Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko myydä rakas kotitalo

Vierailija
03.04.2023 |

Jäin yksihuoltajaksi 5 vuotta sitten avioerossa. Lunastin itselleni talomme, jossa lapset kasvaneet koko ikänsä. Olen hyväpalkkainen, mutta kaiki nämä kustannuksien nousut ovat pakottaneet minut päätymään talon myymiseen.
Lisäksi toinen lapsistani on jo täysi-ikäinen ja muuttamassa omilleen. Neliöitä on ylläpidettävänä 180, joka on ihan liikaa meille.
Tiedän kaikella järjellä, että on oikea ratkaisu. Mutta suru talosta lähtemiseen on suuri. En pysty enää maksamaan laskuja, olen sinnitellyt kuukaudesta toiseen siirtäen kodin myymistä eteenpäin.

Mikään vaihtoehto ei tunnu kodilta, vaikka onnella saisin talon kaupaksi pian, ei vaan ole kuin suru lähtemisestä tästä. Olen muuttanut usein mennä vuosina, ja tämä talo on ensimmäinen johon olen kiintynyt.
Tai oikeastaan eka oma osake oli myös koti isolla Klla. Se jäi vaan pieneksi kun perhe kasvoi.

Toivoisin että voisin asua tässä loppuelämäni, mutta se ei ole mahdollista koska en pysty tätä ylläpitämään. Olen 56v ja ajattelin tämän olevan neliöistä huolimatta se loppuelämän koti.

Minulla on lemmikkejä ja tykkään laitella puutarhaa, nyt edessä on kerrostaloasuminen. En ole asunut kerrostalossa 35 vuoteen. Rivitalot ovat näillä kulmilla niin kalliita ettei ole järkeä enää tuota vaihtoehtoa miettiä. Tämä tarkoittaa myös että joudun luopumaan 2 eläkeikäisestä koirastani, jotka eivät kerrostaloon sopeudu. Minulla on lemmikkilintuja aina ollut ja myös ne pitää laittaa pois muutossa. Minulle jää pari sisälintua ja 1 koira. Näiden kanssa kerrostalossa pärjää.

Kunhan avaudun jonnekkin.. onhan minulla asiat hyvin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pieni talo pikkupaikkakunnalta.

Vierailija
2/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän surusi. Lähtö on haikeaa ja eläimistä luopuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovu koiravanhuksista :(

Vierailija
4/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle riittää 40 neliön mökki, ei tule liian kalliiksi pakkoenergiaremontin tekeminenkään. Kuka nyt eläimiään lopettaa muuton takia.

Vierailija
5/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on

Joskus on luovuttava

Vierailija
6/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eläinten haaliminen on liikaa ja kallista myös

Mitä ne sun ulkolinnut on

Vierailija
7/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri ei ole edes hyväpalkkainen, mutta hyvin pärjää omakotitalossa. Mistä ne sinun isot laskut koostuvat? 

Vierailija
8/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei pienempi omakotitalo. Ei kerrostaloon kannata lähteä tuosta lähtökohdasta. Masennut vaan lisää kun joudut luopumaan kaikesta tärkeästä.

Vierailija
9/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo myyntiin ja katsele ennakkoluulottomasti vaihtoehtoja.

Pienenkaupungin reunalla tiedän 2 noin 40 neliön taloa (mökkiä) jotka vuokralla. Vuokrat noin 400€/kk. Toki lämmitys ym maksaa sitten lisää. Toisessa asuu nainen lapsen ja kahden koiran kanssa. On pihaa laitettavana ja koirilla tilaa ulkona.

Vierailija
10/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuiset lapset voi jakaa kotia osallistumalla laskuihin ?

Vierailija
11/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aikuiset lapset voi jakaa kotia osallistumalla laskuihin ?

Jaa joku 18v joka just muuttamassa omilleen ja opiskelut vasta alkamassa??

Vierailija
12/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinoja on jos on motivaatiota. Myyt talon, ostat pienen mökin vähän syrjemmästä, jolloin puutarha harrastus ja eläimet säilyvät, velka pienenee, rahaa jää muuhunkin.

Ei se sen vaikeampaa ole. Koti syntyy ajan kanssa rutiineist, mielekkäitä tavaroista ja perheestä/ystävistä/eläimistä ympärillä.

Vierailija
13/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
14/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa. No, kulut ovat nousseet paljon. Tienaan 80ke/vuodessa. Olen opiskellut ja akateeminen. Koskaan en ole tukia yms. nostellut. Kiitollinen olen lapsieni varhaiskasvatuksesta, johon verorahojani myös maksellut ja tiet jne..

Pakko noi vanhukset laittaa manan maille, kun muutto tulee. Tottuneet olemaan ulkona paljon aidatulla tontilla ja vahtivat. Ulkolinnuista suurimmalle osalle löytyy uusi koti, ne on riikinkukkoja, fasaaneja ja eri kanoja, ankkoja ja hanhia (sisätilat löytyy myös).  Nuo rakkaimmat sisälinnut haluan pitää, siis ne joita voin ihan olkkarissa pitää.

Vierailija
15/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa. No, kulut ovat nousseet paljon. Tienaan 80ke/vuodessa. Olen opiskellut ja akateeminen. Koskaan en ole tukia yms. nostellut. Kiitollinen olen lapsieni varhaiskasvatuksesta, johon verorahojani myös maksellut ja tiet jne..

Pakko noi vanhukset laittaa manan maille, kun muutto tulee. Tottuneet olemaan ulkona paljon aidatulla tontilla ja vahtivat. Ulkolinnuista suurimmalle osalle löytyy uusi koti, ne on riikinkukkoja, fasaaneja ja eri kanoja, ankkoja ja hanhia (sisätilat löytyy myös).  Nuo rakkaimmat sisälinnut haluan pitää, siis ne joita voin ihan olkkarissa pitää.

Niin miksi muutto pienempään taloon ei ole mahdollinen?

Vierailija
16/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myöhäisellä iällä ap. on lapsensa saanut. Tilanne on tietysti kurja. Itse taas olen neljäkymppinen sinkku vela, moniongelmainen pitkäaikaistyötön, jonka ainoa tulo on työmarkkinatuki. Joudun asumaan vanhan ja sairaan vanhempani luona ja hoitamaan paljon tämän asioita, vaikka en halua ja välimme ovat huonot. Tässä ei nyt vain ole muuta mahdollisuutta ja asun tässä asunnossa varmasti niin kauan kuin vanhempanikin asuu eli kunnes joutuu laitokseen tai kuolee. Viime yönä nukuin todella huonosti kun murehdin, miten eduskuntavaalien tulos vaikuttaa eli miten paljon huonontaa jo entisestään vaikeaa tilannettani.

Vierailija
17/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko trolli sinulta samasta asiasta tänä vuonna?

Vierailija
18/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt niin paljoa ole nousseet. 

Vierailija
19/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materialistin elämä on kovaa.

Vierailija
20/33 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla ap on asuntolainan lyhennys kuukaudessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän