Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä kenellä on aurallinen migreeni, mitä ehkäisyä käytät?

Vierailija
03.04.2023 |

Entä miten kyseinen ehkäisy on toiminut?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en käytä mitään, koska olen sinkku. Aiemmin oli kuparikierukka. Oli muuten tosi mukava, mutta tulin raskaaksi. Niin en tiedä, uskallanko ottaa sitä uudestaan sitten jos joskus saan parisuhteen. Mutta vaihtoehdot on joko se tai kondomi.

Vierailija
42/67 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukkaa (tietenkin). Sitähän ne ekana suosittelee vakisuhteessa.

Juu, en tajua yhtäkään vakikumppanin kanssa seksiä harrastavaa kondomein ehkäisevää ihmistä.

Hormonikierukka ehdottomasti.

En tajua yhtäkään naista, joka miehen nautinnon vuoksi työntää kohtuunsa hormoneja sisältävän vierasesineen. Aivan hirveä ajatuskin!

Niinpä.

Tai silkasta velvollisuudentunnosta ottaa ehkäisypillereitä vuosikausia siksi koska niitä nyt vaan kuuluu käyttää ehkäisynä, kun on nainen. Ne pilleritkään kun ei tosiaan mitään haittavaikutuksettomia ole.

Itse en tosiaan halua synteettisiä hormoneja vain siksi että mies ei tykkää laittaa huppua pippelille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni nyt tämä tilanne edessä. Usein 2 päivää kestävää päänsärkyä ja nyt talvella tuli mukaan aurakuviot. Nuvaring jää ensiviikolla pois ja vaihdan minipillereihin. Kokeilen niitä muutaman kuukauden ja jos se on hyvä ja toimii niin haen apteeksista ihon alle laitettavan kapselin (keltarauhashormonia sekin). Kierukka ei tulisi mieleenikään, en halua mitään sellaista sisuksiini mitä ei omin sormin sieltä saa pois.

Kyllähän hormonikierukan saa omin sormin pois. Laitto ei onnistu, mutta poisto kyllä.

Vierailija
44/67 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka ei sopinut, söin minipillereitä ongelmitta.

Vierailija
45/67 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei saisi käyttää hormoneja, ei edes keltarauhashormonit, vaikka gyne tyrkyttää. Niiden ohjeissa myös sanotaan selvästi se, älä käytä. Osan aurallinen vakava. Pidättäytyminen miehistä ja kondomi? 

Vierailija
46/67 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pitkän ruikutuksen jälkeen sterilisaation 35-vuotiaana.

Sitä ennen kokeilin kaikki ehkäisyt läpi eikä mikään toiminut!

Kaikki e- ja minipillerit aiheutti lamaannuttavat, jatkuvat päänsäryt. Itkin kaikki päivät pimeässä huoneessa tuskissani, lapset oli heitteillä, menetin useamman työpaikan liian saikutuksen takia.

Kierukoitakin kokeilin mutta kun olen nikkeliallerginen niin ne käytännössä mätäni ulos :(

7 kertaa tulin ikävuosien 19-35 aikana EI toivotusti raskaaksi ennen kuin sterilisaatio tippui. Pyysin sitä 23-vuotiaasta saakka.

Suomi on kehitysmaa näiltä osin.

Vierailija
47/67 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, laitettu aikanaan 2009 ensimmäinen juuri sillä että toivottiin auttavan migreenin kanssa. Mulla siis hormonaalinen tuo migreeni eli menkkojen aikaan ainoastaan tuele kohtauksia. On toiminut, tosin vaihtoväli n 3-4, sillä pysynyt migreeni aisoissa. Aiemmin saattoi mennä 20 kertaa kuussa kohtauslääkettä.

Vierailija
48/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu

Vierailija
49/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni nyt tämä tilanne edessä. Usein 2 päivää kestävää päänsärkyä ja nyt talvella tuli mukaan aurakuviot. Nuvaring jää ensiviikolla pois ja vaihdan minipillereihin. Kokeilen niitä muutaman kuukauden ja jos se on hyvä ja toimii niin haen apteeksista ihon alle laitettavan kapselin (keltarauhashormonia sekin). Kierukka ei tulisi mieleenikään, en halua mitään sellaista sisuksiini mitä ei omin sormin sieltä saa pois.

Ei sitä kapseliakaan omin sormin voi poistaa.

Vierailija
50/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei saisi käyttää hormoneja, ei edes keltarauhashormonit, vaikka gyne tyrkyttää. Niiden ohjeissa myös sanotaan selvästi se, älä käytä. Osan aurallinen vakava. Pidättäytyminen miehistä ja kondomi? 

Yhdistelmäpillereitå ei saa käyttää, minipillereitä saa. Se riski on yhdistelmien estrogeeni. Tämä tuli ilmi myös kun aurallisena selvittelin vaihdevuosioireisiin korvaushoitoa.

Vierailija
51/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimii ibuprofeeni lääkkeet migreeniin kohtuullisen hyvin. Otan oireiden havaittuani heti 2x400mg (olen 84kg), ja neljä kertaa viidestä vältyn kovan migreenikohtauksen tuskalta.

Vierailija
52/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimii ibuprofeeni lääkkeet migreeniin kohtuullisen hyvin. Otan oireiden havaittuani heti 2x400mg (olen 84kg), ja neljä kertaa viidestä vältyn kovan migreenikohtauksen tuskalta.

Et kai ehkäisyvälineenä kuitenkaan?

Vierailija
53/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka, juuri vaihdatin uuteen. Uudessa on kuparin lisäksi hopeaa, minkä vuoksi teho on 10 vuotta aiemman 5 vuoden sijaan. Ilman ongelmia on toiminut, kaksi ollut jo aiemmin.

Vierailija
54/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli. Nyt tosin menty kohta neljä vuotta ilman, kun toiveissa on raskaus.

Vierailija
55/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että tarkoitat jotain estolääkitystä migreeniin...

Vierailija
56/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette ollut nyt 7 kk käytössä. Vähentänyt merkittävästi migreeneitä kun ei ole ollenkaan tullut kuukautisia parin kk käytön jälkeen. Ainoa melkoisen ikävä sivuvaikutus on älyttömät mielialavaihtelut ja ahdistus-itkukohtaukset. Harkitsen sterilisaatiota

Vierailija
57/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi burana mistä puhut on kohtauslääkktys, ei estolääkitys. Estolääkitystä syödään (tai,pistetään) jatkuvasti. Mutta tässä ketjussa oli kyse raskaudenehkäisystä.

Vierailija
58/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku nopeasti täyteen ja miehelle vasektomia. Olihan pelastus, kun ei enää tarvinnut miettiä miten hoitaa ehkäisy ilman hormoneja. Toki jos lapsia vielä mahdollisesti tulossa, niin kondomit tai kuparikierukka.

Vierailija
59/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkoseen ei tarvii ehkäisyä.

Tarviipas asianajajat tulee sitä kautta

Vierailija
60/67 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi burana mistä puhut on kohtauslääkktys, ei estolääkitys. Estolääkitystä syödään (tai,pistetään) jatkuvasti. Mutta tässä ketjussa oli kyse raskaudenehkäisystä.

En puhunut mistään kun oikeasti luulin, että otsikko tarkoitti estolääkkeiden kyselyä.

Itselläni on estolääkitys migreeniin.

Burana ei auta mitään minulla. Kohtaukseen otan Maxalt Rabitabia, joka liukenee suussa eikä tarvitse edes juoda mitään. Itse en pysty syömään/juomaan mitään kun migreeni iskee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä