Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??
Kommentit (1013)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eka - tokaluokkalainen ei saa mennä kouluun pyörällä mikä on hyvä, kun kaikilla autoa ajavilla ei ole rahaa silmälaseihin.
Aikuiset osaavat jo odottaa, että autot menevät ensin ja on turvallista ylittää tie.
Suomessa kun ei kukaan tule siivoamaan kotia jos joutuu kolariin ja osastohoito ei kuulu maksukattoon. Vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 sen jälkeen, kun maksukatto on täynnä.
Itse aina odotan, että autot menevät ensin.
Jos eläke on 900 ja kuukausi sairaalassa 640 ja vastikkeet 500, ei ihan riitä rahat.
Menee 240 miinuksen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.
Markettilaseilla mennään.
Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.
Mennään markettilaseilla.
Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.
Mutta se ei kai ollut yhden puolueen ansiota sekään.Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.
Toisaalta, moni varakas ja hyvätuloinen on saanut silmälaseja ilmaiseksi jo kauan ja yksityiset hammaslääkärit ja terveydenhoidon, hieronnat, terapeutit jne. veronmaksajien piikkiin ja Kelan maksamana, kun ne laitetaan laajan työterv.hoidon piiriin ja työsuhde-eduksi, jotka maksetaan yhteiskunnan veroista eli Kelasta.
Jäin juuri eläkkeelle ja minulla on vinopino erilaisia silmälaseja - on lähinäölle, näyttöpäätteelle jne. Kiitos Kokoomus, jonka tämän on mahdollistanut työnantajille.
Höpön löpön. Ei työterveys mitään ilmaisia silmälaseja jakele. Yksi silmälääkärikäynti saattaa sisältyä sopimukseen ja sitten mennään optikolle ja maksetaan itse lasit. Myöskään mitkään hieronnat tai hammaslääkärit eivät kuulu meillä työterveyssopimuksiin. Jenkeissä voi olla dental plan. Meillä ei ole. Paitsi ai niin, Kelan tädit käyvät ilmaiseksi Helsingin kalleimmalla hammaslääkärillä. Ei meillä yksityisen sektorin työntekijöillä tämmöistä etua ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä häpeän kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Mestari
Säälittävää palvoa jotain poliitikkoa.
Sitten säälittäviä on paljon Suomessa. Vai joko unohtui Marinin palvojat?
Hauskaa kun äkkiä käännetään kielteiseksi joku asia mikä oli hetki sitten niin ihanaa. Vai eikö ollutkin ihanaa hehkuttaa Sannaa.
Antakaa hyvät ihmiset nyt muiden hehkuttaa äänivoittaja Riikkaa ja Jussia.
Minusta kaikenlainen henkilöpalvonta on aika pelottavaa.
Onko Suomessa tosiaan niin paljon rikkaita, että heidän äänillä Kokoomus sai ykköspaikan? Vaikea kuvitella, että köyhät olisivat tätä elitistöpuoluetta äänestäneet.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009483754.html
Asumisvalintojen ohjaus on myös yksi kokoomuksen tavoitteista. Puolueen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kai Mykkänen on sanonut, että etenkin pääkaupunkiseudulla työttömät voisivat muuttaa halvempiin asuntoihin.
Pitäisikö olla kohtuullista sekin, että jos on pitkäaikaisesti tukien varassa asuinmenonsa rahoittava, niin katsotaan laajempaa työssäkäyntialuetta? Silloin tukien maksimin pitäisi lähteä siitä, millä hinnalla pystyy asumaan työssäkäyntialueella, joka jatkuu radanvarsia pitkin aika pitkällekin. On hyvää tarkoittava mutta mahdoton yhtälö, jos meillä voi Helsingin niemellä asua vuodesta toiseen toimeentulotuen varassa, Mykkänen sanoi vuonna 2021.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät saa lisää rahaa, koska pääsevät töihin.
HAH, mihin töihin????
T. N 54vSiivoamaan Pettereille
Heität tuon ilmeisesti jotenkin vitsillä, kun mainitset henkilön nimellä, mutta tuossahan on yksi hyvä esimerkki, työllistää itsensä siivousyrittäjänä. Näin ahkerat usein tekevät, eivät jää tuleen makaamaan ja odottamaan, että joku muu palkkaa minut töihin.
Koomuksen vaalilupaus:
Alle 700 euroa kuukaudessa käteen yhdeksän kuukauden työttömyyden jälkeen.
Oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eka - tokaluokkalainen ei saa mennä kouluun pyörällä mikä on hyvä, kun kaikilla autoa ajavilla ei ole rahaa silmälaseihin.
Aikuiset osaavat jo odottaa, että autot menevät ensin ja on turvallista ylittää tie.
Suomessa kun ei kukaan tule siivoamaan kotia jos joutuu kolariin ja osastohoito ei kuulu maksukattoon. Vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 sen jälkeen, kun maksukatto on täynnä.
Itse aina odotan, että autot menevät ensin.
Jos eläke on 900 ja kuukausi sairaalassa 640 ja vastikkeet 500, ei ihan riitä rahat.
Ja lääkkeet voi unohtaa, kun Kokoomus ja Persut jättivät monet reseptilääkkeitä Kela-korvauksen ulkopuolella ja nostivat potilaan oma-vastuita.
Minulle lääkäri soitti vastapuhelun ja puhuttiin muutama minuutti, lasku 41.90€.
HS Turku | Sipilän hallituksen säästöt saivat heikkotuloiset tinkimään lääkkeistä, kertoo Turun yliopiston tutkimus: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009362321.html?share=e33506fcf3…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.
Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.
Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.
Mutta se ei kai ollut yhden puolueen ansiota sekään.Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.
Toisaalta, moni varakas ja hyvätuloinen on saanut silmälaseja ilmaiseksi jo kauan ja yksityiset hammaslääkärit ja terveydenhoidon, hieronnat, terapeutit jne. veronmaksajien piikkiin ja Kelan maksamana, kun ne laitetaan laajan työterv.hoidon piiriin ja työsuhde-eduksi, jotka maksetaan yhteiskunnan veroista eli Kelasta.
Jäin juuri eläkkeelle ja minulla on vinopino erilaisia silmälaseja - on lähinäölle, näyttöpäätteelle jne. Kiitos Kokoomus, jonka tämän on mahdollistanut työnantajille.
Höpön löpön. Ei työterveys mitään ilmaisia silmälaseja jakele. Yksi silmälääkärikäynti saattaa sisältyä sopimukseen ja sitten mennään optikolle ja maksetaan itse lasit. Myöskään mitkään hieronnat tai hammaslääkärit eivät kuulu meillä työterveyssopimuksiin. Jenkeissä voi olla dental plan. Meillä ei ole. Paitsi ai niin, Kelan tädit käyvät ilmaiseksi Helsingin kalleimmalla hammaslääkärillä. Ei meillä yksityisen sektorin työntekijöillä tämmöistä etua ole.
Kun olin julkisella sijaisena niin sieltä sai e-passin millä sai hierontoja ja elokuvalippuja ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.
Sinäpäs vitsin murjaisit. :D Köyhien kyykyttäminen on kokoomuslaisilla verissä, ja se on myös täysin ideologista. Järkevän talouspolitiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä (vaikka niin mielellään antavat ymmärtää).
Et tunne kokoomuksen politiikkaa sitten lainkaan. Kansan kurjistaminen ei ole kenenkään fiksun poliitikon agendalla. Tuo on sitä vassarilöpinää jota saa jatkuvasti kuulla. Kokoomuksen tavoite on että työstä saa riittävän korvauksen oli työ mikä tahansa. Ei tässä maassa ole kukaan nälkää nähnyt vaikka jotkut mieluummin juovat rahansa kurkusta alas kuin ostavat rahoillaan ruokaa. Meillä pidetään huolta vähävaraisimmista ja se on myös koko puolueen tavoite. Hyväksikäyttäjiä ei tarvitse hyysätä.
Hyväksikäyttäjiä ei pitäisi hyysätä, mutta kokomuus ikävä kyllä haluaa roudata niitä tänne suomeen kehitysmaista lisää ja lisää.
Jostain ihmeen kumman syystä kokomuuksessa on päädytty sellaiseen näkemykseen, että suomen ma mupolitiikka on toiminut älyttömän hyvin ja lähes kaikki ma mut ovat nykyään töissäkäyviä vahvoja veronmaksajia. Ja että tästä syystä heitä on tuotava tänne lisää kymmenintuhansin.
Jostain syystä kokoomusta ei myöskään kiinnosta faktat ilmastomuutokseen liittyen eikä sekään että Suomen toimilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Jostain syystä haluavat jatkaa ilmastohumppaa jonka seurauksena suomen kilpailukyky katoaa ja ihmisten elämä kurjistuu ja ostovoima häviää kun ilmaston vuoksi kaikki kallistuu.
Se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?
Mielenterveyden palvelupuhelin on toiminnassa, ota yhteyttä ongelmiesi takia.
Minulla ei ole mielenterveyden ongelmia vaan ihan oikeita oppimisvaikeuksia, heikentynyt työkyky ja ihan oikeasti huono taloudellinen tilanne. Niihin eivät auta palvelevat puhelimet.
Täälläkin on vuosikaudet syljetty vihaa pienituloisten päälle ja ilkuttu kuinka me joudumme kohta roskiin suunnilleen, ja nyt minä olen mt-ongelmainen kun olen helvetin huolissani siitä, miten tulen tulevaisuudessa toimeen.
Sinä taidat nyt suurennella pelkoja ja uhkia mielessäsi. Mitään todella radikaaleja leikkauksia saatikka tukien poistoja ei ole tulossa, jotain pientä heikennystä joihinkin tukiin kyllä varmaan. Mutta ei mitään katastrofia. Tulet varmaan toimeen jatkossakin.
Myöskään tämän palstan länkyttäjistä ei kannata välittää. Eivät he ole missään päättävissä elimissä. Ja monet pelkkiä trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.
Sinäpäs vitsin murjaisit. :D Köyhien kyykyttäminen on kokoomuslaisilla verissä, ja se on myös täysin ideologista. Järkevän talouspolitiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä (vaikka niin mielellään antavat ymmärtää).
Et tunne kokoomuksen politiikkaa sitten lainkaan. Kansan kurjistaminen ei ole kenenkään fiksun poliitikon agendalla. Tuo on sitä vassarilöpinää jota saa jatkuvasti kuulla. Kokoomuksen tavoite on että työstä saa riittävän korvauksen oli työ mikä tahansa. Ei tässä maassa ole kukaan nälkää nähnyt vaikka jotkut mieluummin juovat rahansa kurkusta alas kuin ostavat rahoillaan ruokaa. Meillä pidetään huolta vähävaraisimmista ja se on myös koko puolueen tavoite. Hyväksikäyttäjiä ei tarvitse hyysätä.
Hyväksikäyttäjiä ei pitäisi hyysätä, mutta kokomuus ikävä kyllä haluaa roudata niitä tänne suomeen kehitysmaista lisää ja lisää.
Jostain ihmeen kumman syystä kokomuuksessa on päädytty sellaiseen näkemykseen, että suomen ma mupolitiikka on toiminut älyttömän hyvin ja lähes kaikki ma mut ovat nykyään töissäkäyviä vahvoja veronmaksajia. Ja että tästä syystä heitä on tuotava tänne lisää kymmenintuhansin.
Jostain syystä kokoomusta ei myöskään kiinnosta faktat ilmastomuutokseen liittyen eikä sekään että Suomen toimilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Jostain syystä haluavat jatkaa ilmastohumppaa jonka seurauksena suomen kilpailukyky katoaa ja ihmisten elämä kurjistuu ja ostovoima häviää kun ilmaston vuoksi kaikki kallistuu.
Se
Eläkeläisiä on 1 600 000. Asuntojen hinnat menevät nuorten tulojen mukaan. Hintaromahdus on 100% varma.
Olen nauranut, kun yhdessä ilmoituksessa on jo vuoden lukenut perikunta myy. Osake 4 h+ k, pyyntö 140 000 ja kukaan ei osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teillä ei, mutta meillä oli. Kahdet silmälasit saatiin tarvittaessa 2v välein, fysiaterapiaa/hierontaa tunti kuukaudessa, samoin yksityisen hammaslääkäri, erikoislääkäri palvelut, jopa yksi sai sydänleikkauksen, eikä tarvinnut jonotella. Ja työnantajan mukaan Kelan piikkiin meni.
Vierailija kirjoitti:
Ansiotuloverotuksen lasku on vitsi. Lastenhoitajan kk 2000e, sanotaan että vähennystä tulee 5% niin se hoitaja saa 100e lisää kuussa.
Insinööri palkka 5000e kk saa lisää 250e.
Toimitusjohtaja 15000e kk saa lisää 750e.
Tasan ei mene nallekarkit ja kokkarit tekee asioita vain jo hyvin toimeentulevien edestä. Jalkoihin jää pientuloiset, yksityisyrittäjät ja monet muut.
Tämä on niin kommunistista ajattelua että melkeen ärsyttää. Mikä ihme siinä on, että joku ei voi saada enemmän?
Miksi ihmeessä jokaisesta työstä suomessa pitäisi maksaa sama palkka? Pitääkö toimistoapulaisen, jonka päätehtävä on kukkien kastelu ja kahvinkeitto saada sama palkka kun vaikka kirurgin?
Nojoo, teidän kommunistien mielestä pitää. Minusta sillä pitää olla vaikutus palkkaan että kouluttautuu, on ahkera, tekee paljon töitä ja menestyy ja etenee. Samoin palkankorotuksiin, tai verohelpotuksiin.
Juuri tyypillinen niin kateellinen suomalainen mielipide, että harmistuu kun saa satasen, koska joku toinen sai 250. Että mieluummin on ilman sitä satasta, ettei toinen saa kahta sataa. Vain suomessa on tällaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että köyhien määrä kasvaa, koska myös iso joukko alempaa keskiluokkaa tipahtaa köyhyyteen, kiitos kustannusten nousun, indeksijäädytysten ja erilaisten verojen noston. Mitäs tilasitte. Unelmavävy hoitaa homman.
Kokoomushan haluaa laskea tuloveroa, että ihmisille jää enemmän rahaa käyttää palveluihin. Kun saadaan raha liikkumaan, talous toimii.
Niin toimii, ulkomailla. Nimittäin köyhemmän palkansaajan lisäkympit liikkuvat lääkäriasemalle, ja rikkaamman ulkomaille ilman tätäkään välikättä. Pienyrittäjänä en ole lainkaan innoissani, enkä halua 9 euron puoliorjia firmaan. Pakko kai on jos kilpailijakin siihen lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiotuloverotuksen lasku on vitsi. Lastenhoitajan kk 2000e, sanotaan että vähennystä tulee 5% niin se hoitaja saa 100e lisää kuussa.
Tasan ei mene nallekarkit ja kokkarit tekee asioita vain jo hyvin toimeentulevien edestä. Jalkoihin jää pientuloiset, yksityisyrittäjät ja monet muut.Tämä on niin kommunistista ajattelua että melkeen ärsyttää. Mikä ihme siinä on, että joku ei voi saada enemmän?
Miksi ihmeessä jokaisesta työstä suomessa pitäisi maksaa sama palkka? Pitääkö toimistoapulaisen, jonka päätehtävä on kukkien kastelu ja kahvinkeitto saada sama palkka kun vaikka kirurgin?
Nojoo, teidän kommunistien mielestä pitää. Minusta sillä pitää olla vaikutus palkkaan että kouluttautuu, on ahkera, tekee paljon töitä ja menestyy ja etenee. Samoin palkankorotuksiin, tai verohelpotuksiin.
Juuri tyypillinen niin kateellinen suomalainen mielipide, että harmistuu kun saa satasen, koska joku toinen sai 250. Että mieluummin on ilman sitä satasta, ettei toinen saa kahta sataa. Vain suomessa on tällaisia ihmisiä.
Olet oikeassa, vain meillä on niin kateellista porukkaa, että valtiontalouden nimissä on valmis tekemään sille miten paljon vahinkoa hyvänsä, koska vituttaa niin naapurin työtön vätys. Sehän tässä ongelma on, että kun kukaan ei ehdi ajattelemaan, miten oikeasti olisi optimaalista toimia, niin mennään kateus edellä, oli laita mikä hyvänsä. Herätkää nyt helvetti äkkiä, tämä johtaa vain kalattomiin vesiin, jotka on myyty ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan ei mene nallekarkit ja kokkarit tekee asioita vain jo hyvin toimeentulevien edestä. Jalkoihin jää pientuloiset, yksityisyrittäjät ja monet muut.Tämä on niin kommunistista ajattelua että melkeen ärsyttää. Mikä ihme siinä on, että joku ei voi saada enemmän?
Niin kuule, voi olla, että ne sun palkat on väärin maksettu.
Ehkä työttömien pitäisi muuttaa Norjaan missä ei ole ikärasismia.
Pidän työstäni. Mutta todennäköisesti se tullaan lakkauttamaan ja muuttamaan ilmaiseksi orjatyöksi 😥