Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi treenaminen ei treenaamisesta huolimatta tunnu helpommalta?

Vierailija
03.04.2023 |

Olen treenannut salilla lihaskuntoa, käyn reippaita kävelyillä, kiertoharjoittelua ja silloin tällöin pidemmät rasvsnpoltot ja cardiot kuntopyörällä. Miksi ihmeessä jaksaminen ei parane?

Puolen tunnin treenin jaksan kunnolla, sen jälkeen henkeä ahdistaa, tulee huono olo, eikä lihaskuntoakaan jaksa tehokkaasti.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim päivän ruuat:

Aamulla lyonnonjogurtti marjoilla, lounaaksi puuroa ja banaani, kahvia

Päivällinen kanawrap ja treenin jälkeen rahkaa ja marjoja. Puolikas omena.

En laske kaloreita ja pysyn kylläisenä.

Ap

Minä syön tuon kaiken lounaaseen mennessä. Lisäksi tulee päivällinen ja vielä reilu protskupitoinen iltapala. Olen 4-kymppinen istumatyötä tekevä nainen, joka treenaa myös sen 3-4 krt viikossa. Eipä ihme että sulla puhti loppuu kesken treenin.

Muuten sama mut 45 v. Ja tiukkaa tekee että kaiken tän saisi lounaaseen mennessä menemään!

Painoa myös ihan sopivasti, Eli ruokamäärän tuplaaminen näkyy kyllä painossa ja kropassa heti.

Ap

Vierailija
22/30 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläinen ei todellakaan treenatessa riitä. Jos haluaa kehitystä niin se syömisen määrä voi alkuun tuntua jopa mahdottomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim päivän ruuat:

Aamulla lyonnonjogurtti marjoilla, lounaaksi puuroa ja banaani, kahvia

Päivällinen kanawrap ja treenin jälkeen rahkaa ja marjoja. Puolikas omena.

En laske kaloreita ja pysyn kylläisenä.

Ap

Minä syön tuon kaiken lounaaseen mennessä. Lisäksi tulee päivällinen ja vielä reilu protskupitoinen iltapala. Olen 4-kymppinen istumatyötä tekevä nainen, joka treenaa myös sen 3-4 krt viikossa. Eipä ihme että sulla puhti loppuu kesken treenin.

Muuten sama mut 45 v. Ja tiukkaa tekee että kaiken tän saisi lounaaseen mennessä menemään!

Painoa myös ihan sopivasti, Eli ruokamäärän tuplaaminen näkyy kyllä painossa ja kropassa heti.

Ap

Sen pitääkin näkyä. Kovaa treenaaminen tarkoittaa että kulutus on kovaa. Kunto kasvaa kun syö hyvin.

Kunto heikkenee jos ei tule kaloreita tarpeeksi ja elimistö heikkenee. Saattaa laihtua mutta kunto ei kasva ja voimat kohoa.

Kovaa treenatessa on parempi vähän lihoa kuin kuihtua. Valmentajan kanssa kannattaa sitten erikseen tutkia laihduttavaa treeniä, siinä ei kunto kohoa ja on vaarana että flunssat iskee jatkuvasti päälle.

Ruokavalio on tärkein.

Vierailija
24/30 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa huvikseen ennen treenejä vetää cocakola pullo ja anna mennä. Voit huomata että kulkee parikin tuntia kovalla syklillä.

Tämä ja lepoa kropalle etukäteen. Varmasti jaksaa. Veikkaan, ettei ap joko lepää riittävästi, tai saa riittävästi energiaa/kaloreita.

On myös niin, että ihmisillä on aina erilaisia päiviä ja jaksaminen heittelee, joskus kulkee kevyesti, aina ei. Pitää kuunnella omaa kroppaa ja mitoittaa tavoitteet sen tahtiin ja kykyihin.

Vierailija
25/30 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja suunilleen samaan tahtiin jatkanut viime kesästä. Myös sitä ennen lenkkeillyt ja käynyt jumpalla. Sali tuli kuvioon syksyllä.

Oudolta tuntuu, ettei kunto kohoa. Toki tunnen, että voima on lisääntynyt etenkin käsivarsissa ja jaloissa, mut tuo kunto ei näytä nousevan ja puolen tunninjälkeen on höllättävä.

Ap

Onko mahdollista, että vikaa olisi veriarvoissa? Eritysesti varastorautaa taas tutkisin. Itse koin samanlaista ja sainkin lihaskuntoa paremmaksi, mutta olin aivan naatti ilman kunnon nousua.

Sitten kun mitattiin fefritiinit, ne olikin 15 ja hemoglobiini 138. Alkoi kuvio avautumaan, miksi kunto ei nouse ja olo on kurja sekä palautuminen olematonta.

Vierailija
26/30 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuntopyörä oikein ole hyvä kunnon kuntoiluun, parempi crosstrainer ja sitä vaikka muutaman kerran viikossa, tai juoksulenkkejä ulkona.

Vierailija
27/30 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita treenailijoita?

Vierailija
28/30 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt alkuun millä syketasolla treenaat. Jos menet selkeästi anaerobisen puolelle sinun kuuluukin olla väsynyt puolen tunnin päästä. Kynnyksen alapuolella pysyttelemällä jaksat vetää vaikka tunnin.

Vierailija
29/30 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiineja lisää ja rasvaa että energiaa riittää. Joka tapauksessa kehon on hankalaa nostaa yhtäaikaisesti paljon lihasvoimaa ja kestävyyttä, kroppasi on ilmeisesti alkanut lihasta nyt kasvattamaan.

Syö enemmän, energiatiheää ruokaa niin ei jää siitä kiinni. Lisäksi kolme kertaa salia viikossa vaatii jo sen verran että hirveästi muuta treeniä ei viikkoon kannata tunkea, varsinkaan alkuun.

Vierailija
30/30 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sykkeellä aerobiset treenit?

Millä ohjelmalla, painoilla, sarjamäärillä ja tauotuksilla salitreenit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi