Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??

Vierailija
02.04.2023 |

??

Kommentit (1013)

Vierailija
121/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kokoomus voittaa, niin Suomesta tulee kuin Amerikka. Eli köyhyyttä ja rikollisuutta.

No kyllä se katurikollisuus on noussut nyt Marinin hallituksen aikana, jopa lapset kantaa puukkoa mukanaan. Eli Marinin hallituksen köyhyys ja rikollisuus on kasvanut.

Vierailija
122/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeita lähiaikoja. Mutta samaan aikaan myös hyvää pitkällä aikajänteellä, kun rahat ei lopu ja Suomi ei ole konkurssissa lähivuosina. Eli tuet todennäköisesti pienenee, mutta ei lopu kokonaan kuten nykymenolla olisi väistämättä tapahtunut ennemmin tai myöhemmin.

Mutta on kuitenkin rahaa maksaa julkisella 5000 - 8000 euron palkkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeita lähiaikoja. Mutta samaan aikaan myös hyvää pitkällä aikajänteellä, kun rahat ei lopu ja Suomi ei ole konkurssissa lähivuosina. Eli tuet todennäköisesti pienenee, mutta ei lopu kokonaan kuten nykymenolla olisi väistämättä tapahtunut ennemmin tai myöhemmin.

Sotejohtajat saa 20 000 kukaudessa.

Vierailija
124/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin aion tuhlata yhteiskunnan rahoja niin paljon kuin mahdollista seuraavan neljän vuoden aikana.

Vierailija
125/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme asiasta enemmän, kun olemme saaneet hallitusohjelman luettavaksemme. Sitä odotellessa.

Vierailija
126/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedämme asiasta enemmän, kun olemme saaneet hallitusohjelman luettavaksemme. Sitä odotellessa.

Juu, jos sun paperit on postittettu väärään osoitteeseen niin syytä hallitusta joka vie silmälasirahat.

Vierailija
127/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa kaikkien tukien leikkaamista + ykistyistämishankkeita, kuten Sipilän hallituksen aikana. En saa mitään tukia, eli ei voi leikata. Mutta työajan pidennys voi tulla kyseeseen. Ja taas joku perusinfrastruktuurin myyminen yrityksille. Tämä jälkimmäinen on huolestuttavin.

Vierailija
128/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et saa nykyään julkiselle puolelle uutta lääkärin virkaa täyttämään edes 8000 eurolla. Miksi tulisivat, kun yksityisellä puolella saavat samasta hommasta helposti 10 000-14 000 euroa? Ja sitten se yksityinen toimija myy sille samalle kunnalle jossa lääkärin virka on avoinna, lääkärin keikkatyöntekijänä ja veloittaa kunnalta 21 000 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
129/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.

Indeksejä leikkaamalla kun kulut kuitenkin koko ajan nousee? Niinkö?

Vierailija
130/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.

No miksi sitten vaalien alla hehkuttivat leikkauksia jotka osuu kipeimmin köyhiin? Etkö sinä näitä nähnyt tai ymmärtänyt? Asumistukea ja ansiosidonnaista leikataan. Terveyspalveluista miljardin säästöt. kyllä nämä osuu kipeimmin köyhiin. Näillä mantroilla pääsivät ykköseksi eli 20% äänestäneistä haluavat kurjistaa köyhien elämää. Oletko sinä sinisilmäinen vai tyhmä?

Vierailija
131/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?

Vierailija
132/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti tulee menemään, ihan hulluutta olisi leikata esim asumistuet tässä tilanteessa kun leipäjonot kasvaa. Kokoomus haluaa purkaa kannustinloukut mikä tarkoittaa että työ jolla ei elätä itseään yleistyy.

Vierailija
133/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa toivottavasti sitä, että myös 2030-luvulla meillä on lapsilisät, ilmainen peruskoulu ja terveydenhuolto, kenties jopa rahaa maksaa eläkkeitä. Kaiken tämän demarit olivat valmiita uhraamaan, jotta Sanna olisi saanut leikkiä pääministeriä vielä toiset 4 vuotta,

Eikö juuri Kokoomus ja Persut leikannut lapsilisiä

v. 2016 ja tällä hetkellä niiden ostovoima on alhaisempi kuin 90-luvulla ja Eu-maiden alhaisempia. Samoin rajoittivat kunnallista päivähoito-oikeutta ja varhaiskasvatusta.

Raju luku lapsilisien leikkauksista Lisäävät pienituloisuutta

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000004891648.html?cs

Vierailija
134/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, jos sun paperit on postittettu väärään osoitteeseen niin syytä hallitusta joka vie silmälasirahat.

Kaikki ei saa toimeentulotukea eikä hallitus ole säätänyt silmälasitukea eikä talvirengastukea. Puolison on pakko kulkea vuorotöihin autolla. Hänelläkin kuuluisi olla silmälasit, missä vahvuus 1,5.

Meinattiin ostaa molemmille silmälasit, kun mun on vuodelta 2015, mutta säästetään nyt rahat ruokaan, kun tuli porvarihallitus.

Vakuutus korvaa autokolarit.

Vierailija
135/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei saa toimeentulotukea eikä hallitus ole säätänyt silmälasitukea eikä talvirengastukea. Puolison on pakko kulkea vuorotöihin autolla. Hänelläkin kuuluisi olla silmälasit, missä vahvuus 1,5.

Meinattiin ostaa molemmille silmälasit, kun mun on vuodelta 2015, mutta säästetään nyt rahat ruokaan, kun tuli porvarihallitus.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia. On se hyvä, että kotona sohvalla istuvilla eläkeläisillä on rahaa silmälaseihin.

Työttömillä jotka on työkokeilussa jne ei ole väliä.

Vierailija
136/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.

Markettilaseilla mennään.

Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.

Mennään markettilaseilla.

Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.

Mutta se ei kai ollut yhden puolueen ansiota sekään.

Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
137/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin myös suututtaa että kun köyhiltä viedään viimeisetkin rahat niin samaan aikaan ilmastohömppä, kehitysapu ja mamupolitiikka jatkuu ennallaan.

Ei sen nyt niin pitäisi mennä, varsinkaan jos persut ovat hallituksessa.

Vierailija
138/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia. On se hyvä, että kotona sohvalla istuvilla eläkeläisillä on rahaa silmälaseihin.

Työttömillä jotka on työkokeilussa jne ei ole väliä.

Jos sitä nyt postittaa ihmisen terveystiedot väärään osoitteeseen niin ei kai voi mitään, jos ei näe.

Vierailija
139/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 73-vuotias ja yksiäkään silmälaseja ei ole kukaan tai mikään taho nytkään kustantanut.

Markettilaseilla mennään.

Joten toivossa on hyvä elää, jospa nyt saisin ensimmäiset optikon lasini ja elämäni ensimmäisen silmälääkärin tarkistuksen ikäni puolesta. Mutta jos en niin mikään ei ole entiseen huonotunutkaan.

Mennään markettilaseilla.

Itselle köyhänä pieneläkeläisenä ainoa etu oli eläkkeiden pieni nousu, mutta siitäkin osa menee veroon.

Mutta se ei kai ollut yhden puolueen ansiota sekään.

Minusta tuntui, että Marinin mantra köyhistä ja vanhuksista oli vain mantra. Pakollinen saadakseen kannatusta. Tosiasiassa köyhät ja vanhukset eivät häntä kiinnosta tippaakaan.

Ajatko autolla? Mulla on - 4.

Kun olisikin kyse vain lukulaseista.

Vierailija
140/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?

No en kyllä voi nyt millään uskoa, että asumistuet lähtevät. Ei kuulosta realistiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän