Oletko ajatellut päivittää sukunimesi?
Nythän se olisi lain mukaan ihan mahdollista. Itse olen ajatellut jotain romanttista nimeä kuten Linnantorni tai vastaavaa. Mites itse, houkuttaako vaihtaa se tavallinen Nieminen tai Virtanen omannäköiseksesi?
Kommentit (82)
Minulla on aika lyhyt eikä Suomessa kovin yleinen ruotsinkielinen oma sukunimi. Miksi ihmeessä vaihtaisin sen?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aika lyhyt eikä Suomessa kovin yleinen ruotsinkielinen oma sukunimi. Miksi ihmeessä vaihtaisin sen?
Jos se on joku Asp niin see vaan on niiiin nolo ja vanhanaikainen,.
Puupää olisi minulle sopiva uusi sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on joku Asp niin see vaan on niiiin nolo ja vanhanaikainen,.
Ei ole Asp. Tavuja on kaksi ja kirjaimiakin enemmän kuin nuo kolme.
Miten niin nyt mahdollista? Omani vaihdoin jo 90-luvulla. Oli lähinnä ilmoitusasia, hyvin helppoa.
On tää elämä vaan niin ihmeellistä. Vanhatkin asiat esitellään uusina, ja kansa on silmät suut ymmyrkäisinä, että whaaaat, mitäääääh?!
Vierailija kirjoitti:
Joo. Uusi nimi on Mällinen 2.0
Päivitetty versio.
Ajattelin sellaisia kuin dance, danse tai dans. Tykkään tanssia!
Vierailija kirjoitti:
Ei silloin enää olisi sukunimi.
Ja nuo nykyajan keksimällä keksityt nimet ovat naurettavia.
Kaikki sukunimet on joskus keksimällä keksitty.
Sukunimi on esim. englanniksi last name ja ruotsiksi efternamn. Se on siis vain nimi.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Uusi nimi on Mällinen 2.0
Joko on läksyt tehty? Hop-hop.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin sellaisia kuin dance, danse tai dans. Tykkään tanssia!
Tykkäät tanssia ulkomaankielillä?
Minä saisin äidin puolelta aika yläluokkaisen sukunimen, voisi auttaa työnhaussa tämän nen-päätteisen sijaan ja olen harkinnut vaihtamista.
T: Pitkäaikaistyötön
Onhan jo noita. Esim. BB ja Tis. Napakan lyhyitä ja tyhmempikin muistaa uuden nimensä.
Nimilautakunnan puoltama uusi sukunimi: Goatneljohka, Silverpatron, Test
???
Vierailija kirjoitti:
Nimilautakunnan puoltama uusi sukunimi: Goatneljohka, Silverpatron, Test
???
Eka on saamelainen. Jälkimmäiset sotilasnimiä, joissa vain upseerin tai kirjurin mielikuvitus ollut rajana. Meilläpäin oli ruotsinaikana sotilaina Tiger, Lejon ja Giraff
Kyllä voisin harkita. Haluaisin olla Lehmus-jotain.
Ei ole aikomusta vaihtaa sukunimeä. Jos joskus sellainen päähänpisto tulisu, on omassa suvussa monta sopivaa vaihtoehtoa. Ehkä palaisin tyttö nimeeni tai äidin tyttönimeen, ne ovat molemmat lyhyitä ja luontoon liittyviä. Toisaalta taas isänäidin tyttönimi olisi kivan kuuloinen, eikä sillä nimellä ole enää ketään elossa olevaa sukulaista. Voisi olla kiva herättää nimi henkiin.
Itse en ole kovin innostunut noista keksityistä sukunimistä, vaikka yksi tuttavani naimisiin mennessään sellaisen ottikin. Heillä oli kaunis tarina nimen synnystä ja nimi sopii heille hyvin.