Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä myytti sekin on, että toinen nainen/mies on viaton, ei voi syyttää mistään?

Vierailija
04.04.2023 |

Olin kuulijan roolissa keskustelussa, jossa ihminen sanoi toiselle, että muistakin, että se on aina pettäjän vika, jos lähtee likaiseen peliin mukaan. Että turhaan kuulemma yritetään vierittää syytä sille toiselle naiselle (tai miehelle). Toinen keskustelija sanoi, että niinhän se lopulta aina on. Ihan oma valinta. Jäin sanattomaksi.

Minulta on viety mies. En kerro vuotta enkä muita tunnistetietoja. Ihan tietoisesti on toinen nainen alkanut piirittää. Kuvailisin sanalla pakkomielle. Hän on tunkeutunut minun ja mieheni tyttären juhliin! Valehdellut, että äitinsä on sairas, mistä syystä pääsi väkisin itsensä tyrkyttämällä mieheni kyydillä toiseen kaupunkiin. Hän on lähettänyt minulle viestin, jonka väitti mieheni lähettäneen. Paljon, liian paljon myöhemmin kävi ilmi, että hän on samalla tai samantyyppisellä viestillä kiusannut myös erästä toista naista väittäen tämän miehen lähettäneen hänelle iskuviestin.

Miehelleni hän on itkenyt (oikeasti itkenyt), kuinka hän on yksinäinen ja minä suljen hänet kaiken sosiaalisen toiminnan ulkopuolelle ja kiusaan häntä, kun hän haluaa olla ystävällinen. Kysyin silloin mieheltäni, miksi minun pitäisi olla ystävällinen täysin vieraalle ihmiselle, joka on jäänyt valehtelemisesta kiinni. Mieheni sanoi, että olen sydämetön ihminen, eikä hän tiedä, miten minusta on tullut niin ilkeä. Osittain tästä naisesta johtui meidän riidat, joiden takia muutettiin erilleen. Minä en jaksanut pyörittää arkea ja kotia yksin ja koin, että mies ei osallistu tasavertaisesti ja sitten vielä tämä nainen koko ajan ja joka paikassa tyrkyttämässä seuraansa, manipuloimassa ja suorastaan valehtelemassa. Mieheni ei ollut käynyt terassilla kuin kerran kesässä ennen sitä ja sen yhden kesän aikana kävi ainakin 5-6 kertaa, kun se nainen houkutteli, milloin mitäkin juhlistamaan. Minä yksin kotona lasten takia.

Sen asumiseron aikana tuntui, että mies viettää yhä enemmän vapaa-aikaa sen naisen luona. Tyyliin: tule tänne syömään, tein vähän liikaa pastaa/pitsaa/risottoa. Minä sanoin, että jos vielä yhteen muutetaan, sillä naisella ei ole mitään asiaa meidän kotiin. Jokin yhteinen viikonloppureissukin niillä oli ollut ja vaikka eri huoneissa oli nukuttu, saunottu kuitenkin yhdessä, mikä minun mielestä on mauton peliliike, jos yrittää korjata välit vaimoonsa.

Kun me lopullisesti erottiin, aika pian heistä tuli pari. Sanoin miehelle, olinko oikeassa vai en, tuotahan se nainen koko ajan tavoitteli ja mieheni (ex jo silloin) väitti, että olen vainoharhainen, heidän lähentyminen tapahtui vasta eron jälkeen.

Tuollaisia ihmisiä on, joiden on pakko saada se mitä toisella on. Nythän se on vaihtanut jo uuteen uhriin, en tiedä, monesko lienee.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen olisi täytynyt osata pistää rajat tuolle naiselle, mutta tyhmiä on helppo manipuloida. Ei tuo nainen siis millään lailla viaton ollut, hyvin läpinäkyvää toimintaa. Mutta vaikka miten h**ra tuo nainen olikin, niin loppupeleissä suurin syyllinen on miehesi.

Vierailija
2/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo vaarin tehty tuolta naiselta.

Mutta ei tuo nainen ollut sinulle luvannut mitään. Ei uskollisuutta, ei kunnioitusta tai rehellisyyttä. Sen sijaan niitä oli luvannut miehesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi se kuitenkin päätti pettää ei se toinen nainen vaikka tämä kuinka itseään tyrkytti. Vain miehesi oli osapuoli teidän parisuhteessa.  

Vierailija
4/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on syyllinen. Olisi halutessaan voinut lopettaa yhteydenpidon. Ilmeisesti sinä olit rasittava/tylsä/tjsp kun halusi sinusta luopua.

5/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole koskaan se toinen nainen/mies viaton, mutta eniten voi syyttää kumppania, tässä tapauksessa sinun miestäsi. Hän on sinulle kirkossa/maistraatissa lupauksen tehnyt. 

Vierailija
6/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, samaa mieltä kanssasi täysin. Varattuja ei vongata koskaan, täysin moraalitonta ja tuomittavaa. Ketäänhän ei voi viedä väkisin, mutta koen aina kakkosen syylliseksi ja itsekkääksi oman edun tavoittelijaksi. Narsismia parhaillaan. Mutta niinhän se on, että ennen maa repee, kun h....ra häpee!

Vierailija
7/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se toinen nainen oli niihin aikoihin sinkku niin eihän se ketään pettänyt. Miehesi taas petti sinua. Simple. Ei sitä sinkkuna olla tilivelvollisia kenellekään.

Vierailija
8/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä naisen toinen mies saa pataan oli viaton tai ei 😅

Vierailija
9/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä on aina syyllinen. Miehesi olisi oletettavasti täysjärkisenä ihmisenä voinut kieltäytyä toisen seurasta, ei kukaan sitä pakottanut pettämään.

Vierailija
10/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hyödyntänyt useamman kerran tuota että toinen on aina se syyllinen ja itse vain langennut houkutuksiin. Pettämiset saa anteeksi kun esittävää katuvaa ja sen jälkeen voi jatkaa joko saman tai eri naisen kanssa kuten ennenkin. Vaimoni kohtelee minua lähes uhrina joka ei vain voi pahoille naisille mitään. Seksielämään tuo lisäväriä ja toisaalta vaihtamalla ei elämä muutoin paranisi ja taloudellisestikin kannattamatonta. Erinomainen järjestely siis. 

Vierailija
11/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tapauksessasi nainen teki parhaansa vietelläkseen miehesi, mutta kuitenkin mies teki päätöksen pettämisestä. Kumpikin on osallinen pettämiseen, mutta on myös niitä tapauksia, joissa kolmas osapuoli ei tiedä olevansa tekemisissä varatun kanssa. Syyttäisitkö silloinkin huoraksi naista, joka ei edes tiennyt olevansa osallisena pettämistä?

Vierailija
12/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta. Meilläkin pyöri tuollainen iilimato nurkissa. Otin sen kannan, että olkoon, kyllä se jossain vaiheessa vielä todellisen luontonsa näyttää. Niin siinä kävikin. Alkoi ukkokin huomata, mitkä sen motiivit on. Yhden kerran tuli naama valkoisena kotiin ja mykkänä istui illan. Ajattelin, että katellaan nyt, lähteekö se sen homssun helmojen perään. Ei se lähtenyt, vaikka ihan selvästi jonkinlainen romanssi oli koettu. Yhtenä päivänä tuli kauppareissulla hedelmäosastolla vastaan se nainen, isänsä ikäinen pappa seuralaisena. Se kysyi, otetaankos me mandariineja vai appelsiineja. Olihan tossukan löytänyt. Pelottava ajatuskin, jos oma mies olisi tänä päivänä kyselemässä siellä hedelmäosastolla, haluaako homssu, että otetaan mandariinia vai appelsiinia. Kyllä nauroin vielä kotimatkallakin.

Vierailija
13/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, samaa mieltä kanssasi täysin. Varattuja ei vongata koskaan, täysin moraalitonta ja tuomittavaa. Ketäänhän ei voi viedä väkisin, mutta koen aina kakkosen syylliseksi ja itsekkääksi oman edun tavoittelijaksi. Narsismia parhaillaan. Mutta niinhän se on, että ennen maa repee, kun h....ra häpee!

Mutta ei ole moraalitonta ja tuomittavaa että suhteessa oleva ihminen harrastaa seksiä toisen kanssa? Ennemmin maa repee kuin suhteessa oleva häpee?

Vierailija
14/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea

Vierailija
15/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietekin se miehesi on ainoa, jolla on sinua kohtaan mitään sitoumuksia. Jos syyllisyydestä pitää puhua, syyllisyys on sen miehen. Toki voi samalla ääneen sanoa sen, että tuo nainen oli myös hyvinkin epäeettinen ja kusipäinen. Toki. Joskus nämä toiset naiset voivat olla lähes tietämättömiä ja heidät on manipuloitu luulemaan vaimosta kaikenlaisia epätotuuksia. Siinä kohtaa ukkeli on jälleen se syypää. 

Vierailija
16/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tapauksessasi nainen teki parhaansa vietelläkseen miehesi, mutta kuitenkin mies teki päätöksen pettämisestä. Kumpikin on osallinen pettämiseen, mutta on myös niitä tapauksia, joissa kolmas osapuoli ei tiedä olevansa tekemisissä varatun kanssa. Syyttäisitkö silloinkin huoraksi naista, joka ei edes tiennyt olevansa osallisena pettämistä?

En ole tuollaista kieltä käyttänyt eikä tuo sana kuulu minun sanavarastooni.

-ap

Vierailija
17/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Mä olisin laittanut kotioven pysyvästi kiinni sen naisen nenän edestä jo siinä vaiheessa, kun tunki teidän lapsen synttäreille. Ja muutenkin: olisit sanonut sille suoraan, että meistä ei tule ikinä ystäviä, turha edes esittää mitään. Ehkä olisi säikähtänyt, tai sitten ei. Tuommoisille pitää laittaa kuri heti alkuun.

Vierailija
18/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on mies viety, hahhah! Joku aivoton esinekö se miehesi sinulle oli. Eipä ihme, että lähti.

Vierailija
19/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä naisen toinen mies saa pataan oli viaton tai ei 😅

Joo, kyllä niin on. Varmaan jos olis ollut mies kyseessä, olisi ovi sulkeutunut nenän edestä jo siinä vaiheessa, kun tunkee lapsen juhliin. Alahan jätkä kalppia täältä tai saat lättyyn. Tai viimeistään tuon saunaillan jälkeen, että anna olla viimeinen kerta, kun mun vaimon selkää menet pesemään ja muutama uhkaus perään. En voi edes kuvitella, että joku mies sietäisi toiselta mieheltä noin röyhkeää käytöstä.

Vierailija
20/56 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sairastahan tuossa on. Noista viesteistä tuli mieleen oma kokemus nuoruudesta. Yksi avomiehen luokkakaveri oli meillä tekemässä useamman illan jotain ryhmätyötä. Uskomattoman pieni toppi ja minihame päällä ja avomiehen piti lähteä saattamaan, kun huijuijui hän ei uskalla kulkea pimeässä yksin kotiin.

Sitten se mokasi. Laittoi tekstarin avokilleni, jossa sanoi suoraan, että kiinnostaa tietää, onko hänellä mahiksia saada munaa, kun hän on kiinnostunut muussakin kuin kaverimielessä. Se oli tullut tyyliin pe-la-yönä klo 03.30. Avomies näytti minulle sen viestin ja laittoi vastauksen, että hän on varattu.

En muista, miten pitkän ajan päästä tuli taas jokin yötekstari, jossa oli jo astetta rohkeammat ehdotukset. Minä tartuin puhelimeen ja oikein soitin sille ja sanoin, että nyt loppuu nuo viestit, etkö oikeasti ymmärrä, että ei tarkoittaa ei ja miten noloa tuollainen vonkaaminen on. Minun auton ikkunaan oli ilmestynyt huulipunalla viesti, jossa oli että soita niin saat p**lua ja minun puhelinnumero. Siis ihan sairas tyyppi. Kaikilla ei mielenterveys ole kunnossa.