Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??
Kommentit (1013)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.
Markettilaseilla mennään.
Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.
Mennään markettilaseilla.
Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.
Mutta se ei kai ollut yhden puolueen ansiota sekään.Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.
Ajatko autolla? Mulla on - 4.
Kun olisikin kyse vain lukulaseista.
Kolarit maksetaan vakuutuksista.
Voi joutua tilanteeseen, jossa on lähes pakko ottaa tarjottu työ vastaan ja elättää itsensä.
Työajan pidennys ei tule kyllä kyseeseen. Nykyistäkin on vaikeaa jaksaa raskailla aloilla ja esimerkiksi kikytunnit lisäsivät sairauslomia hoitoalalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin tyytyväinen Kokoomuksen voittoon
Harmittaa vasemmiston ja vihreiden puolesta, että menivät SDP:n lankaan ja panivat jäsenensä äänestämään joukolla SDP: tä
Ilman noita ostettuja ääniä SDP olisi jäänyt n 35 paikan puolueeksi ja vasemmisto ja vihreät eivät olisi kuolevia puolueita.
Ei kannattanut leikkiä rikasta tai rutiköyhää Li Anderson ja Maria Ohisalo!
Mutta myöhäistä nyt huomata, että Sanna Marin kusetti teitä.
Helsinki - Turku välillä menee 2 moottoritietä. Toinen on niille, joilla on huonot talvirenkaat ja huonot silmälasit ja toinen rikkaille mersu kuskeille.
Vierailija kirjoitti:
Voi joutua tilanteeseen, jossa on lähes pakko ottaa tarjottu työ vastaan ja elättää itsensä.
Tai sitten menee masennuksesta lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?
No en kyllä voi nyt millään uskoa, että asumistuet lähtevät. Ei kuulosta realistiselta.
Sano mun sanoneeni, kyllä ne lähtevät. Sillehän on iso tuki äänestäjien keskuudessa. Tälläkin palstalla ne halutaan poistaa ja niitä tarvitsevat laittaa johonkin asuntoloihin. Tätä palstaa korkeatasoisempiakin keskusteluja lukiessa huomaa, että asumistuista halutaan eroon.
Uskon, että meillä on tulevaisuudessa sama tilanne kuin vaikka Amerikassa, jossa ihminen voi käydä töissäkin mutta asua silti esimerkiksi autossa. Pienimmät palkat tulevat pienenemään entisestään ja tuet poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?
Mielenterveyden palvelupuhelin on toiminnassa, ota yhteyttä ongelmiesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa vasemmiston ja vihreiden puolesta, että menivät SDP:n lankaan ja panivat jäsenensä äänestämään joukolla SDP: tä
Ilman noita ostettuja ääniä SDP olisi jäänyt n 35 paikan puolueeksi ja vasemmisto ja vihreät eivät olisi kuolevia puolueita.
Mutta myöhäistä nyt huomata, että Sanna Marin kusetti teitä.Helsinki - Turku välillä menee 2 moottoritietä. Toinen on niille, joilla on huonot talvirenkaat ja huonot silmälasit ja toinen rikkaille mersu kuskeille.
Kannattaa pitää pitkät turvavälit.
Vierailija kirjoitti:
Att de äntligen får hålla ens lite mera av sina egna pengar själva och därmed inte längre är fattiga.
Åijjåjåi, men inte alla har en pappa som betalar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä voi nyt millään uskoa, että asumistuet lähtevät. Ei kuulosta realistiselta.
Sano mun sanoneeni, kyllä ne lähtevät. Sillehän on iso tuki äänestäjien keskuudessa. Tälläkin palstalla ne halutaan poistaa ja niitä tarvitsevat laittaa johonkin asuntoloihin. Tätä palstaa korkeatasoisempiakin keskusteluja lukiessa huomaa, että asumistuista halutaan eroon.
Uskon, että meillä on tulevaisuudessa sama tilanne kuin vaikka Amerikassa, jossa ihminen voi käydä töissäkin mutta asua silti esimerkiksi autossa. Pienimmät palkat tulevat pienenemään entisestään ja tuet poistetaan.
Ja me nuoremmat ei tulla auttamaan eikä hoitamaan eläkeläisiä. Katsotaan ketä parhaiten nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja me nuoremmat ei tulla auttamaan eikä hoitamaan eläkeläisiä. Katsotaan ketä parhaiten nauraa.
Palveluseteliä ei myönnetä enää eläkeläisen kodin siivoukseen eikä 900 euron eläkkeellä saa verovähennystä. 😂😂😂😂😂
Palveluseteli poistettiin myös vammaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.
Sinäpäs vitsin murjaisit. :D Köyhien kyykyttäminen on kokoomuslaisilla verissä, ja se on myös täysin ideologista. Järkevän talouspolitiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä (vaikka niin mielellään antavat ymmärtää).
Et tunne kokoomuksen politiikkaa sitten lainkaan. Kansan kurjistaminen ei ole kenenkään fiksun poliitikon agendalla. Tuo on sitä vassarilöpinää jota saa jatkuvasti kuulla. Kokoomuksen tavoite on että työstä saa riittävän korvauksen oli työ mikä tahansa. Ei tässä maassa ole kukaan nälkää nähnyt vaikka jotkut mieluummin juovat rahansa kurkusta alas kuin ostavat rahoillaan ruokaa. Meillä pidetään huolta vähävaraisimmista ja se on myös koko puolueen tavoite. Hyväksikäyttäjiä ei tarvitse hyysätä.
Kokoomus on valmis madaltamaan ansiosidonnaista josta varakkaat hyötyvät eniten. Kokoomus oli myös viime hallituskaudella antamassa vihreää valoa EU:n tukipaketille eli Kokoomus hyväksyy valtioiden välisen velan sosialisoinnin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palveluseteliä ei myönnetä enää eläkeläisen kodin siivoukseen eikä 900 euron eläkkeellä saa verovähennystä. 😂😂😂😂😂
Palveluseteli poistettiin myös vammaisilta.
Eläkeläisen on siivottava kotinsa vielä 120 - vuotiaana, kun saa aivoinfarktin.
Jäin fuusion aiheuttamien päällekäisyyksien takia työttömäksi hiljattain. Olen tehnyt vuosia vaativaa asiantuntijatyötä ja palkka ollut sen mukainen. Nyt ansiosidonnaisella voin pyyhkiä p*rsettä, niin mitätön se on. Vaikka olen paiskinut vuosien ajan töitä ja maksanut aivan älyttömästi veroja. Töitä etsin aktiivisesti koko ajan eikä työvoimapulasta ole tietoakaan? Ansiosidonnaisella ei elä ilman säästöjä ja nekin loppuu jossain vaiheessa. Olen vakavasti näin naimisissa olevana perheen äitinä miettinyt kaikkia mahdollisia ansaintakeinoja. Jos tämä tilanne vielä entisestään kiristyy, täytyy vakavissaan harkita itsensä myymistä tai of-tilin perustamista. Vielä olisin kondiksessa siihen tarkoitukseen, mutta tiedä sitten kuinka kauan... Että tällainen hyvinvointivaltio tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jäin fuusion aiheuttamien päällekäisyyksien takia työttömäksi hiljattain. Olen tehnyt vuosia vaativaa asiantuntijatyötä ja palkka ollut sen mukainen. Nyt ansiosidonnaisella voin pyyhkiä p*rsettä, niin mitätön se on. Vaikka olen paiskinut vuosien ajan töitä ja maksanut aivan älyttömästi veroja. Töitä etsin aktiivisesti koko ajan eikä työvoimapulasta ole tietoakaan? Ansiosidonnaisella ei elä ilman säästöjä ja nekin loppuu jossain vaiheessa. Olen vakavasti näin naimisissa olevana perheen äitinä miettinyt kaikkia mahdollisia ansaintakeinoja. Jos tämä tilanne vielä entisestään kiristyy, täytyy vakavissaan harkita itsensä myymistä tai of-tilin perustamista. Vielä olisin kondiksessa siihen tarkoitukseen, mutta tiedä sitten kuinka kauan... Että tällainen hyvinvointivaltio tällä kertaa.
Kai sitä pitää työkokeilussa ehdottaa seksiä varatuille miehillä esim. 40 euroa kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.
Markettilaseilla mennään.
Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.
Mennään markettilaseilla.
Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.
Mutta se ei kai ollut yhden puolueen ansiota sekään.Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.
Ajatko autolla? Mulla on - 4.
Kun olisikin kyse vain lukulaseista.
En aja autoa, kortti kyllä on vielä voimassa. Jouduin jo aikaa luopumaan autosta kun en pystynyt ylläpitämään yksinasuvana.
Auto on ensimmäinen mistä yleensä köyhä luopuu. Harmi kun ajotaito unohtuu kun ei voi ajaa. Auto olisi kyllä tarpeeseen.
Onneksi minulla on vielä saatavissa laseja marketista, on +3 tai 3,5.
Kohta ei ole myynnissä, tulee raja vastaan.
Siksi toivonkin, että seuraavana neljänä vuotena saisin tt-tukena apua niiden hankintaan.
Ikinä en ole tt-tukea ennen saanut, keikun juuri siinä rajalla kun ei ole isompia sairaus- ja lääkemenejakaan. Geenit kai siinäkin auttaa.
Joten ans kattoo ny.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti tulee menemään, ihan hulluutta olisi leikata esim asumistuet tässä tilanteessa kun leipäjonot kasvaa. Kokoomus haluaa purkaa kannustinloukut mikä tarkoittaa että työ jolla ei elätä itseään yleistyy.
Juuri näin. Työttömyys saadaan näyttämään "työllistymiseltä" kaikenlaiseen tekijälle kannattamattomaan puuhasteluun pakottamalla. Samalla saa hyvän syyn katkaista tuet ainakin hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.
Kurjuus on silmäniloa orpolaisuudessa. Orpo kannattaa myös musutusta. 0soittaen näin isänmaallisuutttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatii perustuslain muutoksen ja 5/6 enemmistön. Ei taida paskakokkareet mahtaa yksin mitään.
Mutta myöhäistä nyt huomata, että Sanna Marin kusetti teitä.