastaa toiselta jotain, ei todellakaan ole viaton tekoonsa. Vaikka koira olisi niin hölmö että lähtee vieraan talutettavana menemään, ei se tee siitä vieraasta koiravarkaasta syytöntä. Ei todellakaan, varas on se aktiivinen toimija.
Pettäminen ei ole rikoslaissa rikos, joten mitä höpiset.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mikään myytti. Parisuhteessa oleva aikuinen ihminen on täysin yksin vastuussa teoistaan ja siitä miten ne vaikuttaa puolisoon. Kukaan ei pakota aseella uhaten pettämään. Ehkä aloittajalle tulee yllätyksenä se, että puoliso pettää ihan vain sen vuoksi, koska itse haluaa pettää.
Ajatellaan tilannetta ja ihan teoreettisesti, että henkilö haluaa pettää, mutta ei kerta kaikkiaan löydä mistään yhtään ketään kenen kanssa sen pettämisen toteuttaisi. Pettääkö se silloin? Ei taida olla mahdollista. IT TAKES TWO TO TANGO! Siis vähintään kaksi. :)