Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??

Vierailija
02.04.2023 |

??

Kommentit (1013)

Vierailija
281/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on valittu monta kertaa maailman onnellisimmaksi maaksi, vaikka Suomessa on korkea verotus. Nyt katsotaan miten onnelliseksi kansa muuttuu, kun keskiluokkainen perheenäiti saa vähän enemmän shoppailurahaa kuukaudessa. Samalla kun oma äiti viruu hoidon puutteessa vanhainkodissa ja työkyvytön serkku kuolee nälkään. 

Nyt köyhyys ei koske ainoastaan työttömiä, vaan yhtälailla pieni- ja keskituloisia, jopa akateetimisia. Akateeminen köyhyys alkoi jo 2010.

Ja hyvätuloiset ja yläluokka voi yhä paremmin.

Ei liene oikein, että lain keinolla on estetty esim. sähkösiirtomaksujen kilpailu ja ihmiset ovat pakotettu käyttämään sähköä ja saman aikaan valtio tukee sähkön tuotantoa ja esim.

Fortumin toimitusjohtajalle maksetaan

lähes miljoonan euron kannustinpalkkiot, normaalin satojentuhansien vuosi palkan päälle.

Vierailija
282/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät saa lisää rahaa, koska pääsevät töihin.

HAH, mihin töihin????

T. N 54v

Kokoomusta äänestäneet, harhoissa elävät poloiset, kuvittelevat nyt että orposetä käskee yrittäjiä työllistämään kaikki suomalaiset hyvällä palkalla heti kun kaikki tuet on leikattu. Tulee hurjasti verotuloja.

Todellisuudessa elävät työttömät ymmärtävät että yrittäjille kelpaa vain palkaton työntekijä tai ulkomailta tuotu halpatyövoima joille valtio maksaa palkan eli leikatun tuen jolla ei pysy hengissä. Kokoomusyrittäjä kehuu mediassa miten hyvin työllisyys on hoidettu heidän ansiostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että köyhien määrä kasvaa, koska myös iso joukko alempaa keskiluokkaa tipahtaa köyhyyteen, kiitos kustannusten nousun, indeksijäädytysten ja erilaisten verojen noston. Mitäs tilasitte. Unelmavävy hoitaa homman.

Suomeen on tullut ennätysmäärä lisää köyhiä nykyisen hallituksen aikana, ennätysmäärä ihmisiä myös on toimeentulo luukulla. Nyt tulovero laskee, ihan siksi että on syy käydä töissä mistä kokoomus on puhunut, eniten kokoomus on ollut keskituloisten puolella. Marin myös kiljui ja huusi kuinka pitäisi ottaa näiltä todella suuri tuloisilta, joita on siis Suomessa hyvin vähän, joiden verotuloilla ei juurikaan ole merkitystä kun tämä joukko on niin pieni.

Tätä tuloveron ihannointia en ymmärrä ja se hyödyntää eniten yläluokkaa ja lisää tuloeroja entisestään työmarkkinoilla, koska suurin osa on kuitenkin pieni- ja keskituloinen ja suurin hyötyjä on isotuloiset.

Jos verot laskevat 1% se tarkoittaa 3000€/kk palkassa vain 30€, mutta jonkun pärssiyhtiön johtajan 30.000€ kuukausipalkassa 300€ ja se valuu usein ulkomaille tai sijoituksiin, kun keskituloisilla se 30€ menee kulutukseen ja siitä maksetaan lisää veroa esim. alv. ja on työllistävä vaikutus.

Aika järjestöntä ajatella, että veroja ei voi keskituloisilta alentaa, koska samalla alenee niiden muutaman pörssiyhtiön toimitusjohtajan verot. Sitä paitsi Suomessa on progeressiivinen verotus, joten progressiota voi myös muuttaa, niin että keskituloiset hyötyy enemmän.

Vierailija
284/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ihan iloinen aikanaan. Ajattelin, että pärjätään, kun saa palkkatukitöitä ja sitten aina ansiosidonnaista.

No, sitten leikattiin ansiosidonnaisesta 100 päivää pois.

Olin palkkatukitöissä, kun lapselle tuli kihomatoja. Ostin lapselle lääkkeen, muut perheessä ei syöneet sitä. En jaksanut siivota.

Jatkuvat leikkaukset ja työpaikan vaihto masentaa, ei jaksa.

Vierailija
285/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on valittu monta kertaa maailman onnellisimmaksi maaksi, vaikka Suomessa on korkea verotus. Nyt katsotaan miten onnelliseksi kansa muuttuu, kun keskiluokkainen perheenäiti saa vähän enemmän shoppailurahaa kuukaudessa. Samalla kun oma äiti viruu hoidon puutteessa vanhainkodissa ja työkyvytön serkku kuolee nälkään. 

Ei kukaan kuole täällä nälkään. Ette tiedä köyhyydestä mitään. Itse tunnen aika monia, kun tulen köyhästä perheestä, ja suurimmalla osalla on ostoslistalla kaljaa ja tupakkaa, suoratoistopalvelut käytössä ja herkutellaan päivittäin jollain sipsillä ja karkilla tai energiajuomilla kun ollaan vain kotona ja katsellaan sarjoja. Ei missään muualla köyhät elä yhtä hedonistisesti ja tuo jos mikä on passivoittavaa.

Jos joku työtön/ toimeentulotuella elävä elää noin, hän joko saa jostain muualta pimeästi rahaa, tai perheessä on useita lapsia, joille saadaan vaatteet, lelut ym. ilmaiseksi sukulaisilta tmv. ja lasten osuus tuista menee vanhempien kulutukseen. Ruoka haetaan jakelusta.

Tai olet nähnyt vain satunnaisesti, eli ns.rahapäivänä näitä leveästi eläviä köyhiä, ja muun ajan he kituuttavat ruokajaon safkoilla.

Olen itse pitkälä sairaslomalla (fyysisen sairauden vuoksi), ja tipuin toimeentulotuelle. En juo alkoholia, en polta, en käy missään baareissa, en keikoilla/ festareilla/ leffassa/ teatterissa tmv. , en tilaa lehtiä, minulla ei ole osamaksuja, ei autoa, ei suoratoistopalveluja, en matkustele. Kaikki rahat menee pakolliseen kulutukseen, eli ruoka, puhelin ja netti, liikuntaharrastus ja bussikortin lataus. Kampaajalla 2 kertaa vuodessa, tatuointeja, rakennekynsiä, tekoripsiä tmv ei ole, eikä tule. Yritän säästää yllättäviin tilanteisiin ja esim. aikuisten lasteni joululahjoihin, mutta vaikeaa se on.

En pidä siitä, että kaikki köyhät/ työttömät leimataan.

Vierailija
286/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ihan iloinen aikanaan. Ajattelin, että pärjätään, kun saa palkkatukitöitä ja sitten aina ansiosidonnaista.

Olin palkkatukitöissä, kun lapselle tuli kihomatoja. Ostin lapselle lääkkeen, muut perheessä ei syöneet sitä. En jaksanut siivota.

Rikkaat ihmettelevät, kun kihomadoista ei päästä koskaan koulussa eroon.

Vierailija
287/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiltä leikataan koko ajan jotain. Mä en jaksa siivota asuntoa enää ollenkaan.

Työttömänä minä olen saanut elo-tammikuun aikana kolme korotusta, kaksi työmarkkinatukeen ja yhden asumistukeen. Jos sinä et ole saanut, on kyllä ihme tai et ole päätöksiäsi lukenut tai et muista mitä aiemmin on maksettu. Käteen jää nyt noin 30€/kk enemmän eli viikon ruoat. Eiköhän uudet päättäjät vie nuo korotukset ja vähän enemmänkin.

Vierailija
288/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei ole mikään kone joka jaksaa koko ajan paskaa niskaan.

Ihmisiltä menee toimintakyky.

Vierailija
289/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiltä leikataan koko ajan jotain. Mä en jaksa siivota asuntoa enää ollenkaan.

Työttömänä minä olen saanut elo-tammikuun aikana kolme korotusta, kaksi työmarkkinatukeen ja yhden asumistukeen. Jos sinä et ole saanut, on kyllä ihme tai et ole päätöksiäsi lukenut tai et muista mitä aiemmin on maksettu. Käteen jää nyt noin 30€/kk enemmän eli viikon ruoat. Eiköhän uudet päättäjät vie nuo korotukset ja vähän enemmänkin.

Olen ansiosidonnaisella, lapsia ja puoliso pienipalkkaisessa työssä. Meiltä lähtee nyt lapsilisä ja lapsikorotus, kun lapsi täyttää 17, hinnat nousee, ei saada mitään asumistukia ja puoliso ei pääse töihin ilman autoa.

Vierailija
290/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt totta puhutaan, niin hintojen nousu kasvattaa merkittävästi myös valtion kassaa ja sen ansiosta voitaisiin vastaavasti ansiotuloveroprosenttia alentaa. Mutta tehdäänkö näin? Eihän meille edes kerrota miten paljon valtio hyötyy hintojen noususta. Kun kansa miettii samaan aikaan millä maksaa laskunsa. Ei meillä ole enää hyvinvointiyhteiskunta vaan kapitalistinen riistoyhteiskunta. Rikkaat rikastuu mitä kovempaa te nälkäpalkalla juoksette oravanpyörässänne. Sitten vielä kerrotte miten ihanaa elää Suomessa, vapaassa maassa. Oletteko te vapaita? Vai onko teille vain opetettu niin pienestä pitäen?

Vierailija
291/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.

Sinäpäs vitsin murjaisit. :D Köyhien kyykyttäminen on kokoomuslaisilla verissä, ja se on myös täysin ideologista. Järkevän talouspolitiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä (vaikka niin mielellään antavat ymmärtää).

Et tunne kokoomuksen politiikkaa sitten lainkaan. Kansan kurjistaminen ei ole kenenkään fiksun poliitikon agendalla. Tuo on sitä vassarilöpinää jota saa jatkuvasti kuulla. Kokoomuksen tavoite on että työstä saa riittävän korvauksen oli työ mikä tahansa. Ei tässä maassa ole kukaan nälkää nähnyt vaikka jotkut mieluummin juovat rahansa kurkusta alas kuin ostavat rahoillaan ruokaa. Meillä pidetään huolta vähävaraisimmista ja se on myös koko puolueen tavoite. Hyväksikäyttäjiä ei tarvitse hyysätä.

EK:han tuli juuri ulos näkemyksellä, että pienet palkat ovat hyväksyttäviä, koska päälle voi saada etuuksia. Ja Kokoomushan on EK:n toimenpidejatke. EK rahoittaa Kokoomusta.  Taidat olla vielä aika nuori, kun olet niellyt nuo Kokoomusshaisset pureksimatta. Kokoomus haluaa puolittaa ansiosidonnaisen ja leikata työmarkkinatuki/peruspäivärahaindeksit ja nämä indeksit vaikuttavat myös muihin etuuksiin. Orpo itki vaaliväittelyissä kuinka kauheaa on että tuhansien palkat nousevat vain 3% kun köyhien sataset nousivat 7 %! Se on kestämätöntä, vaikka jokainen matikkaa osaava ymmärtää, että köyhien rahoissa on kyse pähkinöistä.

Vierailija
292/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko perheenäiti laittaa siivoustyöhön, kun ei jaksa omaa kotiaan siivota kuin 4 kertaa vuodessa?

Vierailija
293/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo oikeastaan vain kahtiajakautumisesta ja väkivallan lisääntymisestä. Ei oikeastaan mistään muusta. Surullista.

Vierailija
294/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaanko perheenäiti laittaa siivoustyöhön, kun ei jaksa omaa kotiaan siivota kuin 4 kertaa vuodessa?

Juu, se siivoaa rikkaan kotia ja omaa kotia ei lainkaan.

Vierailija
295/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä hirvittää

Vierailija
296/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa tämä ulina miten verotuksen keventäminen hyödyttää liikaa hyvätuloisia. Ei ole köyhän ahneudella mitään rajaa. Nyt jo maksetaan asuminen, käyttörahaa, ei päiväkotimaksuja, ei iltapäiväjerhomaksuja ja työtön pääsee halvemmalla lähes joka paikkaan. Kaikki tämä tekemättä mitään. Mutta hirveä mesoaminen miten epäreilua on jos tämän maksava ja mahdollistava palkkatyöläinen saisi itse ansaitsemiaan rahoja enemmän käteen. Mitään muita tukia tai alennuksia ei tipu, kaikessa ollaan aina maksumiehiä. Suhteellisuudentaju on aivan onneton monilla köyhillä. Ei osata laskea kaikkien omien etujen kokonaisarvoa ja toisaalta ymmärretä miten älyttömästi osa maksaa veroja, vaan jumitutaan siihen miten nyt sitten naapurin tohtori saa muutaman satasen enemmän jos ansioverotusta lasketaan! Byää!

Vierailija
297/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiotuloverotuksen lasku on vitsi. Lastenhoitajan kk 2000e, sanotaan että vähennystä tulee 5% niin se hoitaja saa 100e lisää kuussa.

Insinööri palkka 5000e kk saa lisää 250e.

Toimitusjohtaja 15000e kk saa lisää 750e.

Tasan ei mene nallekarkit ja kokkarit tekee asioita vain jo hyvin toimeentulevien edestä. Jalkoihin jää pientuloiset, yksityisyrittäjät ja monet muut.

Oletko tyhmä vai muuten vaan vajaa? Jokainenhan saa tuossa sen saman 5 %. Kai nyt sentään tyhminkin stallari ymmärtää että eri töistä maksetaan erilaista palkkaa?

Mutta se parantaa vain suuri tuloisten ostovoimaa, joka ei välttämättä hyödytä kansantaloutta, koska ihminen käyttää tietyn määrän perushankintoihon ja loput menee sijoituksiin ja ulkomaille.

Pieni- ja keskituloisilla toisin, se menee kulutukseen, joka lisää verotuloja, myös välillisesti ja lisää työllisyyttä.

Ja siksi veroalet pitäisi olla oikein kohdennettuja, jotta yhteiskunta hyötyisi, jos opettaja hyötyy 200€ ja pörssiyhtiön johtaja 2000€. Ei mene oikein.

Eikä kysymys ole palkasta, jota maksetaan työstä eri tavalla vaan kysymys on verotuksesta.

Ja kukahan tässä on tyhmä ja vajaa?

Aikaa vajaa on ainakin ymmärryksesi verotuksen taloudellisista vaikutuksista. Kun et ymmärrä mitä progressio tarkoittaa nimenomaan keskituloisilla ja kuinka pahasti se jo nyt vääristää työmarkkinoita, kun työnteko ei kannata. Pörssiyhtiön johtajia tässä maassa on kourallinen ja heidän kurjistamisellaan ei saada penniäkään lisää vaikka kuinka olisit kateellinen.

Keskituloiset putosivat Sipilän hallituskaudella köyhyysrajalle ja ostovoima heikkeni, eikä pelkästään verotuksen ansiosta, vaan työnantaja maksuja on siirretty työntekijän maksettavaksi.

Verotulot muodostuvat lähinnä pieni- ja keskitulosten verotuksesta, ei hyvä tuloisten joiden tulotaso on +150.000€/v

Vierailija
298/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä ulina miten verotuksen keventäminen hyödyttää liikaa hyvätuloisia. Ei ole köyhän ahneudella mitään rajaa. Nyt jo maksetaan asuminen, käyttörahaa, ei päiväkotimaksuja, ei iltapäiväjerhomaksuja ja työtön pääsee halvemmalla lähes joka paikkaan. Kaikki tämä tekemättä mitään. Mutta hirveä mesoaminen miten epäreilua on jos tämän maksava ja mahdollistava palkkatyöläinen saisi itse ansaitsemiaan rahoja enemmän käteen. Mitään muita tukia tai alennuksia ei tipu, kaikessa ollaan aina maksumiehiä. Suhteellisuudentaju on aivan onneton monilla köyhillä. Ei osata laskea kaikkien omien etujen kokonaisarvoa ja toisaalta ymmärretä miten älyttömästi osa maksaa veroja, vaan jumitutaan siihen miten nyt sitten naapurin tohtori saa muutaman satasen enemmän jos ansioverotusta lasketaan! Byää!

Työtön, kouluttamaton sisareni jaksaa aina vinkua miten helppoa minulla on. Kun on kuulemma hieno talo ja auto. Ne on mulle vain velkaa. Tää sisareni luulee, että häntä pitäisi yhteiskunnan palvoa, koska hän on pienen lapsen äiti. . . Joskus tekisi mieli sanoa, että mene kouluun ja töihin ... Miksi tuollaiselle pitäisi antaa vielä enemmän rahaa?

Vierailija
299/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan, eihän suutarin lapsellakaan ole kenkiä.

Vierailija
300/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin AMK tutkinnolla työkokeilussa 640 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä niin lastenhoitomaksua meni toisesta lapsesta 60 euroa ja toisesta iltismaksua 80 euroa, koska puoliso tienasi 2400 brutto. Olin vatsataudissa töissä, koska kulukorvausta ei saa, jos sairastuu tai lapsi sairastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi