Oletko ajatellut päivittää sukunimesi?
Nythän se olisi lain mukaan ihan mahdollista. Itse olen ajatellut jotain romanttista nimeä kuten Linnantorni tai vastaavaa. Mites itse, houkuttaako vaihtaa se tavallinen Nieminen tai Virtanen omannäköiseksesi?
Kommentit (82)
Joo, ajattelin pyyhkiä eron jälkeen vanhan historian painolastit ja aloittaa uudelleen ihan alusta. Nimeä myöten. Mulle sopisi parhaiten joku sellainen nimi kuin Uusi-Elämä
Aika erikoista, ettei suomenkielisiä W-alkuisia enää hyväksytä, koska ne eivät edusta nykyajan kirjoitusasua. Sensijaan hyväksytään jotain ihmeellisiä nimiä, kuten Menninkäinen. "Menninkäinen tässä moro...!" Voi jestas sentään.
Ei saa sitten syyllistää, jos sukunimi on hauska ja se naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuli otsikosta mieleen nimen nykyaikaistaminen, koska nähdään Datala, Tietsikka, Somela, Tinderinperä, Swaippila?
Tai Instala olis kans hyvä
En vaihda sukunime'. vaihdan -puolen.
Tuossa listassa on Meikku. Minulle Meikku tarkoittaa Meilahden sairaalaa.
Vieläköhän Jortikka menisi tänä päivänä läpi?
Kumma, että kaikki Terskat ovat vaihtaneet nimeään.
Vierailija kirjoitti:
Vieläköhän Jortikka menisi tänä päivänä läpi?
No sitä ei tartte edes miettiä kun on jo käytössä oleva sukunimi
Onhan sukunimen vaihtaminen ollut läpi historian lain mukaan mahdollista.
Kaksi tuttuani on muuttanut sukunimensä kokonaan eron jälkeen niin, että ottivat uuden kauniin ja romanttisen, hienolta kuulostavan nimen. Eivät siis tykänneet tyttönimestään ja halusivat eroon miehen nimestä. Ihan hauska idea.
Ei silloin enää olisi sukunimi.
Ja nuo nykyajan keksimällä keksityt nimet ovat naurettavia.
Joku ulkomaalaisille vaikea nimio olisi hyvä. Esimerkiksi Rötvä.
Vierailija kirjoitti:
Voihke? Mitä ihmettä.
Loppuhuuto olis kans hyvä.
En todellakaan ole moista edes ajatellut. Minut on tunnettu nykyisellä nimelläni koko elinikäni, 78 vuotta!
Minkälainen nimi on joku Jormanainen?
Minulla tuli otsikosta mieleen nimen nykyaikaistaminen, koska nähdään Datala, Tietsikka, Somela, Tinderinperä, Swaippila?