Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä kenellä on aurallinen migreeni, mitä ehkäisyä käytät?

Vierailija
03.04.2023 |

Entä miten kyseinen ehkäisy on toiminut?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään

Vierailija
2/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomeja käytin aikanaan. Migreeniin otan Panadolin, kun auran oireita tulee, kärsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka. On ollut helpotus.. Huono puoli runsaampi vuoto. On toiminut kahden lapsen välissä ja toisen jälkeen sitten yli 20v.

Vierailija
4/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi, toimii hyvin.

Vierailija
5/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin minipillereitä, mutta ne lisäsi migreenikohtauksia. Kuparikierukka puolestaan lisäsi vuotoa ja sen myötä koen ensimmäistä kertaa elämässäni kuukautiskipuja, joten en todellakaan jatkanut käyttöä.

Kondomilla mennään.

Vierailija
6/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä enää käytä, kun mies teki omasta aloitteestaan vasektomian. Auralliset, päänsäryttömät migreenit lähti, kun poistin huonot hiilarit kokonaan ruokavaliosta. Kannattaa ainakin kokeilla, jos auttaisi. Pahimmillaan työmatkalla kohtauksen tullessa ihan yhtäkkiä hävisi vastaantulevien autoista puolikkaat, että ihan vaaratontakaan ei ollut.

http://www.migreeniblogi.fi/2021/11/04/oma-tarina-1-2-matka-kohti-kohta…

Vierailija
7/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirena, toimii hyvin

Vierailija
8/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä enää käytä, kun mies teki omasta aloitteestaan vasektomian. Auralliset, päänsäryttömät migreenit lähti, kun poistin huonot hiilarit kokonaan ruokavaliosta. Kannattaa ainakin kokeilla, jos auttaisi. Pahimmillaan työmatkalla kohtauksen tullessa ihan yhtäkkiä hävisi vastaantulevien autoista puolikkaat, että ihan vaaratontakaan ei ollut.

Itse kyllä tunnistan tasan ne tekijät, mitkä itselläni lisää migreenikohtauksen riskiä. Eikä niihin liity hiilarit mitenkään.

Stressi ja liian vähäinen nukkuminen altistaa. Joku fyysinen rasitus, kiirehtiminen ja kirkkaat valot yhteisvoimin kuitenkin aiheuttaa varsinaisen migreenikohtauksen. Auraoireet noudattaa samaa kaavaa ja päänsärky jatkuu pari tuntia.

Vierailija
9/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondomi, toimii hyvin.

Meillä exän kanssa oli sama + varmat päivät.

Jossain vaiheessa molempia rupesi tympimään se kumin kanssa tuhraaminen, niin sitten ilman - tulkoon mitä tulee. Ei tullut.

(voi olla, että, miehenä, "I shoot blanks".... )

Vierailija
10/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sterilisaatio. En harrasta seksiä

Vierailija
11/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen ei tarvii ehkäisyä.

Vierailija
12/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä tunnistan tasan ne tekijät, mitkä itselläni lisää migreenikohtauksen riskiä. Eikä niihin liity hiilarit mitenkään.

Stressi ja liian vähäinen nukkuminen altistaa. Joku fyysinen rasitus, kiirehtiminen ja kirkkaat valot yhteisvoimin kuitenkin aiheuttaa varsinaisen migreenikohtauksen. Auraoireet noudattaa samaa kaavaa ja päänsärky jatkuu pari tuntia.

Niin minäkin luulin, mutta kun poistin hiilarit, mikään aiemmista laukaisijoista ei enää laukaissut kohtausta. Pahin oli auringonvalo, nyt voin ulkoilla tällaisina kirkkainakin päivinä. Ei se ainakaan maksa mitään, jos kokeilee?

Vierailija
13/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ex-miehen kanssa käytin kondomia. Olen lisäksi allerginen nikkelille, joten kuparikierukkakin pudonnut keikovalikoimasta pois.

Vierailija
14/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulin, mutta kun poistin hiilarit, mikään aiemmista laukaisijoista ei enää laukaissut kohtausta. Pahin oli auringonvalo, nyt voin ulkoilla tällaisina kirkkainakin päivinä. Ei se ainakaan maksa mitään, jos kokeilee?

Minäpä olen elänyt vuosia ilman paskoja hiilareita, mutta aurallinen migreeni tulee aina parin kuukauden välein, joskus useamminkin. Kumma juttu.

Vierailija
15/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi.

Kokeilin eri minipillereitä mutta mielialat heitteli niin paljon, että elämä oli tuskaa.

Vierailija
16/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kestää vetää hormooneja nassuun, mutta ei kestä mahdollisesti menettää verta pisaraakaan enempää, kuin kuvittelee, että on välttätöntä?

Vähän sama, kuin että influennssaan SAA kuo11a, mutta koronaan EI SAA. 🤷

Vierailija
17/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenipotilaan tulee pidättäytyä hormoonipistoksista synnytyksen aikana. Siinä on kohonnut vaara, koska yliherkkyys.

Hormooni-kauppiaat on tietysti eri mieltä.

Vierailija
18/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomia. En todellakaan halua vetää hormooneja, koska aurallinen migreeni.

Vierailija
19/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomi, toimii hyvin.

Meillä exän kanssa oli sama + varmat päivät.

Jossain vaiheessa molempia rupesi tympimään se kumin kanssa tuhraaminen, niin sitten ilman - tulkoon mitä tulee. Ei tullut.

(voi olla, että, miehenä, "I shoot blanks".... )

Jatkan tuosta, se migreeni:

Mulla ei ole oikeastaan kipuja vaan pelkkä aura: näkö lähtenyt pari kertaa toisesta silmästä, joskus kuulo toisesta korvasta. Hänellä oli taas pelkkää kipua, ei aura-oireita.

Päätettiin yhdessä, että se kumi on paras vaihtoehto.

- sama

Vierailija
20/67 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison vasektomia. Kaikki hormonaalinen ehkäisy kielletty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi