Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kaikki voi mennä töihin jos töitä ei riitä?

Vierailija
03.04.2023 |

https://aava.dy.fi/ty%C3%B6tt%C3%B6myystilastot.png

Tuossa on laskettu että jos avoimia työpaikkoja on n. 35 000 ja työttömiä 185 000 niin suunnilleen joka viidennelle työnhakijalle.

Voisiko joku selkosuomella selittää miten täystyöllisyys saavutetaan jos töitä on merkittävästi vähemmän kuin ihmisiä?
Tajusin etten ole koskaan kuullut että politiikassa joku olisi maininnut tästä. Aivan kuin poliitikot huutelisivat mitä sattuu vain saadakseen ihmisiltä ääniä.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuet poistuu töitä löytyy. T. Porvarihallitus

Tää on totta. Kun enää ei saa keskipalkkaa vastaavaa summaa tililleen tekemättä mitään, alkaa ne osa-aikatyötkin ihmeesti kiinnostaa.

Vierailija
22/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos töitä ei ole jokaiselle mutta politiikalla ei edes pyritä saamaan lisää töitä, niin se on valtion syy jos työttömiä on liikaa.

Tämä on kipeä totuus mikä ansaitsee tulla huomatuksi.

Parilla alalla toki on työvoimapula mutta se on huono esimerkki heittää tähän keskusteluun, koska töitä yhteenlasketusti on silti liian vähän.

Otetaanko kaasukammiot vai siirrytäänkö suosiolla 3-4 päiväiseen työviikkoon?

Laitetaan työttömät kouluun, suurin osahan valittaa, että ei ole koulutusta ja siksi ei saa töitä. Alaa ei saisi valita itse, pitää valita jokin työllistävä. Ei siis kulttuuria, vaan hoitoa ja hoivaa.

Meinaat, että Rane, 52, ex-timpuri, nyk. juoppo, laitetaan lähihoitajaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuet poistuu töitä löytyy. T. Porvarihallitus

Tää on totta. Kun enää ei saa keskipalkkaa vastaavaa summaa tililleen tekemättä mitään, alkaa ne osa-aikatyötkin ihmeesti kiinnostaa.

Ja kiitos paikallisen sopimisen, hyvä ja ahkera työntekijä saa käytännössä itse sanella palkkansa ja tuntinsa!

Vierailija
24/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos töitä ei ole jokaiselle mutta politiikalla ei edes pyritä saamaan lisää töitä, niin se on valtion syy jos työttömiä on liikaa.

Tämä on kipeä totuus mikä ansaitsee tulla huomatuksi.

Parilla alalla toki on työvoimapula mutta se on huono esimerkki heittää tähän keskusteluun, koska töitä yhteenlasketusti on silti liian vähän.

Otetaanko kaasukammiot vai siirrytäänkö suosiolla 3-4 päiväiseen työviikkoon?

Laitetaan työttömät kouluun, suurin osahan valittaa, että ei ole koulutusta ja siksi ei saa töitä. Alaa ei saisi valita itse, pitää valita jokin työllistävä. Ei siis kulttuuria, vaan hoitoa ja hoivaa.

Saako samat tuet opiskellessa? Jos ei niin ei ole varaa opiskella.

Vierailija
25/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsynyttä trollata tästä samasta aiheesta uudelleen ja uudelleen.

26/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään se kannattavaksi työnantajille niin riittää. Tätä ei vas ja sdp ymmärrä.

Vierailija
27/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyttä trollata tästä samasta aiheesta uudelleen ja uudelleen.

Tässä edelliset 900 viestiä samasta aiheesta:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5069264/voiko-joku-selittaa-selkosuomek…

Vierailija
28/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TARVITAAN LISÄÄÄ VERONMAKSAJIA KOSKA IHMISIÄ ON LIIKAA!!!!!!!!!

Vierailija
29/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkin palkatonta pakollista työntekoa kutsutaan orjuudeksi...

Vierailija
30/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole elämässäni ollut päivääkään työttömänä. Enkä itse asiassa tunne ketään, joka olisi koskaan ollut haluamattaan työttömänä.

Vierailija
31/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkään työttömyyskorvauksista ei kerry eläkettä eikä työnantajan vakuutus korvaa 9 euron työharjoittelussa tapahtuneita tapaturmia.

Vierailija
32/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se varastaminenkin työtä...pitää ruveta harjoittelemaan oikeita työtekniikoita.

Vierailija
33/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole elämässäni ollut päivääkään työttömänä. Enkä itse asiassa tunne ketään, joka olisi koskaan ollut haluamattaan työttömänä.

itse aina muistat toistaa tämän väitteen provoissasi.

Vierailija
34/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen ollut aina haluamattani työttömänä, kuten kaikki opiskelukaverinikin.

Vierailija
35/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi tehdä jotain saadakseen korvauksia. Aina jotain löytyy.

Vierailija
36/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sulle löytyy töitä, jos haluat. Just sulle löytyy opiskelupaikka, jo haluat.

Kotiin valmiina ei kukaan aikuisille enää töitäeikäopiskelipaikkoja kanna.

Vierailija
37/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysmaailmassa tapahtuu koko ajan. Joku yritys supistaa tai lopettaa ja joku toinen laajentaa tai aloittaa. Helposti voikäydä niin että työntekijät saavat fudut ja joutuvat työttömiksi työnhakijoiksi. Myös julkisella puolella on tehostusta ja aina välillä yksiköitä lakkautetaan. Ei täystyöllisyys ole edes tavoite.

Vierailija
38/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet oo polittikko joka saa palkan noide asioiden miettimisest ni en suosittele päätä vaivaa. Keskity siihen et itse pääset hyvään elämää ja mielekkääseen työhön tai mikä se päämäärä elämälläs nyt yleensä onkaa. Yhteiskunta kyllä auttaa kaikissa ongelmissa kun vaa osaa oikeest paikkaa apua hakee. Kyllä ne muutki mieleiseesä elämääsä tien löytää

Vierailija
39/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varastaminenkin työtä...pitää ruveta harjoittelemaan oikeita työtekniikoita.

Tätä samaa minäkin mietin viimeksi työttömänä ollessani. Sitten onneksi tärppäsi ja sain työpaikan jota en edes ollut hakenut. Niitä työpaikkoja joita hain en tietenkään saanut tekniikan alan ylemmästä korkeakoulututkinnosta ja pitkästä työkokemuksesta huolimatta.

Pätkäsopparin loppu lähenee eikä uudesta ole tietoa. Pitänee taas ruveta harkitsemaan rikollisen uraa mikäli tuleva hallitus suuressa viisaudessaan leikkaa ansiosidonnaisen pituutta.

Vierailija
40/64 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen ollut aina haluamattani työttömänä, kuten kaikki opiskelukaverinikin.

Sama kokemus. Sitä mitä en kyllä allekirjoita on työkykyjen ja -asenteiden lahoamista työttömyysaikana. Itse olin yli viisi vuotta käytännössä kokonaan työttömänä ja kun sattumalta sain oman alan paikan niin olin työnantajalle hyödyllinen suunnilleen saman tien vanhan työkokemukseni ansiosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi