Mä en tajua kokoomuksen vaalivoittoa.
Sanokaa edes yksi hyvä asia mitä kokoomus on tehnyt suomelle. voi hell palkalla ei tarvi tulla toimeen. Parilla kympillä ostaa monen viikon ruuat. Miksei ne vain mene töihin? Tossa viimeisimpiä kokoomus poliitikkojen lauseita.
Talouspuolue joo fortum, caruna jne onko vpiip yhtään sellaista kokoomuksen tekemää diiliä josta kansa voittaisi? Otetaan esimerkiksi vaikka eu. Ensin oli käytetyt autot mistä piti oikeudessa tapella saako tavis hyötyä eeuusta? Nyt on alkoholi. Jo kataisen hallituksen piti säätää laki etämyynnistä.
Voi kun niin epämielyttävä asia niin jätetäänpä se kokonaan käsittelemättä. Kokoomus on kuin rkp rusinat pullasta puolue. Fantsut asiat joo mutta oikeuden mukaisuus, reiluus no ei ikinä sellaisia taviksille.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Hei, nimeä yksi hyvä asia mitä SDP, Vasemmistoliitto tai vihreät on tehneet? Lista on yhtä lyhyt...
Vapauttanut melkein kannabiksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastat vain, ettet ymmärrä kansantaloutta. Liiketalouden ihminen ymmärtää, että oikeistolaisella politiikalla on paras talousnäkemys.
Yhteiskuntatieteitä opiskellut taas ymmärtää mikä on paras kokonaisuus koko yhteiskuntaa ajatellen ( talous, hyvinvointi, koulutus, kehitys ym.) Kokoomuksen uusliberalistisella ideologialla tulemme lopulta kärsimään kaikki.
Mun pääaineena oli yhteiskuntapolitiikka ja kokoomukselle meni mun ääni. Mä oon tosi klassinen tapaus ihmisestä, jonka sosialistiset ideologiat muuttuu realismiksi iän myötä. Riittää, kun elää ja pitää silmänsä auki.
Edellinen hallitus oli kaikin puolin saamaton ja pysyi pystyssä, koska oppositiosta ei haluttu kaataa keskellä kriisiä.
Kovasti Marin pohti vaihtoehtoja mutta kovin epäselväksi jäi, mikä oli hänen antinsa kokonaisuudessa.
Lainanotto holtitonta eikä mitään kunnollisia ratkaisuja mihinkään.
Jospas nyt saataisiin toimintaa selkokielispuheiden pidon ja somevalokuvien sijaan.
Vierailija kirjoitti:
On sitä kyllä joidenkin sairaiden hoito yhteiskunnalle aika kohtuuttoman hintaista.
Tuleehan se kalliiksi kun ulkomailta asti tullaan tänne hankkimaan uudet hienot hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Edellinen hallitus oli kaikin puolin saamaton ja pysyi pystyssä, koska oppositiosta ei haluttu kaataa keskellä kriisiä.
Kovasti Marin pohti vaihtoehtoja mutta kovin epäselväksi jäi, mikä oli hänen antinsa kokonaisuudessa.
Lainanotto holtitonta eikä mitään kunnollisia ratkaisuja mihinkään.
Jospas nyt saataisiin toimintaa selkokielispuheiden pidon ja somevalokuvien sijaan.
Jaa näinkö sitä munatonta oppositiota nyt puolustellaan. 😂 Tuo on aika kulunut selitys. Joo, en viittinyt, vaikka olisin pystynyt. 😂 Seli-seli!
Vierailija kirjoitti:
Pätkätyöläisenä en voi ymmärtää miksi tukia pitää leikata?
Jos töitä olisi jatkuvasti kaikille, niin sitten varmasti ihan ok.
Mutta jokainen työläinen joutuu nykyään työttömäksi. Ei ole yhtään kenenkään etu että tukia leikataan.
Keinoälyn kehityksen myötä se työttymyys vaan kasvaa. Teknologian kehityksen myötä valtavasti töitä on vaan kadonnut viime vuosikymmenten aikana. Kokoomus ei kuitenkaan pysty esittämään mitään muita konkreettisia ratkaisuja kuin 'työttömien pitää mennä töihin'. Minne töihin he menevät, miten nämä asiat ratkotaan oikeasti. Kukaan ei tiedä.
Viimeistään SDP:n hallituksen tuplalapsilisän maksaminen joulukuussa, velalla tietenkin sekin, olisi pitänyt herättää. Miksi muiden pitää katsoa tämmöistä ilmaista rahanjakelua nuorimmille ja terveimmille ihmisille yhteiskunnassa?
Valheellinen pelottelu velkamöröllä siis toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkätyöläisenä en voi ymmärtää miksi tukia pitää leikata?
Jos töitä olisi jatkuvasti kaikille, niin sitten varmasti ihan ok.
Mutta jokainen työläinen joutuu nykyään työttömäksi. Ei ole yhtään kenenkään etu että tukia leikataan.
Keinoälyn kehityksen myötä se työttymyys vaan kasvaa. Teknologian kehityksen myötä valtavasti töitä on vaan kadonnut viime vuosikymmenten aikana. Kokoomus ei kuitenkaan pysty esittämään mitään muita konkreettisia ratkaisuja kuin 'työttömien pitää mennä töihin'. Minne töihin he menevät, miten nämä asiat ratkotaan oikeasti. Kukaan ei tiedä.
Tässä kommentissa valkenee hyvin, mitä hyvinvointiyhteiskunta saa aikaan. Eihän töitä voi yrittää itse etsiä. On paljon mukavampaa kuvitella olevansa niin arvokas, että kyllä ne muut tekevät ja maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle siis velalla eläminen on Ok. Minulle ei.
Voi ei, että Sanna ei ole nyt enää jakamassa ilmaista rahaa nuorille ja terveille.
En minäkään siinä mielessä että kovin suurta muutosta ei politiikassa tule. Ilmasto hulluus mm jatkuu samoin halpa"työvoiman" rahtaus.
Kansa ei ollut sittenkään täysin valmis muutokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, että Sanna ei ole nyt enää jakamassa ilmaista rahaa nuorille ja terveille.
Vaan eipä ole enää Kiuru hyysäämässä buumereita ja rajoittamassa nuorten ja terveiden elämää. Eiköhän tässä makseta juuri teidän vanhojen ja ei niin terveiden hyysäämistä kolmen vuoden ajalta.
Että katkeruus paistaa omista kommenteistasikin.
Tässä muutama vinkki Kokoomukselle:
Köyhiltä lapsilisät pois.
Jos toinen vanhempi on kotona, niin ei oikeutta päivähoitoon.
Asumistukea vain sellaisiin talouksiin, joilla on enintään yksi huone/asukasta kohden ja keittiö lasketaan huoneeksi. Tukea kuitenkin maksimissaan kolmen huoneen asuntoon, ei lukaaleihin.
Ammattiliiton jäsenmaksun verovähennys pois ja jäsenmaksuvero vireille.
Liittojen neuvottelmiin palkankorotuksiin leikkuri, jolla puolet korotuksesta siirretään hallituspuolueiden tukemiseen.
Työttömien rekrytointi yleishyödyllisiin tehtäviin, esimerkiksi lähiöiden aitaamiseen.
S-ryhmän määräävän aseman jakaminen myös K-ryhmälle.
Tuossa nyt ensimmäiselle viikolle työsarkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljastat vain, ettet ymmärrä kansantaloutta. Liiketalouden ihminen ymmärtää, että oikeistolaisella politiikalla on paras talousnäkemys.
Kokoomuslainen talousnäkemys ja osaaminen on sitä, että maksetaan verorahoista yrityksille vastikkeettomia tukia, jotka käytetään firman omistajien ja osakkaiden henkilökohtaisten tilien lihottamiseen.
Siinäpä vasta talousasiantuntija. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkkaisenakaan ei pelota kokoomus tai oikeistohallitus. Olen hoitaja ja töitä on niin paljon kun jaksaa tehdä eli liikaa. Teemme jo täydessä kiireessä kaiken työn niin että ollaan koko ajan myöhässä joten siitä työstä ei enää pysty tehostamaan mitään ja irtisanoutuvia hoitajia tulee koko ajan lisää omassakin työpaikassa verkkaiseen tahtiin. Eikä ketään ole tulossa tilalle. Demarit ja vasemmistohallitus ei tehnyt hyväksemme yhtään mitään, sanoivat vaan että rahaa ei ole. Nyt ollaan siinä pisteessä, että jos jotain vielä vähennetään niin ihmisiä alkaa sitten kuolemaan koteihin, kauppoihin ja kaduille. Meidän asiakkailta ja heidän omaisilta se on pois mutta meidät on jo ikävä kyllä täysin alistettu ja tehostettu joten pelkoa ei ole. Jos työnantaja yksityistetään niin aivan sama sekin koska työ on silti samaa.
Juuri näin. Mitään todellista ei tapahtunut eikä alan hätähuutpihin vastattu vaikka vihervasurihallitus.
Hoitajille ehdottomasti tuntuvat palkankorotukset! Toivottavasti seuraaca hallitus kykenee tähän ja budjetti saadaan riittämään. Vaikeaa tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan eipä ole enää Kiuru hyysäämässä buumereita ja rajoittamassa nuorten ja terveiden elämää. Eiköhän tässä makseta juuri teidän vanhojen ja ei niin terveiden hyysäämistä kolmen vuoden ajalta.
Että katkeruus paistaa omista kommenteistasikin.
Miksi en olisi katkera ja peittelisin sitä? Olen 90-luvun lama-ajan nuori vanhempi, joilta vietiin kaikki siihen saakka saadut edut, ja nyt pitäisi teitä elättää. Ei se vaan käy päinsä ja töihin siitä. Niin meidänkin piti, vaikka ei olisi ollut tarjolla edes koulutusta vastaavaa työtä.
No hei. Kokoomus kannattaa kelakorvausten nostoa, että hoitoon pääsisi paremmin. Vasemmisto taas täysin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntatieteitä opiskellut taas ymmärtää mikä on paras kokonaisuus koko yhteiskuntaa ajatellen ( talous, hyvinvointi, koulutus, kehitys ym.) Kokoomuksen uusliberalistisella ideologialla tulemme lopulta kärsimään kaikki.
Ja talouden tunnuslukuja ymmärtävä tulevaisuudentutkija taas joko on tai ei ole kiinnostunut tulevien sukupolvien vapaudesta, itsenäisyydestä ja hyvinvoinnista, riippuen siitä onko omia lapsia vai ei. Pl demareiden ydinkannattajat eli suuret ikäluokat, jotka ovat aina olleet kiinnostuneita lähinnä siitä mitä jää oman viivan alle. Kun mietin demareiden hankkeita, ei tule mieleen sellaista aikaa jolloin ne eivät olisi hyödyttäneet lähinnä suuria ikäluokkia. Itse hyödyin demareista viimeksi 80-90 -luvulla kun olin yhä vanhempieni elätettävänä.
Uli uli