Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??

Vierailija
02.04.2023 |

??

Kommentit (1013)

Vierailija
161/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.

Markettilaseilla mennään.

Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.

Mennään markettilaseilla.

Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.

Mutta se ei kai ollut yhden puolueen ansiota sekään.

Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.

Ajatko autolla? Mulla on - 4.

Kun olisikin kyse vain lukulaseista.

En aja autoa, kortti kyllä on vielä voimassa. Jouduin jo aikaa luopumaan autosta kun en pystynyt ylläpitämään yksinasuvana.

Auto on ensimmäinen mistä yleensä köyhä luopuu. Harmi kun ajotaito unohtuu kun ei voi ajaa. Auto olisi kyllä tarpeeseen.

Onneksi minulla on vielä saatavissa laseja marketista, on +3 tai 3,5.

Kohta ei ole myynnissä, tulee raja vastaan.

Siksi toivonkin, että seuraavana neljänä vuotena saisin tt-tukena apua niiden hankintaan.

Ikinä en ole tt-tukea ennen saanut, keikun juuri siinä rajalla kun ei ole isompia sairaus- ja lääkemenejakaan. Geenit kai siinäkin auttaa.

Joten ans kattoo ny.

Valitettavasti 100 000 asukkaan kaupungeissa ei kulje linja-autoja vuorotyöhön, vain koululaisten kouluvuorot kulkee.

Marketeista ei saa - laseja, sieltä saa pelkästään lukulaseja.

Vierailija
162/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin sääti aktiivimalli kakkosen ja eläkeputken poiston. Näillä oli varmasti vaikutusta kolmospaikkaan ja persujen nousuun. SAK haukkui persuja lupausten pettämisestä mutta unohti että SDP petti aktiivimallissa äänestäjät.

Millä tavalla SDP petti aktiivimallissa? Ei kai kukaan oikeasti odottanut, että työttömiltä ei edellytettäisi yhtään mitään enää? Kyllähän hallitus poisti Sipilän leikkurimallin, joka oli todella epäoikeudenmukainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?

No en kyllä voi nyt millään uskoa, että asumistuet lähtevät. Ei kuulosta realistiselta.

Sano mun sanoneeni, kyllä ne lähtevät. Sillehän on iso tuki äänestäjien keskuudessa. Tälläkin palstalla ne halutaan poistaa ja niitä tarvitsevat laittaa johonkin asuntoloihin. Tätä palstaa korkeatasoisempiakin keskusteluja lukiessa huomaa, että asumistuista halutaan eroon.

Uskon, että meillä on tulevaisuudessa sama tilanne kuin vaikka Amerikassa, jossa ihminen voi käydä töissäkin mutta asua silti esimerkiksi autossa. Pienimmät palkat tulevat pienenemään entisestään ja tuet poistetaan.

Ja me nuoremmat ei tulla auttamaan eikä hoitamaan eläkeläisiä. Katsotaan ketä parhaiten nauraa.

Palveluseteliä ei myönnetä enää eläkeläisen kodin siivoukseen eikä 900 euron eläkkeellä saa verovähennystä. 😂😂😂😂😂

Palveluseteli poistettiin myös vammaisilta.

Eläkeläisen on siivottava kotinsa vielä 120 - vuotiaana, kun saa aivoinfarktin.

Vammaistuki tosiaan poistettiin ja erityisruokavalion tuki.

Kotitalousvähennys on vitsi ja utopiaa köyhille yksinasuvalle pieneläkeläisille.

Turhaa sanahelinää, ärsyttää kun kukaan ei välitä tätä toista puolta asiasta.

Vierailija
164/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.

Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.

Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.

Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.

No eläkeläisten tulot eivät tule nousemaan missään hallitusvaihtoehdossa, sehän nyt on ihan selvä, tehän saatte jo nyt todella hyvin eläkettä verrattuna tuleviin sukupolviin. Oikeisto leikkaa köyhimpien eläkeläisten asumistuet ja jäädyttää indeksin mutta noin muuten itse eläkkeisiin ei voida koskea.    

Vierailija
165/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?

No en kyllä voi nyt millään uskoa, että asumistuet lähtevät. Ei kuulosta realistiselta.

Sano mun sanoneeni, kyllä ne lähtevät. Sillehän on iso tuki äänestäjien keskuudessa. Tälläkin palstalla ne halutaan poistaa ja niitä tarvitsevat laittaa johonkin asuntoloihin. Tätä palstaa korkeatasoisempiakin keskusteluja lukiessa huomaa, että asumistuista halutaan eroon.

Uskon, että meillä on tulevaisuudessa sama tilanne kuin vaikka Amerikassa, jossa ihminen voi käydä töissäkin mutta asua silti esimerkiksi autossa. Pienimmät palkat tulevat pienenemään entisestään ja tuet poistetaan.

Ja me nuoremmat ei tulla auttamaan eikä hoitamaan eläkeläisiä. Katsotaan ketä parhaiten nauraa.

Palveluseteliä ei myönnetä enää eläkeläisen kodin siivoukseen eikä 900 euron eläkkeellä saa verovähennystä. 😂😂😂😂😂

Kunnilla ja kaupungeilla ei ole edes siivoustyöntekijöitä koteihin, niitä on vain yksityisillä yrityksillä, mutta nyt ei saa enää palveluseteliä.

Vierailija
166/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Att de äntligen får hålla ens lite mera av sina egna pengar själva och därmed inte längre är fattiga.

Åijjåjåi, men inte alla har en pappa som betalar.

Det är också möjligt att själv bli den pappa som betalar.

Vierailija
167/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyden palvelupuhelin on toiminnassa, ota yhteyttä ongelmiesi takia.

Minulla ei ole mielenterveyden ongelmia vaan ihan oikeita oppimisvaikeuksia, heikentynyt työkyky ja ihan oikeasti huono taloudellinen tilanne. Niihin eivät auta palvelevat puhelimet.

Täälläkin on vuosikaudet syljetty vihaa pienituloisten päälle ja ilkuttu kuinka me joudumme kohta roskiin suunnilleen, ja nyt minä olen mt-ongelmainen kun olen helvetin huolissani siitä, miten tulen tulevaisuudessa toimeen.

Vierailija
168/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnilla ja kaupungeilla ei ole edes siivoustyöntekijöitä koteihin, niitä on vain yksityisillä yrityksillä, mutta nyt ei saa enää palveluseteliä.

Heillä on vain lähihoitajia jotka käy jakamassa lääkkeet.

Vierailija
169/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, moni varakas ja hyvätuloinen on saanut silmälaseja ilmaiseksi jo kauan ja yksityiset hammaslääkärit ja terveydenhoidon, hieronnat, terapeutit jne. veronmaksajien piikkiin ja Kelan maksamana, kun ne laitetaan laajan työterv.hoidon piiriin ja työsuhde-eduksi, jotka maksetaan yhteiskunnan veroista eli Kelasta.

Jäin juuri eläkkeelle ja minulla on vinopino erilaisia silmälaseja - on lähinäölle, näyttöpäätteelle jne. Kiitos Kokoomus, jonka tämän on mahdollistanut työnantajille.

Vierailija
170/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin tyytyväinen Kokoomuksen voittoon

Harmittaa vasemmiston ja vihreiden puolesta, että menivät SDP:n lankaan ja panivat jäsenensä äänestämään joukolla SDP: tä

Ilman noita ostettuja ääniä SDP olisi jäänyt n 35 paikan puolueeksi ja vasemmisto ja vihreät eivät olisi kuolevia puolueita.

Ei kannattanut leikkiä rikasta tai rutiköyhää Li Anderson ja Maria Ohisalo!

Mutta myöhäistä nyt huomata, että Sanna Marin kusetti teitä.

Miten niin panivat jäsenensä äänestämään SDP:tä? Hehän nimenomaan kehottivat ihmisiä olemaan taktikoimatta. Ja mun ystäväpiirissä (ja varmaan paljon muuallakin) puhuttiin tuosta taktisesta äänestämisestä jo kauan ennen kuin kukaan puhui asiasta julkisuudessa. Kyllä fiksut ihmiset ajattelevat itsekin asioita ilman että joku käskee.

Ja Vasemmistoliitto ja Vihreät eivät ole kuolevia puolueita. Kyllä niiden kannatus sieltä vielä nousee.

Vierailija
171/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eka - tokaluokkalainen ei saa mennä kouluun pyörällä mikä on hyvä, kun kaikilla autoa ajavilla ei ole rahaa silmälaseihin.

Vierailija
172/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät saa lisää rahaa, koska pääsevät töihin.

Vierailija
173/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiotuloverotuksen lasku on vitsi. Lastenhoitajan kk 2000e, sanotaan että vähennystä tulee 5% niin se hoitaja saa 100e lisää kuussa.

Insinööri palkka 5000e kk saa lisää 250e.

Toimitusjohtaja 15000e kk saa lisää 750e.

Tasan ei mene nallekarkit ja kokkarit tekee asioita vain jo hyvin toimeentulevien edestä. Jalkoihin jää pientuloiset, yksityisyrittäjät ja monet muut.

Vierailija
174/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HAH, mihin töihin????

T. N 54v

Vierailija
175/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eka - tokaluokkalainen ei saa mennä kouluun pyörällä mikä on hyvä, kun kaikilla autoa ajavilla ei ole rahaa silmälaseihin.

Aikuiset osaavat jo odottaa, että autot menevät ensin ja on turvallista ylittää tie.

Vierailija
176/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HAH, mihin töihin????

T. N 54v

Siivoamaan Pettereille

Vierailija
177/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia aikoja, työpaikkoja ja kevyempää verotusta.

Vierailija
178/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset osaavat jo odottaa, että autot menevät ensin ja on turvallista ylittää tie.

Suomessa kun ei kukaan tule siivoamaan kotia jos joutuu kolariin ja osastohoito ei kuulu maksukattoon. Vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 sen jälkeen, kun maksukatto on täynnä.

Itse aina odotan, että autot menevät ensin.

Vierailija
179/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyden palvelupuhelin on toiminnassa, ota yhteyttä ongelmiesi takia.

Minulla ei ole mielenterveyden ongelmia vaan ihan oikeita oppimisvaikeuksia, heikentynyt työkyky ja ihan oikeasti huono taloudellinen tilanne. Niihin eivät auta palvelevat puhelimet.

Täälläkin on vuosikaudet syljetty vihaa pienituloisten päälle ja ilkuttu kuinka me joudumme kohta roskiin suunnilleen, ja nyt minä olen mt-ongelmainen kun olen helvetin huolissani siitä, miten tulen tulevaisuudessa toimeen.

Tsemppiä. Hienoa, että olet töissä nyt, ja älä stressaa liikaa tulevaisuudesta. Yleensä muutokset eivät ole niin radikaaleja, kun vaalien jälkeen tehdään kompromisseja hallitusohjelman saamiseksi aikaan, vaikka mielikuvat ovat usein, että demarit ja kokoomus ovat aivan jossakin äärilaidoilla tms. Ja tuskinpa porvarihallituskaan siitä lähtee, että oikeasti apua tarvitsevia kurmootetaisiin, mutta sen sijaan työikäisiä ja työkykyisiä laiskoja voidaan aktivoida töihin esim. puuttumalla ansiosidannaisiin ja liiton päivillä kikkailuun. 

Vierailija
180/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empaatikko kirjoitti:

Oletteko koskaan miettineet, että on ableismia halveksia myös "heikkolahjaisia", joilla ei nyt vaan ole mahdollisuuksia hankkia hyvää koulutusta ja kovapalkkaista työtä esimerkiksi pahojen oppimisvaikeuksien vuoksi? Ableismi liitetään perinteisesti aika lailla fyysiseen vammaisuuteen, mutta sitä on myös neurologisten poikkeavuuksien tai matalan ÄO:n omaavien syrjintä.

Tuntuu, että jos olet esimerkiksi rumasti sanottuna "tyhmä", ei sinulla ole arvoa oikeistolaisen silmissä.

Vaikka Suomi tarjoaa (ainakin toistaiseksi) ilmaisen koulutuksen, eivät kaikki silti lähde samalta viivalta.

Olisi hyvä muistaa, että suomessa pystyy kouluttautumaan, mutta sen työpaikan saanti voikin sitten olla hankalaa.

Menestyksellisen uraputken avaamisessa suhteet ovat merkittävässä asemassa. Koulutuksen saaneen on ikävä huomata, että uraputken aloitukseen soveltuvaan työpaikkaan on valittu aika usein eri alalle kouluttatunut tai kouluttautuva, ylioppilas, abi tai peruskoululainen. On ihan turha tolkuttaa koulutuksen merkitystä, koska suhteet pätevöittää paremmin kuin alan koulutus.